Segment dwutygodników people w I kwartale stopniał o 19 proc. „Flesz” najbardziej w dół
W I kwartale 2016 roku wszystkie dwutygodniki people odnotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Flesz”. Na czele sprzedaży uplasowało się „Party”.
Średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika „Party” (Edipresse Polska) w I kwartale 2016 roku wyniosła 202 740 egz. W porównaniu do I kwartału 2015 roku była ona niższa o 18,32 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął dwutygodnik „Show” (Wydawnictwo Bauer). Zanotował on spadek sprzedaży ogółem wynoszący 19,28 proc. i średni wynik na poziomie 165 271 egz.
Na podium znalazł się jeszcze magazyn „Viva!” (Edipresse Polska). Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 16,18 proc. do 110 301 egz.
Oczko niżej znalazł się „Flesz” (również Edipresse Polska). Jego średni wynik zmalał o 26,59 proc. do 79 828 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
Stawkę uzupełnia „Gala” (Grupa Burda) ze sprzedażą na poziomie 70 398 egz., która straciła najmniej wśród wszystkich tytułów - było to 11,41 proc.
Warto dodać, że wszystkie tytuły w tym segmencie w I kwartale 2016 roku sprzedały się w liczbie 628 538 egz., o 18,66 proc. mniej, niż w I kwartale 2015 roku (wówczas średnia sprzedaż wszystkich tytułów w segmencie wyniosła 772 759 egz.).
I kwartał |
Dynamika |
||||||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Party Życie Gwiazd |
301 145 |
202 807 |
202 740 |
349 042 |
248 274 |
248 207 |
-18,32% |
Show |
266 634 |
165 291 |
165 271 |
315 729 |
204 750 |
204 750 |
-19,28% |
Viva |
170 617 |
118 678 |
110 301 |
220 652 |
131 597 |
131 597 |
-16,18% |
Flesz Gwiazdy & Styl |
127 249 |
94 158 |
79 828 |
182 197 |
109 220 |
108 736 |
-26,59% |
Gala |
145 091 |
70 668 |
70 398 |
149 945 |
79 519 |
79 469 |
-11,41% |
W marcu 2016 roku średnia sprzedaż ogółem lidera, czyli dwutygodnika „Party”, wyniosła 171 642 egz., po spadku o 29,89 proc. - największym w zestawieniu. Na drugiej pozycji znalazło się „Show” (147 407 egz., w dół o 19,36 proc.), a podium uzupełnia „Viva!” (81 633 egz., - 26,99 proc.).
Również w tym ujęciu wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży.
ZKDP |
marzec |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Party Życie Gwiazd |
264 641 |
171 709 |
171 642 |
342 682 |
244 877 |
244 810 |
-29,89% |
Show |
252 478 |
147 467 |
147 407 |
297 274 |
182 801 |
182 801 |
-19,36% |
Viva |
135 790 |
91 775 |
81 633 |
196 816 |
111 808 |
111 808 |
-26,99% |
Flesz Gwiazdy & Styl |
125 673 |
91 343 |
76 689 |
179 338 |
104 179 |
103 695 |
-26,04% |
Gala |
123 465 |
43 541 |
43 271 |
106 968 |
45 687 |
45 637 |
-5,18% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Segment dwutygodników people w I kwartale stopniał o 19 proc. „Flesz” najbardziej w dół