“Reporter Polski” TVP2: 760 tys. widzów, przegrana z konkurencją
Nowy magazyn reporterski TVP2 po trzech i pół tygodniu emisji śledzi 760 tys. widzów, trzy razy mniej niż gromadzą w tym paśmie główni konkurenci stacji. Program poprawił jednak oglądalność kanału względem ub.r.
“Reporter Polski” nadawany jest w dni powszednie o 18.40 i trwa około 15 minut. Po trzech tygodniach nadawania program śledzi 760 tys. widzów, co daje Dwójce raptem 5,74 proc. udziału w grupie 4+ i 5,09 proc. w 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. Magazyn najwięcej widzów miał w pierwszym tygodniu emisji, notując wtedy oglądalność do 1,21 mln osób
W analogicznym okresie ub.r. w tym paśmie TVP2 gromadziła mniej widzów niż obecnie, bo miała tylko 640 tys. oglądających, a jej udział wynosił odpowiednio 4,69 proc. i 4,34 proc.
Liderem w paśmie nadawania “Reportera Polskiego” jest TVP1, nadająca wówczas teleturniej “Jaka to melodia?”, który daje jej 21,57 proc. udziału w całej populacji. Drugie miejsce zajmuje TVN (“Detektywi”; 19,44 proc.), tuż za nim jest Polsat (“Pierwsza miłość”, “Wydarzenia”; 19,41 proc.). TVP2 zajmuje dopiero czwartą pozycję, tak samo jak w grupie 16-49, gdzie liderem jest Polsat przed TVN i Jedynką.
Program oglądają głównie kobiety, osoby po 50. roku życia, mieszkańcy wsi i małych miast oraz widzowie z wykształceniem podstawowym i średnim.
“Reporter Polski” to magazyn w którym prezentowane są reportaże społeczne. Przygotowywany jest przez TVP2 we współpracy z ośrodkami regionalnymi, w skład zespołu programu wchodzą m.in. Jacek Snopkiewicz. Monika Sieradzka i Teresa Torańska. Prowadzą go Robert Kozak i Jan Szlagowski.
Widownia “Reportera Polskiego” tydzień po tygodniu
Okres | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
05-03-2012 - 11-03-2012 | 1 057 764 | 7,51% | 6,13% |
12-03-2012 - 18-03-2012 | 730 926 | 5,44% | 4,87% |
19-03-2012 - 25-03-2012 | 603 763 | 4,70% | 4,15% |
26-03-2012 – 27-03-2012 | 635 463 | 5,40% | 5,91% |
Średnia | 757 825 | 5,74% | 5,09% |
Top 5 odcinków programu
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
08-03-2012 | 1 214 790 | 8,72% | 6,91% |
05-03-2012 | 1 060 972 | 7,38% | 5,41% |
06-03-2012 | 986 459 | 6,99% | 6,36% |
07-03-2012 | 976 120 | 7,00% | 5,95% |
14-03-2012 | 862 177 | 6,22% | 6,75% |
Oglądalność “Reportera” na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP1 | 2 847 808 | 21,57% | 15,79% |
TVN | 2 566 990 | 19,44% | 16,71% |
Polsat | 2 563 573 | 19,41% | 22,95% |
TVP2 – Reporter... | 757 825 | 5,74% | 5,09% |
Profil widowni magazynu
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 44,02% | 92 |
Kobiety | 55,98% | 108 | |
Wiek | 4-9 | 0,96% | 16 |
10-15 | 2,27% | 34 | |
16 - 19 | 1,22% | 22 | |
20 - 24 | 2,93% | 38 | |
25 - 29 | 3,45% | 39 | |
30 - 34 | 6,47% | 78 | |
35 - 39 | 6,48% | 87 | |
40 - 44 | 6,26% | 97 | |
45 - 49 | 6,33% | 95 | |
50 - 54 | 11,22% | 140 | |
55 - 59 | 11,41% | 146 | |
60 | 41,01% | 199 | |
Wlk. miasta | Wieś | 43,86% | 112 |
< 50 tys. | 26,79% | 114 | |
50-100 tys. | 5,68% | 68 | |
100-200 tys. | 6,43% | 84 | |
> 200 tys. | 17,24% | 81 | |
Zawód | Top management | 4,04% | 41 |
Pracownicy średniego szczebla | 13,70% | 88 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 19,98% | 106 | |
Emeryci | 48,57% | 192 | |
Inni | 13,70% | 45 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 52,28% | 130 |
Średnie | 34,97% | 108 | |
Wyższe | 9,52% | 65 | |
Inne | 3,23% | 26 |
Dołącz do dyskusji: “Reporter Polski” TVP2: 760 tys. widzów, przegrana z konkurencją
tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
ŻENADA, to jest twór telewizjopodobny, nie mający nic wspólnego z rzemiosłem dziennikarskim.