Stowarzyszenie Twoja Sprawa krytykuje reklamę Sprite’a. „Rozebraliście nastolatkę” (wideo)
Według Stowarzyszenia Twoja Sprawa spot napoju Sprite pokazujący nieudaną scenę miłosną pary nastolatków wpisuje się w tendencję do seksualizowania coraz młodszych dziewcząt. - #PrawdaJestTaka, że rozebraliście nastolatkę - ocenia organizacja i zachęca do krytykowania marki w social media.
Udostępniony w połowie lipca spot Sprite’a zatytułowany „#prawdajesttaka, że bez mamy ani rusz!” pokazuje parę całujących się nastolatków. Chłopak zdejmuje dziewczynie bluzkę, ale nie daje rady rozpiąć biustonosza, co wprawia oboje w zakłopotanie.
Klip w ciągu półtora miesiąca zanotował na YouTubie ok. 875 tys. wyświetleń. Kreację reklamy przygotowała agencja McCann.
W czwartek reklamę mocno skrytykowało Stowarzyszenie Twoja Sprawa, oceniając, że jest ona przykładem seksualizowania coraz młodszych dziewcząt.
- Sypialnia chłopca jest pełna pluszaków, zabawek i naklejek, co sugeruje, że nie może mieć on więcej niż 15 lat. Kontekst sytuacyjny wskazuje, że jest to pierwsza próba intymnego zbliżenia - wylicza organizacja w komunikacie zamieszczonym na jej stronie internetowej. - #PrawdaJestTaka, że producenci klipu poszli po linii najmniejszego oporu, uznając, że uwagę widza może zatrzymać tylko półnaga kobieta z obfitym biustem. Co więcej, tym razem nie wystarczyła już nawet dorosła kobieta, zdecydowano się rozebrać nastolatkę (nawet jeśli zatrudniona aktorka jest pełnoletnia) - dodaje.
Stowarzyszenie podkreśla, że sprawa jest tym poważniejsze, że za reklamą stoi globalny koncern (producentem Sprite’a jest The Coca-Cola Company), która kieruje wiele swoich produktów do dzieci.
Organizacja zachęca internautów, żeby wyrażali krytycznie opinie o tym spocie na facebookwym fanpage’u Sprite’a oraz w mailach do Coca-Coli. Apel szybko poskutkował: na fanpage’u marki w czwartek pojawiło się kilkadziesiąt krytycznych komentarzy, w większości zawierających grafikę przygotowaną przez stowarzyszenie.
Biuro prasowe Coca-Cola Poland Services, polskiego oddziału The Coca-Cola Company, nie odpowiedziało w czwartek na nasze pytania dotyczące krytyki ze strony Stowarzyszenia Twoja Sprawa.
Dołącz do dyskusji: Stowarzyszenie Twoja Sprawa krytykuje reklamę Sprite’a. „Rozebraliście nastolatkę” (wideo)