Spotted Lublin przed Pomorska.pl, sekcja regionalna Fakt.pl z dużym spadkiem
Wśród internetowych platforma z informacjami regionalnymi i lokalnymi liderem zasięgowych pozostaje Nasze Miasto, a na najdłużej internautów przyciąga Trojmiasto.pl. Po dużych wzrostach do czołówki awansowały SpottedLublin.pl i Warszawawpigulce.pl, natomiast duży spadek zanotował dział regionalny Fakt.pl.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w marcu br. platformę Nasze Miasto (Polska Press), jako serwis www i aplikację mobilną, odwiedziło 8,55 mln użytkowników, czyli 28,51 proc. wszystkich internautów w Polsce. Każdy spędził tam średnio 4 minuty i 31 sekund.
Dział Onetu (Ringier Axel Springer Polska) z informacjami regionalnymi i lokalnymi miał ponad milion użytkowników mniej - 7,39 mln, co dało 24,65 proc. zasięgu. Przeciętny czas korzystania wyniósł 8 minut i 26 sekund.
Dalej w zestawieniu są analogiczne sekcje innych portali horyzontalnych. Na Wyborcza.pl (Agora) taki dział zanotował 6,14 mln użytkowników, 20,5 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 4 sekundy średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, na portalu „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) - 5,44 mln internautów, 18,14 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 49 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez użytkownika, a na portalu „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) - 3,34 mln internautów, 11,14 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 28 sekund średniego czasu korzystania.
Z kolei sekcja regionalna WP.pl przyciągnęła 2,03 mln internautów (6,79 proc. zasięgu), z których każdy spędził tam średnio minutę i 58 sekund.
Wśród platform dotyczących wybranych regionów na pozycji lidera pojawił się SpottedLublin.pl, który odwiedziło 2,79 mln internautów (dało to 9,3 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie minutę i 24 sekundy.
Witryna „Gazety Pomorskiej” (Polska Press) zanotowała 2,62 mln użytkowników, 8,74 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 15 sekund średniego czasu korzystania, Trojmiasto.pl - 2,47 mln odwiedzających, 8,23 proc. zasięgu oraz 15 minut i 34sekundy przeciętnego czasu korzystania (w tej ostatniej statystyce serwis jest zdecydowanym liderem w całym zestawieniu), a Warszawawpigulce.pl - 2,14 mln użytkowników, 7,15 proc. zasięgu oraz minutę i 53 sekundy średniego czasu spędzonego przez internautę.
W porównaniu z lutym Nasze Miasto zyskało 37 tys. internautów (to 0,5 proc. w górę), a średni czas spędzony na platformie skrócił się o 6 sekund (2,2 proc.).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Dział regionalny Wyborcza.pl zanotował wzrost liczby użytkowników o 119,9 tys. (2 proc.) i spadek przeciętnego czasu korzystania o 14 sekund (5,4 proc.), a analogiczna sekcja WP.pl - wzrost o 574,3 tys. odwiedzających (39,3 proc.) i spadek o 4 sekundy średniego czasu korzystania (3,3 proc.).
Zdecydowanie najmocniej w górę poszła odwiedzalność SpottedLublin.pl i Warszawawpigulce.pl, które we wcześniejszych miesiącach rzadko pojawiały się w zestawieniu. Pierwszy serwis zyskał 1,45 mln internautów (to 108,5 proc. w górę) i 14 sekund przeciętnego czasu korzystania (20 proc.), a drugi - 699,2 tys. (48,4 proc.) oraz 48 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę (73,8 proc.).
Na Trojmiasto.pl ubyło 178,7 tys. użytkowników (6,8 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 54 sekundy (6,1 proc.). Platforma „Gazety Pomorskiej” zanotowała spadek o 130,2 tys. internautów (4,7 proc.) i 18 sekund średniego czasu korzystania (11,8 proc.), a dział regionalny Onetu - o 447,9 tys. użytkowników (5,7 proc.) oraz minutę i 54 sekundy przeciętnego czasu spędzonego przez odwiedzającego (19,9 proc.).
Dużo mocniej zmalały wyniki sekcji regionalnego Fakt.pl - liczba internautów zmalała o 1,39 mln (29,4 proc.), a średni czas korzystania - o 2 minuty i 41 sekund (37,5 proc.).
Dołącz do dyskusji: Spotted Lublin przed Pomorska.pl, sekcja regionalna Fakt.pl z dużym spadkiem