RMF Classic bez 416 tys. zł zysku, koszty 22 proc. w górę
Spółka Opera FM nadająca RMF Classic w ub.r. zwiększyła przychody o 13,9 proc. do 8,89 mln zł. Natomiast przy wzroście kosztów operacyjnych o 21,9 proc. jej zysk netto zmalał z 1,17 mln do 753,1 tys. zł.
Zdecydowana większość wpływów nadawcy RMF Classic pochodzi od spółki Grupa RMF będącej brokerem reklamowym stacji. Rok do roku zwiększyły się z 6,55 do 7,51 mln zł. Natomiast przychody od spółki Radio Muzyka Fakty Grupa RMF zmalały
Od lutego do kwietnia br. rozgłośnia miała 1,6 proc. udziału w rynku słuchalności, wobec 1,5 proc. rok wcześniej (dane z badania RadioTrack). Jej zeszłoroczne przychody zwiększyły się dużo mocniej niż cały polski rynek reklamy radiowej, który według szacunków Publicis Groupe urósł o 4 proc. do 788 mln zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Koszty operacyjne Opera FM sięgnęły w ub.r. 7,95 mln zł, po wzroście rok do roku o 21,9 proc. Wydatki na usługi obce poszyły w górę z 3,79 do 4,28 mln zł, na wynagrodzenia - z 1,52 do 2,24 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 436,2 do 471,9 tys. zł. Zatrudnienie etatowe w spółce zwiększyło się z 13 do 16 osób.
Koszty wobec Grupy RMF wzrosły z 1,72 do 2,14 mln zł, a wobec Radio Muzyka Fakty Grupa RMF - z 522,6 do 695,1 tys. zł.
Na poziomie sprzedażowym zysk nadawcy zmalał z 1,28 mln do 936,9 tys. zł, na poziomie operacyjnym - z 1,28 mln do 937,3 tys. zł, a zysk netto - z 1,17 mln do 753,1 tys. zł
Grupa RMF jako jedyny udziałowiec Opera FM zdecydowała, że jej zeszłoroczny zysk netto w całości dostanie jako dywidendę, wypłaconą do 9 czerwca.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021
Dołącz do dyskusji: RMF Classic bez 416 tys. zł zysku, koszty 22 proc. w górę
A będzie lepszy tylko w DAB plus