Netflix: trzeci sezon „Sex Education” powstanie jeszcze w tym roku
Netflix oficjalnie potwierdził, że produkcja trzeciego sezonu „Sex Education” rozpocznie się jeszcze w tym roku. W styczniu na platformie pojawiła się druga seria produkcji, za którą odpowiada Laurie Nunn.
Na razie Netflix nie ujawnia żadnych szczegółów na temat trzeciego sezonu serialu. Wiadomo tylko, że zostanie nagrany jeszcze w tym roku. Ogłosił to w minutowym filmiku grający jedną głównych ról angielski aktor Alistair Petrie. Przedstawiając bohaterów serii przedstawionych na szkolnym korytarzu na portretach, kończy zdaniem: „Ciekawe, co czeka tych cherubinów. Pewnie dowiecie się w trzecim sezonie, prawda?”.
„Sex Education” to opowieść o uczniu liceum, którego matka jest terapeutką seksualną. W obecnym Otis Milburn musi dla dobra swojego związku zapanować nad popędem. Jednocześnie jego stosunki z Maeve pozostają dość napięte. Tymczasem w liceum wybucha epidemia chlamydii, co zwraca uwagę na potrzebę lepszej edukacji seksualnej wśród uczniów.
Sezon wystartował na Netfliksie 17 stycznia br. W obsadzie serialu są m.in. Asa Butterfield („Gra Endera”, „Hugo i jego wynalazek”), Gillian Anderson („The Crown”, „Upadek”), Ncuti Gatwa („Stonemouth”, „Ostatni list od kochanka”), Connor Swindells („The Vanishing”), Kedar Williams-Stirling („Will”, „Korzenie”), Chaneil Kular („Informer”), Tanya Reynolds („Emma”, „Delicious”), Mikael Persbrandt („Invisible Heroes”, „Dziewczyna w sieci pająka”, „Hobbit”, „Król Artur: Legenda miecza”), Samantha Spiro („Gra o tron”, „Tracey Ullman's Show”) oraz Alistair Petrie („Deep State”, „Łotr 1. Gwiezdne wojny – historie”, „Nocny recepcjonista”).
Ponad 17,3 mld na oryginalne treści
W czwartym kwartale ub.r. liczba subskrybentów Netflixa wzrosła o 8,76 mln do 167,09 mln. Platforma zanotowała 5,47 mld dolarów wpływów i 587 mln dolarów zysku netto. W USA pozyskała jedynie 420 tys. nowych klientów (wobec 1,53 mln rok wcześniej), co uzasadnia rosnącą konkurencją. Podkreśla też, że „Wiedźmin” okazał się najpopularniejszym z pierwszych sezonów jej seriali.
W 2019 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 15 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2020 roku może to być kwota 17,3 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.
Platforma nie ujawnia, ilu płacących użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Amper Analysis wynika, że może ich być 800 tys. Według badania Gemius/PBI w grudniu ub.r. Netflix miał w Polsce 5,3 mln realnych użytkowników i odnotował 77 mln odsłon.
Dołącz do dyskusji: Netflix: trzeci sezon „Sex Education” powstanie jeszcze w tym roku