Polsat liderem oglądalności, TVN24 i TVP Sport na czele kanałów tematycznych (top 150 stacji)
We wrześniu br. liderem oglądalności w rynku telewizyjnym był Polsat. Wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotowało TVN24. Ranking top 150 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych we wrześniu 2018 roku zajął Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem września 2017 roku zmniejszył się o 11,27 proc. i wyniósł 10,04 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.
Drugie miejsce zajął TVN, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 4,33 proc. do 9,69 proc. Podium uzupełnia Jedynka (9,16 proc. udziału; do góry o 0,14 proc.), a czwarta była Dwójka (8,86 proc. udziału; + 5,01 proc.).
Piąty TVN24, którego udział wyniósł 4,21 proc., po wzroście o 4,70 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany kanał informacyjny w rankingu.
Na 12. lokacie znalazła stacja TVP Sport - lider oglądalności kanałów sportowych. Jego udział uplasował się na poziomie 1,51 proc. (wzrost o 436,30 proc.).
Liderem oglądalności wśród stacji filmowo-serialowych były TVP Seriale (w dół o 8,87 proc. do 1,48 proc.), dziecięcych - TVP ABC (+ 23,97 proc. do 1,48 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (+ 16,46 proc. do 0,93 proc.), muzycznych - Polo TV (- 3,20 proc. do 0,76 proc.), a lifestylowych - TVN Style (- 3,32 proc. do 0,70 proc.).
Od 35. do 50. miejsca w zestawieniu zajęły naziemne kanały, które wystartowały w 2016 roku (Zoom TV - 0,42 proc. udziału we wrześniu br., WP - 0,40 proc., Nowa TV - 0,32 proc. oraz Metro - 0,30 proc.). Wszystkie te stacje odnotowały wzrosty względem września 2017 roku - wyniosły one odpowiednio 67,07 proc., 67,09 proc., 41,33 proc. i 16,67 proc.
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 nowym liderem we wrześniu br. był TVN, którego udział wyniósł tutaj 12,67 proc., po jednak spadku o 0,53 proc. Wynik drugiego Polsatu zmniejszył się o 9,81 proc. do 11,55 proc. (rok wcześniej stacja ta była liderem).
Trzecia była TVP2 (7,18 proc udziału; do góry o 0,07 proc.), a czwarta - TVP1 (6,04 proc., wzrost o 10,11 proc.).
Liderem oglądalności wśród stacji informacyjnych również i tutaj był kanał TVN24 (w dół o 2,58 proc. do 2,34 proc.).
Pierwsze miejsce wśród kanałów filmowo-serialowych zajął TVP Seriale (+ 0,40 proc. do 1,75 proc.), sportowych - TVP Sport (+ 810,69 proc. do 1,45 proc.), dziecięcych - TVP ABC (+ 6,04 proc. do 1,37 proc.), muzycznych - Polo TV (- 17,73 proc. do 0,87 proc.), lifestylowych - TVN Turbo (- 24,55 proc. do 0,84 proc.), , a dokumentalnych - Fokus TV (- 5,33 proc. do 0,80 proc.).
Dołącz do dyskusji: Polsat liderem oglądalności, TVN24 i TVP Sport na czele kanałów tematycznych (top 150 stacji)