SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sobotnia “Rzeczpospolita” zmieni charakter na magazynowy. “Rozsądny ruch”

Gremi Business Communication, wydawca “Rzeczpospolitej”, planuje przekształcenie sobotniego wydania dziennika w magazyn z obszerną publicystyką, ale bez newsów. - To bardzo rozsądny ruch - komentują przedstawiciele rynku prasowego.

Bogusław Chrabota, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”, prezes IWP - fot. polsatBogusław Chrabota, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”, prezes IWP - fot. polsat

Po zmianach w sobotnim wydaniu “Rzeczpospolitej” nie będzie już stron z bieżącymi informacjami z kraju i ze świata. Jak napisał Presserwis, tytuł będzie mieć charakter magazynowy i ma publikować reportaże, wywiady oraz obszerne teksty publicystyczne. Obecnie taki charakter ma ukazujący się tego dnia dodatek “Plus Minus”.

- Jest taki plan - przyznaje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Bogusław Chrabota, redaktor naczelny “Rzeczpospolitej”. Nie zdradza na razie szczegółów - te mają być znane w przyszłym tygodniu.

Sobotnią “Rzeczpospolitą” bez wiadomości z piątku otrzymują już prenumeratorzy dziennika, którym sobotnie wydanie jest dostarczane już w piątki. Natomiast w kioskach dzień później pojawia się wersja gazety wzbogacona o ostatnie newsy.

Zamiar wydawcy “Rzeczpospolitej” podoba się Jackowi Czynajtisowi, prezesowi spółki Optizen Labs. - Trudno sobie wyobrazić, żeby w sobotę i niedzielę, gdy ma się więcej czasu, czytelników zadowalały wyłącznie newsy. To są w dni, w których są oni gotowi zgłębić temat. Szczególnie dotyczy to czytelników “Rzeczpospolitej”, którzy są liderami opinii i potrzebują analiz oraz komentarzy - mówi nam Czynajtis.

- Przejście na magazyn to rozsądny ruch ze strony “Rzeczpospolitej”. Zamykanie wydania sobotniego w czwartek nie było dobre, bo w gazecie nie było ani informacji bieżących, ani ciekawych tekstów - uważa Jadwiga Sztabińska, redaktor naczelna “Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes).

Od stycznia 2013 roku w formule magazynowej ukazują się piątkowe wydania właśnie “Dziennika Gazety Prawnej”. Znaleźć w nich można dłuższe teksty dotyczące polityki i gospodarki, ale jest też obszerną część prawną oraz dodatek “Kultura i TV”. Wydawca z takiego rozwiązania jest zadowolony. - Nasze piątkowe wydania mają najlepszą sprzedaż kioskową w całym tygodniu - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Sztabińska.

Z danych ZKDP wynika, że średnia sprzedaż ogółem “Dziennika Gazety Prawnej” w okresie od stycznia do lipca br. wyniosła 49 469 egz., przy czym numery piątkowe sprzedawały się średnio w liczbie 50 330 egz. Natomiast sama sprzedaż kioskowa “DGP” wyniosła odpowiednio 13 002 egz. i 13 529 egz.

Natomiast w tym samym okresie średnia sprzedaż ogółem “Rzeczpospolitej” uplasowała się na poziomie 56 212 egz., zaś sprzedaż ogółem wydań sobotnich wyniosła 60 016 egz. W samym kioskach “Rz” sprzedawała średnio 9 524 egz. w całym tygodniu, a w soboty - 14 402 egz.

Na początku sierpnia br. również “Gazeta Wyborcza” (Agora) przeprowadziła zmiany w swoim sobotnim wydaniu. W ukazującym się tego dnia “Magazynie Świątecznym” pojawiło się więcej tekstów polskich i zagranicznych dziennikarzy i publicystów współpracujących z „Wyborczą” (więcej na ten temat).

Wojciech Fusek, dyrektor wydawniczy i zastępca redaktora naczelnego “Gazety Wyborczej” nie chce na razie komentować planów “Rzeczpospolitej”. - Dziś rynek prasowy stawia wydawcom wysokie wymagania i każdy szuka swoich rozwiązań. Widać ożywienie i wiele nowych pomysłów - to znak, że ci, którzy obwieścili koniec prasy, mocno się mylą - mówi Wirtualnemedia.pl Fusek.

Zdaniem Jadwigi Sztabińskiej, wprowadzenie wydań magazynowych pozwala dziennikom na utrzymanie czytelnictwa w weekendy. - Gazety codzienne nie mają innego wyjścia - dodaje Sztabińska.

Czy zatem wydania magazynowe dzienników mogą być zagrożeniem dla  tygodników opinii, których segment rozrósł sie w ostatnim czasie bardzo mocno? Jacek Czynajtis uważa, że nie. - Motywy zakupu poszczególnych tytułów są bardzo różne, dlatego nie sądzę, by tygodniki opinii miały się czego obawiać. Bardzo często czytelnicy “Rzeczpospolitej” oprócz dziennika kupują też właśnie jeden z takich tytułów - mówi nam Czynajtis.

Dołącz do dyskusji: Sobotnia “Rzeczpospolita” zmieni charakter na magazynowy. “Rozsądny ruch”

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Reklama
Oglądaj mecze MŚ w siatkówce 2014 w jakości HD na żywo!

www.siatkowka-online.pl

Wykup transmisję poprzez SMS i zapłać tylko 6.15 PLN! W cenie otrzymujesz kody na kolejne mecze MŚ 2014. Dołącz już dziś do grona zadowolonych kibiców.

Usługa SMS dostępna w sieciach T-Mobile, Orange, Plus GSM, Play, Heyah. Usługi dostarcza i obsługuje serwis FireMedia. Regulamin dostępny na stronie.
odpowiedź
User
Byznesmen w białych skarpetkach
Sprzedaż poszybuje tylko nie wiadomo w jaką stronę kiedy reportaże, wywiady oraz obszerne teksty publicystyczne będą pisać za sto złotych dziennikarze na śmieciówkach lub studenci na stażach, a wyższa klasa średnia rzuci się do kosków by sobie egzemplarze wyrywać.
odpowiedź
User
Inna
Plus Minus jest super. Jeśli do rozszerzenia to tylko przyklasnąć.
odpowiedź