WP SportoweFakty przed Sport.onet.pl, Sport.tvp.pl przyciągał na prawie 3 godziny (TOP serwisów i aplikacji sportowych)
W czerwcu najpopularniejszym serwisem sportowym były Sportowefakty.wp.pl, wyraźnie wyprzedzając Sport.onet.pl. Natomiast zdecydowanie najdłuższy średni czas korzystania przez internautów osiągnął Sport.tvp.pl. Wśród aplikacji mobilnych liderem była TVP Sport.
W minionym miesiącu Sportowefakty.wp.pl - zapewniające prawie cały ruchu WP.pl w kategorii sportowej - odwiedziło 8,84 mln realnych użytkowników, czyli 32,43 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni w serwisie 271,79 mln odsłon, a każdy korzystał z niego średnio przez godzinę, 19 minut i 32 sekundy - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Sportowefakty.wp.pl były zdecydowanym liderem pod względem liczby użytkowników i odsłon. Zajmującą drugie miejsce sekcję sportową Onetu odwiedziło 7,39 mln internautów, którzy wykonali 139,8 mln odsłon i spędzili na stronie przeciętnie po 31 minut i 41 sekund. Do Grupy Onet-RAS Polska należy też witryna „Przeglądu Sportowego”, która w kategorii sportowej zanotowała 4,82 mln użytkowników i 32,51 mln odsłon.
Z kolei pod względem średniego czasu korzystania przez odwiedzającego zdecydowanie najlepszy wynik osiągnął Sport.tvp.pl - 2 godziny, 48 minut i 44 sekund (przy 4,51 mln użytkowników i 52,26 mln odsłon). Z witryny Flashscore.pl prezentującej wyniki na żywo przeciętny użytkownik korzystał natomiast przez godzinę, 32 minuty i 30 sekund.
W czerwcu tematem numer 1 w mediach o tematyce sportowej były piłkarskie mistrzostwa świata rozgrywane w Rosji. W pierwszej połowie miesiąca relacjonowano głównie przygotowania naszej drużyny, a potem sam turniej. Polska reprezentacja po przegranych z Senegalem 19 czerwca i Kolumbią 24 czerwca straciła szanse na awans z grupy.
Czołowi wydawcy internetowi wysłali do Rosji po kilku korespondentów, przygotowali osobne sekcje o mundialu oraz codzienne programy wideo. Telewizja Polska miała o wiele liczniejszą ekipę na turniej, ponieważ pokazywała na wyłączność w naszym kraju wszystkie mecze. Transmisje były też dostępne na portalu TVP.pl - w serwisie sportowym oraz witryną ze streamingiem wybranych stacji.
Sport.pl (Grupa Gazeta.pl) zdecydowanie wyprzedził dział sportowy Interii pod względem liczby użytkowników (4,93 mln, wobec 4 mln u konkurenta) i odsłon (75,4 mln wobec 45,54 mln), przy nieznacznie krótszym średnim czasie korzystania przez odwiedzającego (20 minut i 16 sekund wobec 22 minuty i 35 sekund).
Flashscore.pl przy 966,7 tys. użytkowników zanotował aż 54,98 mln odsłon, czyli więcej niż pięć witryn z kolejnych pozycji łącznie.
Tylko na komputerach Sportowefakty.wp.pl miały 5,38 mln użytkowników, 131,92 mln odsłon oraz 51 minut i 6 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, natomiast sekcja sportowa Onetu - 4,35 mln użytkowników, 62,04 mln odsłon oraz 25 minut i 51 sekund średniego czasu korzystania.
W kolei na Sport.tvp.pl przeciętny użytkownik spędził aż 3 godziny, 15 minut i 4 sekundy, a na Flashscore.pl - 2 godziny, 8 minut i 33 sekundy.
