Sowa: czas na nowe inwestycje
Prezes Agory Marek Sowa zapowiedział, że spółka zamierza zmienićstrukturę przychodów, aby za trzy lata większość pochodziła zobszarów innych niż wydawanie prasy. Określono kierunki rozwoju:tworzenie zasobów, ekspansja w najlepsze segmenty reklamowe icyfryzacja.
W ostatnich latach Agora walczyła o utrzymanie mocnej pozycjiGazety Wyborczej, co zakończyło się powodzeniem. Agora zamierzastale umacniać pozycję Gazety, ale wie, że nie jest to głównykierunek rozwoju mediów.
- Jesteśmy świadomi, że ze względu na wolniejszy wzrost wydatkówna reklamę w dziennikach płatnych i utrzymującą się na tym rynkusilną konkurencję, Agora musi poszukiwać kierunków rozwojowychrównież poza rynkiem wydawniczym - mówił na wczorajszej prezentacjiprezes Agory Marek Sowa.
Przedstawione kierunki rozwoju Grupy zakładają tworzenie nowychzasobów i zapewnienie im jak najlepszej dystrybucji. Drugimkierunkiem jest zwiększenie skali i maksymalizacja przychodów wszybko rosnących segmentach rynku reklamy: internet, działalnośćtelewizyjna (kanały tematyczne) oraz reklama zewnętrzna. Agora chceteż skorzystać z postępującej cyfryzacji, czyli nowej formydystrybucji tworzonych zasobów.
- Chcemy być wiodącą grupą multimedialną w tej części Europy, aza trzy lata dochody czerpać przede wszystkim z działalności niezwiązanej z wydawaniem gazet - mówił Sowa.
Aby to osiągnąć Agora zamierza skorzystać z dostępnych na dzieńdzisiejszy środków finansowych, których jest około 760 mln zł.Środki jest w stanie zwiększyć o około 300 mln zł poprzezzwiększenie linii kredytowej. Jeżeli będzie to konieczneprzygotujemy kolejną emisję akcji.
Priorytetem spółki jest intensywny wzrost obecności w segmencieinternetowym (w tym rozwój kanałów audiowizualnych, ofertmobilnych, a także serwisów ogłoszeniowych) oraz tworzenie zasobówdo produkcji telewizyjnej zarówno off, jak i online (kanałytematyczne). Agora zamierza aktywnie rozwijać wszystkie posiadane wportfelu aktywa, których zasoby treściowe będą komplementarne wtworzeniu nowych, profilowanych projektów (w tym w szczególnościofertę czasopism).
Podstawowym obszarem strategicznym Agory jest Polska, alezakłada się też silniejszą obecność za granicą w tym na Ukrainie,gdzie zarejestrowano już spółkę. Powstał też klon znanego u nasserwisu blogowego Blox.pl.
Agora nie wyklucza akwizycji, a nawet zamierza podchodzić doniej w sposób bardziej agresywny. Przymierza się do nawiązywaniewspółpracy (również kapitałowej) z partnerami zewnętrznymi.
Dołącz do dyskusji: Sowa: czas na nowe inwestycje