SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Spadły wpływy reklamowe Polsatu, na papierze więcej zarobiła TVP iTVN

Liderem wpływów reklamowych w maju b.r. była telewizja TVN. Stacjazarobiła cennikowo 319 mln złotych, drugie miejsce przypadłoPolsatowi. Wśród stacji tematycznych na pierwszym miejscu znalazłasię AXN (wzrost o 8 proc.) - top 20 stacji i reklamodawców.

Wpływy z reklam TVN w maju br. wyniosły 319,7mln zł i były o 9,6 proc. wyższe niż w analogicznym okresiezeszłego roku - pokazują przygotowane dla Wirtualnemedia.pldane TNS OBOP, które powstały na podstawieoficjalnych cenników i nie obejmują rabatów.

Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się TelewizjaPolsat, która w zeszłym miesiącu zanotowała przychodyreklamowe na poziomie 275 mln zł (o 4,5 proc. niższe niż w maju2008 roku).

Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 zkwotą 173 mln zł, czyli o 23 proc. wyższą niż rok wcześniej.Natomiast TVP 2 - czwarta w rankingu - odnotowaławzrost wpływów z reklam o 29,5 proc. do poziomu 120 mln zł.

Piątą lokatę zajęła telewizja AXN, która byłajednocześnie liderem kanałów tematycznych. W maju br. jej przychodywyniosły 34 mln zł i były o 8 proc. wyższe niż rok temu.


V 2009ZMIANA
TVN319 754 266 zł9,6%
Polsat275 340 155 zł-4,5%
TVP1173 966 192 zł23,0%
TVP2120 842 165 zł29,5%
AXN34 019 471 zł8,1%
VIVA Polska29 347 795 zł129,7%
TVN 2427 618 373 zł26,1%
TV425 779 929 zł-6,7%
TVPuls17 453 004 zł-34,2%
Jetix17 059 555 zł-0,5%
MTV Polska16 516 195 zł31,0%
TVN Siedem12 936 886 zł-22,3%
Discovery12 702 450 zł-4,4%
TVN Style12 264 326 zł79,9%
TVP INFO11 710 856 zł13,0%
4fun TV11 041 756 zł-24,5%
Cartoon Network9 406 010 zł-35,2%
Hallmark8 761 240 zł5,0%
Tele 57 842 227 zł-21,6%
National Geographic Channel7 761 695 zł-9,2%




V 2008
TVN291 685 003 zł
Polsat288 280 414 zł
TVP1141 433 488 zł
TVP293 317 784 zł
AXN31 475 335 zł
TV427 633 048 zł
TVPuls26 506 598 zł
TVN 2421 906 185 zł
Jetix17 152 805 zł
TVN Siedem16 649 015 zł
4fun TV14 624 014 zł
Cartoon Network14 504 860 zł
Discovery13 288 785 zł
VIVA Polska12 775 500 zł
MTV Polska12 609 835 zł
TVP INFO10 364 095 zł
Polsat Sport10 029 945 zł
Tele 510 006 767 zł
National Geographic Channel8 546 080 zł
Hallmark8 343 455 zł



Najwięksi reklamodawcy
Unilever Polska, PTK Centertel i Newstle Polska
to firmy,które przeznaczyły najwięcej na reklamę w telewizji w maju 2009roku.

V 2009
UNILEVER POLSKA71 046 665 zł
PTK CENTERTEL43 316 675 zł
NESTLE POLSKA37 421 137 zł
L'OREAL POLSKA25 939 550 zł
POLKOMTEL24 930 819 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA23 558 358 zł
DANONE23 437 632 zł
GRUPA ŻYWIEC21 367 488 zł
RECKITT BENCKISER17 852 335 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS17 105 968 zł
PEPSI-COLA GENERAL BOTTLERS POLAND15 951 013 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA15 350 265 zł
TYMBARK15 097 972 zł
FERRERO POLSKA14 895 624 zł
P414 788 815 zł
GLAXOSMITHKLINE CONSUMER HEALTHCAR14 693 776 zł
METRO GROUP14 588 213 zł
ZBYSZKO14 439 225 zł
USPHARMACIA14 418 404 zł
NIVEA POLSKA13 790 493 zł



V 2008
UNILEVER POLSKA67 040 707 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS52 925 130 zł
L'OREAL POLSKA24 701 141 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA23 595 065 zł
NESTLE POLSKA23 472 561 zł
DANONE21 525 095 zł
RECKITT BENCKISER20 201 115 zł
PTK CENTERTEL20 050 537 zł
COCA-COLA POLAND SERVICES18 651 075 zł
MASPEX WADOWICE17 496 020 zł
GRUPA ŻYWIEC16 633 876 zł
COLGATE - PALMOLIVE16 437 840 zł
POLKOMTEL14 771 556 zł
HENKEL14 685 723 zł
NIVEA POLSKA13 292 622 zł
P413 237 630 zł
FRITO LAY POLSKA12 932 210 zł
WRIGLEY'S11 601 940 zł
USPHARMACIA11 427 165 zł
MARS POLSKA10 959 160 zł



Wszystkie dane mają charakter cennikowy. Nie uwzględniająudzielanych rabatów.

Dołącz do dyskusji: Spadły wpływy reklamowe Polsatu, na papierze więcej zarobiła TVP iTVN

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl