SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Stowarzyszenie Twoja Sprawa krytykuje reklamę Sprite’a. „Rozebraliście nastolatkę” (wideo)

Według Stowarzyszenia Twoja Sprawa spot napoju Sprite pokazujący nieudaną scenę miłosną pary nastolatków wpisuje się w tendencję do seksualizowania coraz młodszych dziewcząt. - #PrawdaJestTaka, że rozebraliście nastolatkę - ocenia organizacja i zachęca do krytykowania marki w social media.

Udostępniony w połowie lipca spot Sprite’a zatytułowany „#prawdajesttaka, że bez mamy ani rusz!” pokazuje parę całujących się nastolatków. Chłopak zdejmuje dziewczynie bluzkę, ale nie daje rady rozpiąć biustonosza, co wprawia oboje w zakłopotanie.

Klip w ciągu półtora miesiąca zanotował na YouTubie ok. 875 tys. wyświetleń. Kreację reklamy przygotowała agencja McCann.

W czwartek reklamę mocno skrytykowało Stowarzyszenie Twoja Sprawa, oceniając, że jest ona przykładem seksualizowania coraz młodszych dziewcząt.

- Sypialnia chłopca jest pełna pluszaków, zabawek i naklejek, co sugeruje, że nie może mieć on więcej niż 15 lat. Kontekst sytuacyjny wskazuje, że jest to pierwsza próba intymnego zbliżenia - wylicza organizacja w komunikacie zamieszczonym na jej stronie internetowej. - #PrawdaJestTaka, że producenci klipu poszli po linii najmniejszego oporu, uznając, że uwagę widza może zatrzymać tylko półnaga kobieta z obfitym biustem. Co więcej, tym razem nie wystarczyła już nawet dorosła kobieta, zdecydowano się rozebrać nastolatkę (nawet jeśli zatrudniona aktorka jest pełnoletnia) - dodaje.

Stowarzyszenie podkreśla, że sprawa jest tym poważniejsze, że za reklamą stoi globalny koncern (producentem Sprite’a jest The Coca-Cola Company), która kieruje wiele swoich produktów do dzieci.

Organizacja zachęca internautów, żeby wyrażali krytycznie opinie o tym spocie na facebookwym fanpage’u Sprite’a oraz w mailach do Coca-Coli. Apel szybko poskutkował: na fanpage’u marki w czwartek pojawiło się kilkadziesiąt krytycznych komentarzy, w większości zawierających grafikę przygotowaną przez stowarzyszenie.

Biuro prasowe Coca-Cola Poland Services, polskiego oddziału The Coca-Cola Company, nie odpowiedziało w czwartek na nasze pytania dotyczące krytyki ze strony Stowarzyszenia Twoja Sprawa.

Dołącz do dyskusji: Stowarzyszenie Twoja Sprawa krytykuje reklamę Sprite’a. „Rozebraliście nastolatkę” (wideo)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Rozweselony
Hm, gratuluje poczucia humoru stowarzyszeniu, które chyba nigdy nie widziało rozebranej nastolatki (choć o czy aktorka nią jest to już odrębna kwestia). Idąc ich tropem rozumowania to plaże są pełne gołych osób. W każdym razie producent na pewno będzie całował po rękach takich "znawców" za szum wokół reklamy i przy okazji samego produktu :)
0 0
odpowiedź
User
pavv
A cóż to za Stowarzyszenie z kapelusza magika wyciągnięte.
0 0
odpowiedź