Spada czytelnictwo czołowych tygodników i dwutygodników
W okresie od maja do października 2014 roku liderem czytelnictwa tygodników w Polsce był „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników na pierwsze miejsce awansowała „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.
Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od maja do października 2014 roku sięgało 23,47 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,62 pkt. proc.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 14,39 proc. respondentów (spadek o 2,97 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 11,18 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,08 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 9,91 proc. pytanych, co oznacza spadek o 2,44 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 6,62 proc. czytelników, czyli o 2,23 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się kolejny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 5,93 proc. do 5,18 proc.
Tygodniki 15-75 | maj 2014 : październik 2014 | maj 2013 : październik 2013 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Tele Tydzień | 23,47% | 26,09% |
Życie na Gorąco | 14,39% | 17,36% |
Chwila dla Ciebie | 11,18% | 14,08% |
Angora | 9,91% | 12,35% |
Newsweek | 6,62% | 8,86% |
Auto Świat | 5,49% | 6,98% |
Wprost | 5,18% | 5,93% |
Twoje Imperium | 4,31% | 5,16% |
To & Owo | 4,29% | 4,93% |
Polityka | 4,01% | 4,85% |
Gość Niedzielny | 4,00% | 3,90% |
Na Żywo | 3,84% | 4,86% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 2,97% | 3,42% |
Rewia | 2,59% | 3,14% |
Motor | 2,49% | 2,90% |
Świat & Ludzie | 2,03% | 2,46% |
Teleprogramy | 1,79% | 2,10% |
W Sieci | 1,38% | 1,12% |
Teraz | 1,24% | 1,33% |
Tygodnik Siedlecki | 0,59% | 0,75% |
MM Moje Miasto | 0,51% | 0,44% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,49% | 0,75% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,48% | 0,47% |
Teraz Opole | 0,03% | 0,03% |
PBC od niedawna prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wydawcy-prasy-stawiaja-na-grupe-komercyjna-16-59-lat-wysokie-dochody).
W tej grupie wiekowej jeden tygodnik z czołowej piątki - „Newsweek Polska” - miał większy wskaźnik czytelnictwa niż wśród osób w wieku 15-75 lat, a pozostałe cztery tytuły - „Tele Tydzień”, „Życie na gorąco”, „Chwila dla Ciebie” i „Angora” - odnotowały niższe wyniki.
Tygodniki 16-59 | maj 2014 : październik 2014 |
PBC | |
Tytuł | Procent respondentów |
Tele Tydzień | 23,08% |
Życie na Gorąco | 12,88% |
Chwila dla Ciebie | 10,38% |
Angora | 9,86% |
Newsweek | 7,13% |
Auto Świat | 6,30% |
Wprost | 5,24% |
To & Owo | 4,26% |
Twoje Imperium | 3,71% |
Polityka | 3,68% |
Na Żywo | 3,62% |
Gość Niedzielny | 3,27% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 2,73% |
Motor | 2,63% |
Rewia | 2,16% |
Świat & Ludzie | 1,76% |
Teleprogramy | 1,75% |
W Sieci | 1,31% |
Teraz | 1,19% |
Tygodnik Siedlecki | 0,57% |
MM Moje Miasto | 0,53% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,50% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,49% |
Teraz Opole | 0,02% |
Dane dwutygodników na kolejnej podstronie
1 2
Dołącz do dyskusji: Spada czytelnictwo czołowych tygodników i dwutygodników