Słaby I kwartał tygodników opinii. Ostro w dół „Do Rzeczy”, "W Sieci" i "GP"
W I kwartale br. najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii był „Gość Niedzielny”, a na podium znalazły się też „Polityka” i „Newsweek Polska”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Do Rzeczy”.
Średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w I kwartale 2014 roku wyniosła 143 320 egz. W porównaniu do I kwartału 2013 roku obniżyła się ona o 4,71 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Z trzeciej na drugą pozycję awansowała „Polityka” (Polityka). Jej średnia sprzedaż ogółem wyniosła 120 964 egz., czyli o 2,79 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Tytuł ten od połowy sierpnia ub.r. kosztuje 5,90 zł, podczas gdy wcześniej jego cena wynosiła 5 zł.
Na trzecie miejsce spadł „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Zanotował on średnią sprzedaż ogółem na poziomie 116 269 egz., czyli o 7,53 proc. niższą niż rok wcześniej. „Newsweek” w połowie września ub.r. podniósł cenę z 5 zł do 5,90 zł.
Na czwartą pozycję awansował tygodnik „W Sieci” (Fratria) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 79 351 egz., po spadku o 27,10 proc. W I kwartale 2013 roku „W Sieci” zajmowało miejsce piąte i kosztowało 3,90 zł. Obecnie jego cena to 5,90 zł.
>>> „Wprost” poniżej 50 tys. egz., tracą też „GN”, „Polityka” i „Newsweek” (dane za marzec 2014)
Oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 66 318 egz. uplasował się konkurencyjny „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro), który rok wcześniej był czwarty. Zanotował on największy spadek w zestawieniu, wynoszący 39,80 proc. Tytuł ten w I kwartale br. kosztował 4,95 zł, o 1 zł więcej niż rok wcześniej. Magazyn ten zadebiutował na rynku pod koniec styczniu ub.r., tuż po debiucie wspierany był kampanią reklamową (więcej na ten temat).
Wirtualnemedia.pl | I kwartał | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 199 422 | 143 320 | 143 320 | 204 206 | 151 359 | 150 397 |
Polityka | 173 759 | 120 973 | 120 964 | 183 078 | 124 434 | 124 434 |
Newsweek Polska | 173 448 | 116 269 | 116 269 | 196 364 | 134 163 | 125 736 |
W Sieci | 170 601 | 79 354 | 79 351 | 237 442 | 108 865 | 108 852 |
Tygodnik Do Rzeczy | 153 132 | 75 582 | 66 318 | 211 111 | 117 980 | 110 169 |
Wprost | 122 545 | 121 390 | 51 401 | 161 671 | 134 068 | 62 918 |
Gazeta Polska | 132 832 | 45 891 | 45 351 | 135 667 | 66 506 | 65 869 |
Przegląd | 51 000 | 18 524 | 18 524 | 60 900 | 19 305 | 19 305 |
Tygodnik Powszechny | 34 154 | 16 919 | 16 512 | 36 615 | 20 894 | 18 122 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Tygodnik Angora | 490 733 | 313 345 | 313 345 | 492 408 | 337 013 | 337 013 |
Dołącz do dyskusji: Słaby I kwartał tygodników opinii. Ostro w dół „Do Rzeczy”, "W Sieci" i "GP"