Skromne prognozy od czołowych producentów telewizorów LCD
Dzięki olimpiadzie i cyfryzacji rynek telewizorów LCD miał wbieżącym roku zanotować gwałtowny wzrost sprzedaży. Jednak naskutek kryzysu gospodarczego nic takiego nie miało miejsca, aproducenci są teraz bardziej ostrożni jeśli idzie o prognozy naprzyszły rok.
Spośród czołowych firm najbardziej optymistyczny jest Samsung,który wyznaczył sobie cel sprzedania 28-29 milionów telewizorów LCDw roku 2009 - informuje serwis DigiTimes.
Tymczasem Sony spodziewa się, że w przyszłym roku sprzeda 20-22miliony, LG Electronics 14-14,5 miliona, Sharp 13-15,5 miliona, aPhilips 10-10,5 miliona swoich odbiorników.
Wymienione założenia są generalnie bardzo zachowawcze w stosunkudo sprzedaży notowanej przez firmy w bieżącym roku, a wszystkoprzez ponurą sytuację gospodarczą.
Czołowi producenci zamierzają też w większym stopniu polegać nawewnętrznej produkcji wykorzystywanych w telewizorach panelów LCD.Przykładowo LG planuje w przyszłym roku w 90 procentach swoichtelewizorów montować własne panele, a w przypadku Samsunga i Sonywskaśnik ten wyniesie około 60 procent. To zła wiadomośćoznaczająca w konsekwencji trudny rok dla tajwańskich producentówpaneli, którzy nie mają własnych, uznanych marek odbiorników.
Dołącz do dyskusji: Skromne prognozy od czołowych producentów telewizorów LCD