Ponad 18 mld dolarów wydatków na aplikacje mobilne. Najbardziej dochodowe YouTube i Tinder
W 2021 roku użytkownicy wydali na aplikacje mobilne nie będące grami kwotę 18,3 mld dolarów - wynika z raportu firmy Sensor Tower. Największe przychody zanotowali deweloperzy w sklepie App Store, a na topie najbardziej dochodowych aplikacji na świecie są YouTube, Tinder i Piccoma.
Firma Sensor Tower przedstawiła wyniki dotyczące wydatków na aplikacje nie będące grami w 2021 r. W ub.r. wydatki użytkowników wzrosły o 41 proc. do 18,3 mld dol., z 13 mld w roku 2020. Według Sensor Tower, stanowi to jedynie niewielką część (14 proc.) całkowitego przychodu z zakupów w aplikacjach i grach, który w 2021 r. wyniósł 131,6 mld dol.
Jednak udział tej grupy w rynku rośnie. Dla porównania, w 2020 r. przychody z subskrypcji w aplikacjach nie związanych z grami stanowiły zaledwie 11,7 proc. wszystkich wydatków.
Czytaj także: TikTok angażuje najbardziej, Pinterst na szarym końcu. „Syndrom jeszcze jednego filmiku”
App Store wygrywa z Google Play
Pod względem wydatków na aplikacje nie będące grami App Store zdecydowanie góruje nad konkurencyjnym Google Play. Aplikacje w sklepie dla użytkowników Apple wygenerowały 13,5 mld dol. w 2021 r., co oznacza wzrost o 31 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym (10,3 mld dol.). Użytkownicy wydali z kolei 4,8 mld dol. w Google Play, co stanowi wzrost o 78 proc. w porównaniu z 2,7 mld w 2020 r. Podczas gdy aplikacje subskrypcyjne w Google Play odnotowały wzrost, to na aplikacje w App Store wydano prawie trzy razy więcej rok do roku.
Duże wzrosty zanotowano także na rynku amerykańskim. Użytkownicy wydali w 2021 r. o 44 proc. więcej pieniędzy na aplikacje. Tutaj także liderem jest App Store z kwotą 6 mld dol. przychodów (wzrost o 33 proc.), natomiast w wypadku Google Play było to 2,5 mld dol. po wzroście o 79 proc.
YouTube na czele
Wśród aplikacji nie będących grami globalnie najwięcej wydatków przeznaczono w obrębie aplikacji YouTube. Na 2. miejscu znalazł się Tinder, zaś podium zamyka aplikacja Piccoma.
Czytaj także: Kto wygra w social media w 2022 roku? TikTok jak rozpędzona lokomotywa
YouTube jest także zwycięzcą w App Store (na kolejnych pozycjach Tider i Tencent Video), zaś w wypadku Google Play kolejność w czołówce jest następująca: Google One, Piccoma i Disney+.
Nieco inaczej wyglądają wydatki na konkretne aplikacje na rynku w USA. Tutaj liderem jest Google One przed Disney+ i YouTubem, zaś w pierwszej piątce znalazły się także HBO Max i Tinder.
Dołącz do dyskusji: Ponad 18 mld dolarów wydatków na aplikacje mobilne. Najbardziej dochodowe YouTube i Tinder