„Tygodnik Zamojski” liderem sprzedaży w sierpniu 2017 r., „Wieści z Głowna i Strykowa” na plusie
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników lokalnych w sierpniu br. był „Tygodnik Zamojski”. Wzrostem pochwalić się mogły „Wieści z Głowna i Strykowa”, a na czele spadków uplasował się „Tygodnik Ciechanowski”.
Średnia sprzedaż ogółem liderującego „Tygodnika Zamojskiego” (Wydawnictwo Zamojskie) w sierpniu 2017 roku wyniosła 18 825 egz., po spadku względem analogicznego okresu 2016 roku o 6,94 proc. - wynika z rankingu, opracowanego przez portal Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugiej lokacie uplasował się „Tygodnik Siedlecki - Magazyn” (Wydawnicza Spółdzielnia Pracy Stopka), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 9,77 proc. do poziomu 13 743 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
Podium zamyka „Tygodnik Podhalański” (Zakopiańskie Towarzystwo Gospodarcze). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 12 206 egz., po spadku o 7,05 proc.
Wzrostem średniej sprzedaży ogółem pochwalić się mógł tygodnik „Wieści z Głowna i Strykowa” (Oficyna Wydawnicza Nowy Łowiczanin), który zajął miejsce ostatnie. Jego średni wynik zwiększył się o 2,60 proc. i w ostateczności wyniósł 1 894 egz.
Z kolei najwięcej stracił plasujący się na piątej lokacie „Tygodnik Ciechanowski” (Ciech-Press). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu zmniejszyła się o 14,11 proc. do 9 257 egz.
W sierpniu br. w porównaniu do lipca br. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii osiągnął „Tygodnik Człuchowski” (Magraf), którego wynik zwiększył się o 15,25 proc.
Największy spadek, wynoszący 4,82 proc., zanotował tutaj z kolei „Obserwator Lokalny” (Agencja Wydawnicza „Agard”).
W zestawieniu ujęto tylko te tygodniki lokalne, które zostały zgłoszone do ZKDP.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Tygodnik Zamojski” liderem sprzedaży w sierpniu 2017 r., „Wieści z Głowna i Strykowa” na plusie