„Tele Tydzień” i „Tele Świat” na czele w I kwartale, „TV 14” i „Telemax” na plusie
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników telewizyjnych w pierwszym kwartale br. był „Tele Tydzień”. Z kolei na czele dwutygodników znalazł się „Tele Świat” - dane ZKDP pism telewizyjnych w raporcie Wiertualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszym kwartale 2018 roku uplasowała się na poziomie 736 946 egz., co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,47 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę zajął inny tygodnik Wydawnictwa Bauer - „To & Owo”, którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 5,82 proc. i ustabilizowała się na poziomie 286 945 egz.
Podium zamyka „Kurier TV” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik w pierwszych trzech miesiącach br. wyniósł 131 216 egz., po spadku o 11,93 proc. - największym w zestawieniu wszystkich pism telewizyjnych.
Na ostatnim (czwartym) miejscu sklasyfikowany został magazyn „Program TV” (Oficyna Wydawnicza „Press - Media”). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma zmniejszyła się o 7,75 proc. i wyniosła 72 906 egz.
Średnia sprzedaż ogółem liderującego dwutygodnika, czyli magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszym kwartale br. wyniosła 313 188 egz. Była ona o 3,64 proc. mniejsza, niż w takim samym okresie 2017 roku.
Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie osiągnął on średni wynik na poziomie 202 025 egz., po wzroście o 1,77 proc. - największym wśród wszystkich pism telewizyjnych.
Podium uzupełnia „Telemax” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik wyniósł 143 464 egz., po wzroście w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej o 0,57 proc.
W marcu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników telewizyjnych również był „Tele Tydzień”, którego wynik względem marca ub.r. zwiększył się o 2,24 proc. do poziomu 752 265 egz.
Drugie miejsce zajął magazyn „To & Owo” (287 554 egz.; w dół o 4,09 proc.), a trzecie - „Kurier TV” (131 916 egz., spadek o 10,21 proc. - największy wśród wszystkich pism).
Wśród dwutygodników telewizyjnych liderem średniej sprzedaży ogółem również w tym ujęciu był „Tele Świat”, którego wynik względem marca 2017 roku roku zwiększył się o 1,70 proc. do poziomu 319 751 egz.
Drugi był magazyn „TV14” (205 554 egz.; wzrost o 5,34 proc. - największy wśród wszystkich pism), a na podium znalazł się jeszcze „Tele Max” (144 952 egz., + 3,99 proc.).
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” i „Tele Świat” na czele w I kwartale, „TV 14” i „Telemax” na plusie