SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wpływy nadawcy RMF FM zmalały o 17 proc., a zysk o 8,3 mln zł

W ub.r. spółka Radio Muzyka Fakty Grupa RMF, nadawca RMF FM, zanotowała spadek przychodów o 16,9 proc. do 81,7 mln zł, a jej zysk netto poszedł w dół z 22,28 do 13,97 mln zł - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Wszystkie wpływy nadawcy RMF FM pochodzą ze sprzedaży usług w kraju. W sprawozdaniu złożonym w KRS spółka nie podała, ile wyniosły przychody z reklam, a ile te z innych usług.

Zdecydowana większość wpływów firmy pochodzi od spółki Grupa RMF działającej jako broker reklamowy. Przychody od tej spółki zmalały rok do roku z 88,16 do 70,44 mln zł. Wpływy od nadającej RMF Maxxx spółki Multimedia spadły z 2,02 do 1,42 mln zł, a od nadającej RMF Classic spółki Opera - z 558,5 do 464,8 tys. zł.

RMF FM jest zdecydowanie najpopularniejszą rozgłośnią w Polsce. Według badania Radio Track w ub.r. miało 29,3 proc. udziału w rynku słuchalności, wobec 27,8 proc. rok wcześniej.

Przy czym z powodu ograniczenia mobilności po wybuchu epidemii średni dobowy zasięg radia zmalał o 968 tys. osób do 20,69 mln. W przypadku RMF FM nastąpił spadek o 250 tys. słuchaczy do 8,85 mln.

- Największe straty audytorium zostały odnotowane w falach: luty - kwiecień oraz marzec - maj 2020. W kolejnych miesiącach, w związku z luzowaniem obostrzeń, wskaźniki uległy poprawie. Pandemia COVID-19 spowodowała zmiany w zwyczajach konsumpcyjnych słuchaczy - opisano w sprawozdaniu nadawcy RMF FM. - W czasie lockdownu obejmującego głównie miesiące II kwartału, średni czas słuchania wzrósł wyraźnie w porównaniu z analogicznym okresem 2019 r., głównie dzięki zwiększonej częstotliwości serwisów informacyjnych oraz odpowiednio skonstruowanym treściom i inicjatywom realizowanym na antenach rozgłośni. W fali marzec - maj 2020, średni czas słuchania RMF FM wzrósł do rekordowego poziomu 190 min. dziennie (20 minut więcej niż w analogicznym okresie 2019 r.) - zaznaczono.

Według danych Publicis Groupe w ub.r. wydatki reklamowe w radiu zmalały o 9,5 proc. do 681,5 mln zł.

RMF FM zatrudnia ponad 100 osób

Koszty operacyjne nadawcy RMF FM wyniosły w ub.r. 73,88 mln zł, po spadku rok do roku o 2 proc. Wydatki na usług obce zwiększyły się z 30,1 do 30,51 mln zł, na wynagrodzenia - z 10,6 do 11,02 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze zmalały z 2,06 do 1,64 mln zł.

W ub.r. w firmie było zatrudnionych na etacie średnio 109 osób, o sześć więcej nią w 2019 roku.

- W związku z pandemią Covid, poniesione zostały dodatkowe wydatki związane przede wszystkim z zakupem sprzętu niezbędnego do funkcjonowania infrastruktury technicznej i realizacji pracy zdalnej - w celu zabezpieczenia nieprzerwanego funkcjonowania emisji programu. Zakupione zostały także materiały higieniczne, środki dezynfekcji oraz ochrony osobistej - zaznaczyła spółka w sprawozdaniu.

Za to nakłady na zużycie materiałów i energii spadły z 1,06 mln zł do 706,3 tys. zł, na podatki i opłaty - z 7,89 do 6,75 mln zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 856,9 do 518,6 tys. zł.

W konsekwencji zysk sprzedażowy firmy poszedł w dół z 22,99 do 7,82 mln zł.

5,6 mln zł z rozwiązania rezerw

Pozostałe wyniki rentowności nadawcy RMF FM poprawił przede wszystkim wzrost pozostałych przychodów operacyjnych z 798,5 tys. zł do 6,39 mln zł. Złożyło się na to przede wszystkim 5,64 mln zł wpływów z rozwiązania rezerw.

Spółka w połowie ub.r. pozyskała 203 tys. zł z budżetu województwa małopolskiego w ramach pomocy de minimis dotyczącej odnowy zabytków w Krakowie. Nie skorzystała natomiast z żadnego wsparcia państwowego w związku z epidemią.

Pozostałe koszty operacyjne zmalały z 1,58 mln zł do 496,6 tys. zł, zmniejszyły się też wydatki i koszty finansowe.

Cały zysk na dywidendę

Zysk operacyjny firmy poszedł w dół z 22,21 do 13,72 mln zł, a zysk netto - z 22,28 do 13,97 mln zł. W ub.r. spółka miała 232 tys. zł ujemnych kosztów podatku dochodowego.

Wspólnicy firmy (99,9977 proc. udziałów ma Grupa RMF, a pozostałe - spółka RMF) zdecydowali, że jej cały zeszłoroczny zysk netto został im wypłacony do 10 czerwca jako dywidenda. Grupa RMF dostała 13,97 mln zł, a RMF - 321 zł.

RMF FM prognozuje „powolną poprawę gospodarczą”

Przy ustalaniu budżetu na br., nadawca RMF FM złożył powolną poprawę sytuacji gospodarczej, także w sektorze reklamowym.

- Tym samym, budżet kosztowy, stanowiący podstawę obliczenia wynagrodzenia rocznego, skonstruowany został w oparciu o funkcjonowanie programu radiowego z pełną ramówką i wypełnieniem programowym bez jakichkolwiek cięć kosztowych. Wartość rocznego wynagrodzenia jest zbliżona do wartości wynagrodzenia skalkulowanego na 2020 r., przed wystąpieniem pandemii - opisano w sprawozdaniu.

Według danych Publicis Groupe w pierwszym kwartale br. na reklamę radiową wydano 162,2 mln zł, po wzroście rok do roku o 0,5 proc. O ile w styczniu wydatki zmalały rok do roku o 8,9 mln zł (16,3 proc.), o tyle w lutym i marcu poszły w górę o prawie 10 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Wpływy nadawcy RMF FM zmalały o 17 proc., a zysk o 8,3 mln zł

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tooom
Eska krakow wycina z anteny impreske 20-21 niedziela, wejśćia dja 15.55,16.55,17.55,12.37,wejśćia dja przed pelna w weekendy, kuchnie Alberta
0 0
odpowiedź
User
S7
Kurcze. Niemcy się wkurzą
0 0
odpowiedź
User
Badacz
Yhm..... przychody spadły o 20%, ale z badań słuchalności wynika że wszystko dobrze: praktycznie tyle samo słuchaczy. Interesujące są te badania słuchalności. Czy one tylko dla PR3 pokazują dramatyczne spadki ??? W normalnym świecie jak jest słuchalność to jest i przychód, bo słuchalność to waluta. Ale tutaj to nie działa. Drogie RMF zgłoście się do wykonawcy badania, bo jak widać płacicie za swój dobry humor a nie wyniki służące biznesowym decyzjom.
0 0
odpowiedź