Wzrosła sprzedaż tygodników plotkarskich w 2016 roku. „Życie na Gorąco” najchętniej kupowane
W 2016 roku na pozycji zdecydowanego lidera średniej sprzedaży ogółem w segmencie tygodników yellow utrzymało się „Życie na Gorąco”, które zanotowało jednak największy spadek w zestawieniu. Na przeciwnym biegunie znalazł się „Dobry Tydzień”.
Liderem wśród tygodników yellow (wydawcą wszystkich pism jest Wydawnictwo Bauer) pozostaje „Życie na Gorąco”, którego średnia sprzedaż ogółem w 2016 roku względem 2015 roku zmalała o 3,01 proc. i wyniosła 538 657 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Druga lokata należała do „Twojego Imperium”, którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zwiększyła się o 3,34 proc. do 321 209 egz.
Podium uzupełnia tygodnik „Rewia”, którego wynik sprzedażowy w badanym okresie uplasował się na poziomie 230 443 egz., po wzroście o 4,83 proc.
Na szóstym - ostatnim - miejscu znalazł się „Dobry Tydzień”. Jego średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się najbardziej w zestawieniu - o 6,43 proc. do 175 980 egz.
Warto dodać, że wszystkie tytuły w tym segmencie w 2016 roku sprzedały się w liczbie 1 633 140 egz., o 0,90 proc. więcej, niż w 2015 roku (wówczas średnia sprzedaż wszystkich tytułów w segmencie wyniosła 1 618 584 egz.).
W grudniu 2016 roku liderem również było „Życie na Gorąco”, którego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 535 569 egz., po wzroście w porównaniu do grudnia 2015 roku o 6,56 proc.
Drugie miejsce należało do „Twojego Imperium” (321 160 egz.; wzrost o 10,47 proc. - największy w zestawieniu), a trzecie - do „Rewii” (221 705 egz.; do góry o 3,20 proc.). Z kolei najwięcej stracił tutaj „Dobry Tydzień” - było to 3,02 proc. do 172 379 egz.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Wzrosła sprzedaż tygodników plotkarskich w 2016 roku. „Życie na Gorąco” najchętniej kupowane