Serwisy o nieruchomościach zyskały 13 proc. użytkowników, tylko OLX i Gratka ze spadkami (TOP10)
W kwietniu dziesięć czołowych stron o nieruchomościach miało 12,9 proc. użytkowników więcej niż rok wcześniej. Liderem jest sekcja nieruchomościowa OLX.pl, przy czym podobnie jak analogiczny dział na Gratka.pl zanotowała spory spadek wyników. Bardzo mocno wzrosła natomiast odwiedzalność Nieruchomosci-online.pl.
Według danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w kwietniu br. sekcję o nieruchomościach na OLX.pl odwiedziło 3,91 mln użytkowników, czyli 13,9 proc. wszystkich internautów w Polsce. Wykonali tam 97,73 mln odsłon, każdy przeciętnie 25.
otoDom.pl, tak jak OLX.pl należący do Grupy OLX, zanotował 3,06 mln odwiedzających i 70,04 mln odsłon (średnio 22,9 na internautę), natomiast w dziale nieruchomościowym Gratka.pl 1,22 mln internautów wygenerowało 32,03 mln odsłon, każdy przeciętnie 26,2 odsłony. Pod koniec lutego br. Gratka.pl została kupiona od GrupyPolska Press przez Ringier Axel Springer Media.
Z pozostałych serwisów w zestawieniu tylko trzy przekroczyły poziom 10 mln odsłon. Muratordom.pl (Grupa ZPR Media) zanotował 2,97 mln użytkowników i 12,18 mln odsłon, Nieruchomosci-online.pl - 1,64 mln odwiedzających i 15,32 mln odsłon, a Domiporta.pl (Agora) - 985,6 tys. użytkowników i 10,49 mln odsłon.
Agora negocjuje obecnie z kilkoma potencjalnymi inwestorami sprzedaż spółki Domiporta, do której należy też serwis Autotrader.pl. W ub.r. zanotowała 9,27 mln zł przychodów i 807 tys. zł straty netto, niedawno Agora z powodu utraty jej wartości dokonała odpisu wynoszącego 12,7 mln zł.
W dziale o nieruchomościach na Sprzedajemy.pl 1,43 mln internautów wygenerowało 3,93 mln odsłon. KB.pl zanotował 1,16 mln użytkowników i 3,25 mln odsłon, Ladnydom.pl - 1,15 mln użytkowników i 1,47 mln odsłon, a Regiodom.pl - 1 mln użytkowników i 2,25 mln odsłon.
W związku z obostrzeniami z powody epidemii koronawirusa od połowy marca mocno utrudnione było realizowanie transakcji dotyczących nieruchomości. Deweloperzy i pośrednicy starali się udostępniać klientom więcej usług w internecie, np. możliwość wirtualnych spacerów po mieszkaniach i domach.
Jak to przełożyło się na wyniki czołowych serwisów o nieruchomościach? W kwietniu br. odwiedziło je łącznie 18,53 mln internautów (bez współodwiedzalności), wykonując 248,69 mln odsłon. Rok do roku zanotowały wzrost o 2,12 mln użytkowników (12,9 proc.) i 1,12 mln odsłon (0,4 proc.).
Sekcja nieruchomościowa OLX.pl straciła natomiast 743,3 tys. odwiedzających i 4,36 mln odsłon (to odpowiednio 16 i 4,3 proc. w dół). Na Gratka.pl analogiczny dział zanotował spadek o 99,1 tys. użytkowników (7,5 proc.) i 10,18 mln odsłon (24,1 proc.), a na Sprzedajemy.pl przy wzroście liczby odwiedzających o 21,3 tys. (1,5 proc.) liczba odsłon zmalała o 3,04 mln (43,6 proc.). Z kolei na Domiporta.pl przybyło 365,5 tys. internautów (58,9 proc.), a ubyło 773,3 tys. odsłon (6,9 proc.).
otoDom.pl zyskał 110,9 tys. użytkowników (3,8 proc.) i 5,92 mln odsłon (9,2 proc.), a Muratordom.pl - 259,6 tys. użytkowników (9,6 proc.) i 1 mln odsłon (9 proc.). Jeszcze większy wzrost osiągnęły Nieruchomosci-online.pl - o 959,9 tys. odwiedzających (140,1 proc.) i 10,54 mln odsłon (220,9 proc.).
Duże wzrosty procentowe zanotowało też kilka innych witryn. Regiodom.pl zyskał 425,7 tys. użytkowników (73,1 proc.) i 1,16 mln odsłon (107,2 proc.), Ladnydom.pl - 390,8 tys. użytkowników (51,7 proc.) i 248 tys. odsłon (20,2 proc.), a KB.pl - 425,3 tys. użytkowników (58 proc.) i 602,4 tys. odsłon (22,8 proc.).
Dołącz do dyskusji: Serwisy o nieruchomościach zyskały 13 proc. użytkowników, tylko OLX i Gratka ze spadkami (TOP10)