Spada sprzedaż 'Faktu', 'Gazety Wyborczej' i 'Rzeczpospolitej'
W styczniu 2009 roku spadła sprzedaż siedmiu dziennikówogólnopolskich, swój wynik poprawiła "Gazeta Prawna" i "SuperExpress". Porównując dane z grudniem 2008 najwięcej zyskał"Dziennik", któremu pomógł nowy model prezentowania danych przezZKDP. Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Liderem sprzedaży ogółem* dzienników ogólnopolskich pozostaje"Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Sprzedaż gazety wstyczniu 2009 r. wyniosła 470 568 egz., czyli o 11 proc. mniej niżw analogicznym okresie 2008 roku - wynika z najnowszych danychZwiązku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portalWirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej"(Agora) wyniosła 375 513 egz. Jest to wynik o 10 proc. gorszy niż wstyczniu 2008 roku.
Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator), któryzwiększył swoją sprzedaż o 1,5 proc. do 206 500 egz.
Tuż za podium znalazła się "Rzeczpospolita" (Presspublika),która zanotowała spadek o 10 proc. W styczniu br. tytuł sprzedawałsię w ilości 134 656 egz.
Na szóste miejsce spadł "Dziennik" (Axel Springer Polska) ześrednią sprzedażą ogółem wynoszącą 92 578 egz. (spadek o 40proc.).
Tytuł | styczeń | |||
2009 | 2008 | |||
ZKDP | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem* | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Fakt | 640679 | 470568 | 697448 | 527081 |
GazetaWyborcza | 528252 | 375513 | 591828 | 417320 |
SuperExpress | 331619 | 206500 | 337225 | 203629 |
Rzeczpospolita | 202655 | 134656 | 228604 | 149350 |
GazetaPrawna | 144647 | 103854 | 136789 | 100023 |
Dziennik | 219382 | 92578 | 290972 | 154074 |
PrzeglądSportowy | 103005 | 55957 | 109293 | 59234 |
PulsBiznesu | 22595 | 16023 | 28353 | 19362 |
Parkiet | 22260 | 8508 | 26238 | 10768 |
W styczniu br. w porównaniu z grudniem ur. spadła sprzedażwiększości tytułów ogólnopolskich - na przeciwnym biegunie"Dziennik", głównie dzięki nowemu modelowi prezentowania danychprzez ZKDP.
Dane ze stycznia 2009 r. zostały przygotowane po raz pierwszywedług nowej wersji "Regulaminu kontroli" ZKDP, w której zmienionezostały m.in. zasady prenumeraty tzw. pakietów pism, składającychsię z co najmniej dwóch tytułów kontrolowanych przez ZKDP.Poprzednio do prenumeraty można było zaliczyć tylko jeden z nich, apozostałe były kwalifikowane jako "inne płatne formyrozpowszechniania". Obecnie, po spełnieniu określonych warunków, doprenumeraty można zaliczyć wszystkie tytuły. Przykładem prenumeratypakietowej jest oferta "Dziennik" + "Gazeta Prawna", któradotychczas była kwalifikowana do rubryki "prenumerata" w przypadku"Gazety Prawnej" i jako "inne płatne formy rozpowszechniania" wprzypadku "Dziennika".
Tytuł | 2009 / 2008 | |||
styczeń | grudzień | |||
ZKDP | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem* | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem* |
Fakt | 640679 | 470568 | 641776 | 477726 |
GazetaWyborcza | 528252 | 375513 | 553295 | 388238 |
SuperExpress | 331619 | 206500 | 328099 | 200182 |
Rzeczpospolita | 202655 | 134656 | 194226 | 133196 |
GazetaPrawna | 144647 | 103854 | 109852 | 77069 |
Dziennik | 219382 | 92578 | 218096 | 71446 |
PrzeglądSportowy | 103005 | 55957 | 104629 | 56068 |
PulsBiznesu | 22595 | 16023 | 27107 | 17230 |
Parkiet | 22260 | 8508 | 23464 | 9375 |
*sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie -taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W prasieprzedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatnerazem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż wramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30%ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedażyegzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przezwydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. wsamolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych wzamian za towary lub usługi.
Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż 'Faktu', 'Gazety Wyborczej' i 'Rzeczpospolitej'