SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spada czytelnictwo miesięczników. „Twój Styl” ciągle na czele

W I półroczu br. prawie wszystkie najpopularniejsze miesięczniki zanotowały spadki czytelnictwa, a liderem pozostał „Twój Styl”. Z kolei wśród dwumiesięczników najchętniej czytany był „Komputer Świat Twój Niezbędnik”.

Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od stycznia do czerwca 2013 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało w tym czasie 11,83 proc. czytelników, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 11,98 proc.

Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 9,08 proc., która zanotowała spadek o 0,12 pkt. proc.

Na podium były jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora SA), które w analizowanym okresie czytane były przez 7,64 proc. pytanych (spadek o 0,82 pkt. proc.).

Tuż za pierwszą trójką uplasował się popularnonaukowy „Focus” (G+J Polska) ze wskaźnikiem czytelnictwa wynoszącym 7,34 proc., czyli o 0,87 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.

Pierwszy tytuł, którego czytelnictwo poszło do góry, uplasował się dopiero na pozycji ósmej. Jest nim miesięcznik „Mój Piękny Ogród” (Grupa Burda), czytany przez 6,12 proc. osób, czyli o 0,59 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej.

Wirtualnemedia.pl

styczeń 2013 - czerwiec 2013

styczeń 2012 - czerwiec 2012

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Twój Styl

11,83%

11,98%

Claudia

9,08%

9,20%

Cztery Kąty

7,64%

8,46%

Focus

7,34%

8,21%

Murator

7,25%

7,77%

Poradnik Domowy

6,95%

7,58%

Kobieta i Życie

6,41%

6,99%

Mój Piękny Ogród

6,12%

5,53%

Przyślij Przepis!

6,09%

4,66%

Świat Kobiety

6,04%

5,60%

Dobre Rady

5,90%

5,89%

Komputer Świat

5,89%

5,71%

Przepisy Czytelników

5,57%

5,72%

Olivia

5,56%

5,18%

National Geographic

5,23%

5,37%

Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych

5,10%

4,85%

Avanti

5,07%

5,29%

Świat Wiedzy

4,57%

4,09%

Glamour

4,45%

4,38%

Pani

3,86%

3,85%

Świat Zdrowia

3,74%

2,61%

Mamo To Ja

3,56%

4,29%

Działkowiec

3,51%

4,79%

CD Action

3,05%

3,26%

CKM

2,78%

3,15%

Dom & Wnętrze

2,71%

2,80%

Cosmopolitan

2,71%

2,85%

Auto Motor i Sport

2,59%

2,51%

Elle

2,59%

2,14%

Moje Mieszkanie

2,56%

2,87%

Joy

2,55%

3,10%

PC Format

2,36%

2,73%

Zwierciadło

2,32%

2,55%

Moje Gotowanie

2,27%

2,55%

TopGear

2,18%

1,80%

Focus Historia

2,18%

1,83%

Playboy

2,11%

2,18%

M jak mieszkanie

2,10%

2,24%

Przepis na Zdrowie

1,95%

1,43%

Ładny Dom

1,94%

1,80%

Moda na Zdrowie

1,91%

1,78%

Auto Świat Poradnik

1,89%

1,71%

Dobre Wnętrze

1,89%

1,78%

Świat Motocykli

1,87%

1,90%

Uroda

1,83%

2,09%

Logo

1,82%

1,95%

Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko

1,81%

1,51%

Zdrowie

1,73%

1,80%

PC World

1,72%

1,84%

Men's Health

1,72%

1,85%

Dziecko

1,62%

2,01%

National. Geographic. Traveler

1,60%

1,58%

Twoje Dziecko

1,56%

1,96%

Kuchnia

1,48%

1,56%

Przepis na Ogród

1,41%

1,34%

Forbes

1,26%

1,22%

Chip

1,24%

1,63%

Gotuj Krok po Kroku

1,22%

0,95%

InStyle

1,21%

1,15%

Twój Maluszek

1,19%

1,60%

Wróżka

1,10%

1,46%

Bravo Girl

1,09%

1,30%

Burda

1,09%

1,35%

M jak Mama

1,09%

1,19%

Vita

0,95%

1,19%

Twist

0,86%

0,92%

Podróże

0,80%

0,80%

Sukces

0,76%

0,74%

Voyage

0,71%

0,76%

Shape

0,67%

0,69%

Przyślij Przepis Wydanie Specjalne

0,67%

-

Hot Moda & Shopping

0,67%

0,67%

Weranda

0,56%

0,88%

Architektura-Murator

0,51%

0,51%

Fun Club

0,51%

0,56%

Żagle

0,43%

0,46%


Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W I półroczu 2013 roku jego czytanie zadeklarowało 2,09 proc. pytanych, czyli o 0,44 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Wirtualnemedia.pl

styczeń 2013 - czerwiec 2013

styczeń 2012 - czerwiec 2012

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Komputer Świat Twój Niezbędnik

2,09%

2,53%

Auto Świat 4x4

1,70%

2,01%

Sól i Pieprz

0,81%

1,48%

Elle Decoration

0,68%

0,68%

Weranda Country

0,28%

0,34%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od stycznia 2012 roku do czerwca 2012 roku na losowej próbie 24 151 przypadków i w okresie od stycznia 2013 roku do czerwca 2013 roku na losowej próbie 21 066 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

W okresie od stycznia do maja 2013 roku nie był badany tytuł „Świat Zdrowia”.

Dołącz do dyskusji: Spada czytelnictwo miesięczników. „Twój Styl” ciągle na czele

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ania
Dlaczego nigdzie nie podaje się sprzedażyi czytelnictwa Wysokich Obcasów Extra?
0 0
odpowiedź
User
krycha
To jest od czapy PRZYŚLIJ PRZEPIS bije rekordy sprzedaży, a wyprzedza je Claudia, która ciągnie sie w ogonie sprzedaży. BADANIE powinno brzmieć CZY ZNASZ TEN TYTUŁ? NO chyba, że tym pierwszym miesięcznikiem ludziska wykładają, np. buty...
0 0
odpowiedź
User
CZYTAJNIK
Zawartość tych wszystkich kolorowych komiksów z dziesiątkami reklam pozostawia mnie kompletnie obojetnym :-))))
0 0
odpowiedź