Snapchat rusza z pierwszą globalną kampanią Real Friends, chce pozyskać nowych użytkowników (wideo)
Snapchat rozpoczyna swoją pierwszą globalną kampanię reklamową „Real Friends”, w której promuje się jako aplikacja, dzięki której jego użytkownicy mogą się łączyć. Platforma chce pozyskać nowych użytkowników.
Snapchat ma za sobą rekordowy kwartał – serwis w II kwartale br pozyskał 13 mln użytkowników, 2 mln więcej niż prognozowali analitycy. Obecnie ma ich ok. 203 mln.
Opracowana przez wewnętrzny zespół kreatywny firmy Snap kampania „Real Friends” zwraca uwagę na to, jak aplikacja kultywuje autentyczne i trwałe przyjaźnie. Seria krótkich filmów wideo zawiera prawdziwe wiadomości, którymi dzielą się różne grupy ludzi z całego świata.
Kampania obejmuje emisję spotów w kinach, telewizji i mediach cyfrowych oraz reklamy prasowe. Najpierw pojawi się w USA, Indiach i Australii, a od jesieni wejdzie na rynki europejskie.
Akcję poprzedziła seria reklam w prasie i na nośnikach reklamy zewnętrznej, w których pokazano cytaty o przyjaźni. W akcję włączono też influencerów, którzy na Instagramie publikowali cytaty o przyjaźni na żółtym tle Snap za pomocą hashtagów #RealFriends i #FriendshipQuotes.
Serwis obecnie ma 83 mln użytkowników w Ameryce Północnej, a 64 mln w Europie. Firma podaje, że z roku na rok średni dzienny przychód na użytkownika wzrósł o 42 proc. w USA i Kanadzie oraz o 42 proc. w Europie.
Chociaż Snap stara się być bardziej autentyczną aplikacją niż rywale, tacy jak Instagram i Facebook, wciąż pozostaje w tyle. Facebook ma obecnie 1,56 miliarda użytkowników dziennie, podczas gdy Instagram ma miliard użytkowników miesięcznie, z czego 60 proc. loguje się codziennie.
Dołącz do dyskusji: Snapchat rusza z pierwszą globalną kampanią Real Friends, chce pozyskać nowych użytkowników (wideo)