SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Spada czytelnictwo czołowych tygodników i dwutygodników

W okresie od maja do października 2014 roku liderem czytelnictwa tygodników w Polsce był „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników na pierwsze miejsce awansowała „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od maja do października 2014 roku sięgało 23,47 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,62 pkt. proc.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 14,39 proc. respondentów (spadek o 2,97 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.

Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 11,18 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,08 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 9,91 proc. pytanych, co oznacza spadek o 2,44 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 6,62 proc. czytelników, czyli o 2,23 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Dwa oczka niżej znalazł się kolejny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 5,93 proc. do 5,18 proc.

Tygodniki 15-75

maj 2014 : październik 2014

maj 2013 : październik 2013

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Tele Tydzień

23,47%

26,09%

Życie na Gorąco

14,39%

17,36%

Chwila dla Ciebie

11,18%

14,08%

Angora

9,91%

12,35%

Newsweek

6,62%

8,86%

Auto Świat

5,49%

6,98%

Wprost

5,18%

5,93%

Twoje Imperium

4,31%

5,16%

To & Owo

4,29%

4,93%

Polityka

4,01%

4,85%

Gość Niedzielny

4,00%

3,90%

Na Żywo

3,84%

4,86%

Magazyn Telewizyjny Kurier TV

2,97%

3,42%

Rewia

2,59%

3,14%

Motor

2,49%

2,90%

Świat & Ludzie

2,03%

2,46%

Teleprogramy

1,79%

2,10%

W Sieci

1,38%

1,12%

Teraz

1,24%

1,33%

Tygodnik Siedlecki

0,59%

0,75%

MM Moje Miasto

0,51%

0,44%

Tygodnik Ostrołęcki

0,49%

0,75%

TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny

0,48%

0,47%

Teraz Opole

0,03%

0,03%

PBC od niedawna prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wydawcy-prasy-stawiaja-na-grupe-komercyjna-16-59-lat-wysokie-dochody).

W tej grupie wiekowej jeden tygodnik z czołowej piątki - „Newsweek Polska” - miał większy wskaźnik czytelnictwa niż wśród osób w wieku 15-75 lat, a pozostałe cztery tytuły - „Tele Tydzień”, „Życie na gorąco”, „Chwila dla Ciebie” i „Angora” - odnotowały niższe wyniki.

Tygodniki 16-59

maj 2014 : październik 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Tele Tydzień

23,08%

Życie na Gorąco

12,88%

Chwila dla Ciebie

10,38%

Angora

9,86%

Newsweek

7,13%

Auto Świat

6,30%

Wprost

5,24%

To & Owo

4,26%

Twoje Imperium

3,71%

Polityka

3,68%

Na Żywo

3,62%

Gość Niedzielny

3,27%

Magazyn Telewizyjny Kurier TV

2,73%

Motor

2,63%

Rewia

2,16%

Świat & Ludzie

1,76%

Teleprogramy

1,75%

W Sieci

1,31%

Teraz

1,19%

Tygodnik Siedlecki

0,57%

MM Moje Miasto

0,53%

Tygodnik Ostrołęcki

0,50%

TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny

0,49%

Teraz Opole

0,02%

Dane dwutygodników na kolejnej podstronie

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: Spada czytelnictwo czołowych tygodników i dwutygodników

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl