Snapchat z rosnącymi wpływami i topniejącą stratą. Maleje liczba użytkowników
W III kwartale 2018 roku spółka Snap, właściciel aplikacji Snapchat zwiększyła swoje przychody o 43 procent rok do roku i zmniejszyła stratę netto do ponad 325 mln dolarów. Jednocześnie serwis odnotował kolejny kwartalny odpływ użytkowników, obecnie korzysta z niego 186 mln internautów na całym świecie.
W III kwartale br. spółka Snap zanotowała przychody w wysokości 297,695 mln dol., co oznacza wzrost rok do roku o 43 proc. Z kolei w ciągu 9 miesięcy zakończonych 30 września firma osiągnęła łączne przychody w kwocie 790,624 mln dol. - o 47 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r.
Snap wciąż nie przynosi zysków. Raportowany okres spółka zamknęła stratą netto w wysokości 325,148 mln dol, która była mniejsza rok do roku o 27 proc. Na przestrzeni 9 miesięcy br. straty Snapa przekroczyły 1,064 mld dol. i były niższe o 66 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2017.
W ostatnich miesiącach Snapchat stopniowo traci użytkowników. Obecnie z aplikacji korzysta codziennie 186 mln internautów, podczas gdy w poprzednim kwartale liczba ta wynosiła 188 mln, a w I kwartale br. - 191 mln. Najwięcej użytkowników (79 mln) korzysta ze Snapchata w Ameryce Północnej, w Europie ich liczba wynosi 59 mln, a 47 mln internautów odwiedza codziennie aplikację w pozostałych regionach świata.
Snap prognozuje, że w IV kwartale br. zwiększy swoje przychody do kwoty pomiędzy 355 a 380 mln dol., co będzie oznaczało wzrosty rok do roku odpowiednio o 24 lub 33 proc.
Dołącz do dyskusji: Snapchat z rosnącymi wpływami i topniejącą stratą. Maleje liczba użytkowników