RMF FM najbardziej opiniotwórczy w styczniu, w czołówce Wirtualnemedia.pl
Liderem styczniowego rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce została stacja RMF FM, która awansowała o dwa miejsca względem grudnia - wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów. W czołówce najczęściej cytowanych mediów internetowych kolejny miesiąc znalazły się Wirtualnemedia.pl.
Jak wynika z najnowszego raportu IMM "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce", ranking główny za styczeń 2022 otwiera stacja radiowa RMF FM, cytowana niemalże 3,4 tys. razy. Miejsce drugie należy do portalu Onet z liczbą 2,7 tys. wzmianek w innych mediach, a podium zamyka Wirtualna Polska z wynikiem 2,3 tys. cytowań.
Do TOP 15 ze wzrostami aż o 70 i 56 miejsc awansowały kolejno miesięcznik "Perspektywy" i tygodnik "Sieci".
Onet liderem portali internetowych, wysoko Wirtualnemedia.pl
Na pierwszym miejscu w rankingu portali internetowych znalazł się Onet, na którego informacje dziennikarze innych tytułów mediowych powoływali się w styczniu 2,7 tys. razy. Portal informował wówczas m.in. o wycieku do sieci bazy zasobów wojska polskiego. Na drugim miejscu znalazła się Wirtualna Polska z wynikiem 2,3 tys. powołań, a podium ponownie zamyka Interia, tym razem z liczbą 2,2 tys. cytowań. Miejsce piąte z liczbą 618 cytowań zajął portal Wirtualnemedia.pl.
"Rzeczpospolita" najczęściej cytowanym tytułem prasowym
Z liczbą niemalże 2,2 tys. cytowań pierwsze miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów prasowych niezmiennie zajmuje "Rzeczpospolita". Zaraz za dziennikiem uplasował się tygodnik "Sieci", a podium z wynikiem 1,7 tys. powołań zamyka "Gazeta Wyborcza".
"Perspektywy", z awansem aż o 27 miejsc i wynikiem 964 wzmianek w innych mediach, zajmują miejsce siódme w styczniowym zestawieniu prasy. Miesięcznik opublikował coroczny ranking szkół średnich, na który inne tytuły licznie się powoływały.
"Sieci" z awansem o siedem miejsc zajmują pozycję pierwszą w rankingu tygodników i dwutygodników. "Gazeta Polska" jest na drugim miejscu z wynikiem 60 cytowań więcej (266) niż w zeszłym miesiącu. Podium zamyka magazyn "Viva" z liczbą 205 powołań w innych mediach. W zestawieniu znalazły się również tygodniki "Do Rzeczy" (195) i "Wprost" (166).
Styczniowy ranking miesięczników i dwumiesięczników otwierają "Perspektywy", po awansie o trzy oczka. Na drugim miejscu uplasował się "Forbes" z wynikiem 146 cytowań, a zaraz za nim cytowany 111 razy magazyn "Twój Styl". "Press" z wynikiem 104 powołań zajmuje pozycję czwartą, a przeskakując o jedno miejsce w zestawieniu pojawia się "Zwierciadło", z wynikiem 24 cytowań.
TVN24 liderem wśród stacji telewizyjnych
Na pierwsze miejsce w kategorii najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych powraca TVN24, z wynikiem 2 tys. cytowań. Drugie miejsce w styczniowym zestawieniu zajmuje Polsat News (1,3 tys.), a po awansie o jedno miejsce podium zamyka TVP Info (1 tys.). Wzrost o trzy pozycje odnotowała stacja TV Republika (307 wzmianek), a także TVP2, uzyskując w styczniu 134 cytowania i wchodząc tym samym do rankingu TOP 10.
RMF FM, Radio ZET i Polskie Radio 24 niezmiennie na podium stacji radiowych
Miejsce pierwsze najbardziej opiniotwórczego medium radiowego w Polsce utrzymuje stacja RMF FM. Wg wyliczeń IMM, każdy Polak powyżej 15. roku życia mógł spotkać się ponad 5 razy z informacjami RMF FM, na które inni dziennikarze powoływali się w styczniu 3,4 tys. razy.
Drugie miejsce w tym zestawieniu należy do Radia Zet, do którego redaktorzy innych tytułów odnosili się w styczniu 1,7 tys. razy. Podium ponownie zamyka Polskie Radio 24 z wynikiem 815 cytowań. Wzrost o jedno oczko w stosunku do grudnia odnotowały Radio Maryja i Radio Wrocław.
Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe
TOP 5 najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno-biznesowym w styczniu niezmiennie tworzą redakcje "Rzeczpospolitej", "Dziennika Gazety Prawnej", "Pulsu Biznesu", "Forbesa" i "Parkietu".
Awans na pierwsze miejsce wśród portali internetowych zanotował Money.pl, z wynikiem 363 powołań. Na podium znalazły się również Business Insider Polska i Bankier.
"Dziennik Wschodni" i "Głos Wielkopolski" liderami w zestawieniu mediów regionalnych
Ex aequo na pierwszym miejscu w styczniowym rankingu mediów regionalnych znalazły się "Dziennik Wschodni" i "Głos Wielkopolski", z wynikiem 104 wzmianek. Ranking zamyka z awansem o dwa miejsca i liczbą 67 powołań "Dziennik Zachodni".
Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 41 628 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-31 stycznia 2022 r.
Dołącz do dyskusji: RMF FM najbardziej opiniotwórczy w styczniu, w czołówce Wirtualnemedia.pl