Republika pokonała TVN24 w Święto Niepodległości. Ilu widzów obejrzało koncert TVP?
Kanał Republika w poniedziałek 11 listopada br. zanotował wyższy udział w rynku niż będący zwykle liderem stacji informacyjnych kanał TVN24. Z kolei stacja wPolsce24.pl zrównała się wynikiem z kanałem Wydarzenia24. Ponad 1,2 mln widzów obejrzało zaś specjalny koncert Telewizji Polskiej.
Podczas Narodowego Święta Niepodległości stacje informacyjne standardowo relacjonowały różne państwowe uroczystości i pokazywały jak Polacy świętują 11 listopada. W różnym zakresie relacjonowano też organizowany przez środowiska narodowe Marsz Niepodległości.
Wśród kanałów newsowych największy udział w rynku zanotowała tego dnia Republika. Jej wynik to 6,54 proc. Drugie miejsce zajął kanał TVN24 z udziałem wynoszącym 5,29 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Republika zyskuje widzów od końca grudnia ub.r. po tym jak zmieniona została oferta stacji TVP Info. Dodatkowo od lipca br. nadawana jest w telewizji naziemnej na ósmym multipleksie (TVN24 dostępny jest tylko w ramach płatnej telewizji).
Kolejne stacje informacyjne zanotowały 11 listopada o wiele niższe wyniki. Stacja TVP Info miało 1,76 proc. udziału, Polsat News – 1,63 proc., a Wydarzenia 24 i stacja wPolsce24.pl osiągnęły po 1,03 proc. udziału. Trzeba jednak zaznaczyć, że Wydarzenia 24 nie relacjonowały uroczystości na żywo, bo mają inny charakter.
Republika przed TVN24 w grupie 16-59
W grupie komercyjnej 16-59 Republika była także pierwsza z wynikiem 3,41 proc. Dalej uplasowały się TVN24 (3,16 proc.), TVP Info (1,16 proc.), Polsat News (1,10 proc.), Wydarzenia 24 (0,82 proc.) i wPolsce24.pl (0,60 proc.).
- Republika z rekordową oglądalnością także w grupie komercyjnej zdominowała konkurencję w Święto Niepodległości. Odnotowaliśmy też doskonałe wyniki w Internecie: kanał Republiki na YT miał 2,4 mln, a portal www.tvrepublika.pl aż 1,3 mln wyświetleń. To kolejny duży sukces stacji, wszystkich pracowników i naszych wspaniałych widzów - skomentował prezes i redaktor naczelny Republiki Tomasz Sakiewicz.
W październiku br. liderem wśród kanałów newsowych był TVN24, którego udział w grupie wszystkich widzów wyniósł 5,75 proc. Wynik Republiki to 4,59 proc., TVP Info - 1,43 proc., a Polsat News - 1,32 proc.
Ponad 1,2 mln widzów koncertu w TVP
11 listopada br. TVP1 i TVP Polonia o 20.00 nadały też koncert „Jesteśmy sobie potrzebni”. Oglądało go średnio ponad 1,2 mln widzów, co przełożyło się na 9,4 proc. udziału w rynku. We Wrocławiu przed sceną zgromadziło się ok. 5 tys. osób. Koncert upamiętniał 106. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości, jednocześnie był wyrazem solidarności z osobami dotkniętymi niedawnymi powodziami. Koncert zebrał mieszane opinie, część widzów zwracała uwagę, że mimo emisji 11 listopada brakowało w nim pieśni patriotycznych.
Podczas wydarzenia wystąpili m.in.: Kayah, zespół Enej, Piotr Cugowski, Natalia Kukulska, Kamil Bednarek, Tomasz Makowiecki, Anna Rusowicz czy Tomasz Organek. Koncert prowadzili Paulina Chylewska i Robert Stockinger.
Dołącz do dyskusji: Republika pokonała TVN24 w Święto Niepodległości. Ilu widzów obejrzało koncert TVP?