Shell zaczął przegląd globalnego budżetu reklamowego i mediowego
Koncern paliwowy Shell rozpoczął równolegle przetargi na globalną obsługę reklamową i mediową. Obsługi koncernu bronią agencja reklamowa JWT i dom mediowy MediaCom (należą do WPP). Procesy przetargowe koordynuje firma R3.
Shell prowadzi przetarg na obsługę reklamową oraz obsługę mediową. Obecnie firma współpracuje z agencją reklamową JWT (od dwóch dekad) w zakresie kreacji oraz z domem mediowym MediaCom w zakresie planowania i zakupu mediów.
Przetargi dotyczą obsługi w skali globalnej. Firma nie podaje jednak jakie agencje zaprosiła do prowadzonych postępowań. Szacuje się, że Shell wydaje rocznie na reklamę ok. 200 mln dolarów.
Także w Polsce Shell pracuje z agencją JWT oraz domem mediowym MediaCom. Firma jedną z ostatnich kampanii reklamowych prowadziła w grudniu ub.r. Działania pod hasłem „Patent na zimę na pełnych obrotach” skierowane były do kierowców chcących zadbać o swoje auta zimą.
Dołącz do dyskusji: Shell zaczął przegląd globalnego budżetu reklamowego i mediowego