Serwis internetowy nie dla idiotów
Agencja interaktywna isens przygotowała nowy serwis internetowy dla Media Markt. Ma on być nowoczesny i nieszablonowy.
Treść serwisu podzielona jest na globalną (korporacyjną) i lokalną (przypisaną konkretnemu marketowi). Dzięki takiemu rozwiązaniu każdy z 31 marketów posiada swoją indywidualną stronę internetową. Zarządzanie serwisem możliwe jest dzięki CMS (system do zarządzania treścią) z rozbudowanym systemem uprawnień. Treści globalne, dostępne dla wszystkich sklepów, zarządzane są z jednego miejsca, przez uprawnione do tego osoby.
Nawigacja, zdaniem twórców, ma gwarantować Internautom poczucie
zaangażowania i interakcji. Przykładem jest główna strona serwisu,
gdzie Internauta wybierając konkretną lokalizację sklepu w swoim
mieście, musi ją namierzyć spośród animowanych nazw miast
umieszczonych wirujących wokół symbolu Media Markt. Innym elementem
nawigacji jest sposób jej rozplanowania, który pozwala dotrzeć do
każdej informacji umieszczonej w serwisie poprzez maksymalnie dwa
kliknięcia. Kolejnym udogodnieniem nowego serwisu jest także
szybkość ładowania tekstów i grafiki.
Potencjalni klienci mogą skorzystać z wyszukiwarki pozwalającej
odnaleźć produkt według grupy (np. biuro), kategorii (np. sprzęt
komputerowy), podkategorii (np. notebooki) i jego parametrów (np.
rodzaj procesora, pojemność dysku, RAM, przekątna ekranu). W
serwisie istnieje możliwość nie tylko wyszukiwania produktów, ale
również porównywania ich ze sobą. Można się też dowiedzieć, które
produkty w poszczególnych kategoriach cieszą się największą
popularnością wśród klientów. Zapowiedzi pokazują natomiast jakie
filmy, gry i płyty znajdą się w najbliższym czasie w sprzedaży w
sklepach Media Markt.
System CMS umożliwia dostosowanie treści reklamowych do konkretnych, lokalnych akcji promocyjnych. O unikalności poszczególnych stron marketów świadczy zamieszczona lokalna gazetka promocyjna, galerie produktów oraz dokładne dane teleadresowe. Na każdej ze stron lokalnych wykorzystany został mechanizm geolokalizacji Google, odszukujący na mapie położenie wybranego marketu.
Serwis zawiera archiwum chętnie oglądanych przez internautów reklam telewizyjnych Media Markt. W zakładce "Gadżety" zebrane są wszystkie reklamy telewizyjne zrealizowane dla Media Markt od 2000 roku.
Strona główna spełnia przede wszystkim funkcję reklamową,
dlatego spory jej obszar został przeznaczony na bannery wspierające
aktualne promocje. Nowatorskim marketingowym rozwiązaniem jest
zastosowanie personalizacji neswletterów, które są dostosowane do
wieku użytkowników: poniżej 15 lat, 15 - 25 lat, 25 - 40 i powyżej
40 lat.
Dołącz do dyskusji: Serwis internetowy nie dla idiotów