SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklamy w TVN tańsze o 20 proc. Najdroższe „Mam talent”, „Masterchef” i „Fakty”

W cenniku reklamowym TVN na wrzesień spoty są średnio o 20 proc. tańsze niż przed rokiem. Najwięcej trzeba zapłacić na reklamy przy programach „Mam talent” i „Masterchef”, niedzielnych „Faktach” oraz serialach „Prawo Agaty” i „Lekarze”.

Spoty przy „Mam talent”, którego nowa edycja od początku września będzie pokazywana w soboty po godz. 20, kosztują od 45,6 do 59,2 tys. zł (wszystkie podane w tekście kwoty to ceny netto reklam 30-sekundowych). Rok temu ceny reklam przy programie wynosiły od 57,1 do 81 tys. zł.

Zdecydowanie potaniały też spoty przy drugim weekendowym show stacji, emitowanym w niedzielne wieczory „Masterchefie”. Obecnie kosztują od 46,4 do 52,9 tys. zł, natomiast przed rokiem - od 63,4 do 73,7 tys. zł.

Ceny reklam przy czwartkowych „Kuchennych rewolucjach” wynoszą 37-49,5 tys. zł (przed rokiem było to od 36,2 do 63,4 tys. zł), przy talk-show Kuby Wojewódzkiego - 17-35,1 tys. zł (rok temu: 22,3-44,1 tys. zł), a przy „Perfekcyjnej pani domu” - 11,7-30,8 tys. zł (przed rokiem: 17,5-38,2 tys. zł).

Na reklamę przy reality-show „Kto poślubi mojego syna?” (przeczytaj o nim więcej) trzeba wydać od 31 do 40,2 tys. zł. We wrześniu ub.r. o tej porze (środowy wieczór) pokazywana była „Bitwa o dom”, przy której spoty kosztowały od 33,4 do 54,4 tys. zł. Z kolei ceny reklam przy „Top model”, którego nowa seria będzie emitowana w poniedziałkowe wieczory, wynoszą od 32,7 do 44,7 tys. zł (rok temu o tej porze był pokazywany serial „Lekarze”).

>>> TVN „daje coś więcej”. Cztery nowości w jesiennej ramówce

Obecnie „Lekarze” będą emitowani w niedzielę wieczorem, a spoty przy nich kosztują 39,5-44 tys. zł (wobec 64,5-66 tys. zł przy pokazywanym przed rokiem o tej porze „Przepisie na życie”). Na reklamę przy „Prawie Agaty” należy wydać od 27,5 do 47 tys. zł (wobec 43,4-62,5 tys. we wrześniu ub.r.). Spoty przy „Na Wspólnej” kosztują 38,8 tys. zł (o 10,8 tys. zł mniej niż przed rokiem), a przy „Ugotowanych”, którzy zastąpią w ramówce „W-11 Wydział śledczy” (więcej na ten temat), od 28,5 do 36,9 tys. zł.

Ceny reklam przy „Faktach” wynoszą 43,8 tys. zł (przy emisji w dzień powszedni), 37,4 tys. zł (emisja w sobotę) i 55,5 tys. zł (emisja w niedzielę). We wrześniu ub.r. spoty przy programie kosztowały od 53,6 do 65,6 tys. zł.

TVN udostępnił swój wrześniowy cennik reklamowy jako pierwszy z głównych nadawców telewizyjnych. W I połowie br. cennikowe wpływy reklamowe stacji wyniosły 1,29 mld zł, o 32,5 proc. mniej niż rok wcześniej (według danych Kantar Media - zobacz wyniki wszystkich czołowych stacji).

Dołącz do dyskusji: Reklamy w TVN tańsze o 20 proc. Najdroższe „Mam talent”, „Masterchef” i „Fakty”

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Staszek
Urealnienie cen wszystkim wyjdzie na dobre.
odpowiedź
User
elo!
Nowa polityka handlowa Grupy TVN oraz Premium TV już przyniosła wymierne efekty. Wystarczy zobaczyć wyniki kwartalne Grupy TVN.

odpowiedź
User
pavv
Może ten ruch uchroni korporację TWN przed niechybnym upadkiem w ciągu najbliższych 2-3 lat.
odpowiedź