Zbliżone wyniki zanotowały dział sportowy Interii i serwis Sport.pl (Grupa Gazeta.pl). Pierwszy miał nieco więcej użytkowników (2,4 mln, wobec 2,3 mln u konkurenta) i znacznie dłuższy średni czas korzystania (23 minuty i 34 sekundy wobec 15 minut i 41 sekund), a ten drugi - więcej odsłon (25,73 mln wobec 22,8 mln).
Na smartfonach i tabletach serwis sportowy WP.pl odwiedziło 5,8 mln internautów, którzy wykonali 139,87 mln odsłon oraz spędzili na nim średnio po 73 minuty i 52 sekundy. Witryna osiągnęła najlepsze wyniki we wszystkich tych wskaźnikach.
Sekcja sportowa Onetu miała 4,87 mln użytkowników i 77,76 mln odsłon, a Sport.pl - 3,47 mln użytkowników i 49,67 mln odsłon. Ze Sport.tvp.pl użytkownik korzystał średnio przez 60 minut i 20 sekund.
Zdecydowana większość serwisów osiągnęła dużo lepsze wyniki niż rok wcześniej. Witryna sportowa WP.pl zyskała 10,49 pkt proc. zasięgu, 116,43 mln odsłon oraz 27 minut i 51 sekund średniego czasu korzystania przez użytkownika (to odpowiednio 47,8, 74,9 i 53,8 proc. w górę).
Sekcja sportowa Onetu zanotowała wzrosty o 7,55 pkt proc. zasięgu i 26,2 mln odsłon (czyli o 38,5 i 23,1 proc.), Sport.pl - o 7,19 pkt proc. zasięgu i 1,67 mln odsłon (66 i 2,3 proc.), a Przegladsportowy.pl - o 7,57 pkt proc. zasięgu i 8,88 mln odsłon (74,7 i 37,6 proc.). We wszystkich tych serwisach spadł natomiast przeciętny czas spędzany przez użytkownika.
Ogromne wzrosty osiągnął Sport.tvp.pl. Serwis zanotował ponad pięć razy wyższy zasięg (w górę z 3,14 do 16,55 proc.) i dziesięć razy więcej odsłon (wzrost z 5,12 do 52,26 mln), a średni czas korzystania z niego przez użytkownika wydłużył się ponad sześciokrotnie.
Niewielki spadek zasięgu (o 0,11 pkt proc.) zanotował Polsatsport.pl, natomiast w przypadku Flashscore.pl zasięg zmalał o 1,03 pkt proc. (czyli 22,5 proc.), za to liczba odsłon zwiększyła się o 19,32 mln (54,2 proc. w górę).
Jeśli chodzi o sportowe aplikacje mobilne, to tylko trzy miały wystarczająco dużo użytkowników, żeby ich wszystkie wyniki zostały określone w badaniu Gemius/PBI.
TVP Sport odwiedziło 474 tys. internautów, którzy wykonali w niej 18,41 mln odsłon oraz spędzili średnio po prawie pięć godzin. Sport.pl Live miał 139,1 tys. użytkowników, 40,84 mln odsłon oraz 3 godziny i 24 minuty średniego czasu korzystania, a WP SportoweFakty - 36,9 tys. użytkowników, 7,13 mln odsłon oraz 2 godziny i 41 sekundy średniego czasu korzystania.
Z kolei w aplikacji Fangol wykonano 26,92 mln odsłon.
Aplikacja TVP Sport w czerwcu ub.r. zanotowała zbyt mały ruch, żeby został oszacowany w badaniu Gemius/PBI.
Sport.pl Live osiągnął bardzo duże wzrosty liczby odsłon i średniego czasu korzystania przez użytkownika, a WP SportoweFakty - niewielki wzrost liczby odsłon i o prawie godzinę dłuższy średni czas korzystania. Obie aplikacje zanotowały spadki zasięgu.
Dołącz do dyskusji: WP SportoweFakty przed Sport.onet.pl, Sport.tvp.pl przyciągał na prawie 3 godziny (TOP serwisów i aplikacji sportowych)