Strategy Analytics: Samsung pokonał Apple na rynku smartfonów
Globalna sprzedaż smartfonów wzrosła w ujęciu rocznym o 44,4 proc., do rekordowych 117 milionów sztuk w III kwartale bieżącego roku - wynika z danych firmy badawczej Strategy Analytics. Najwięcej urządzeń sprzedał Samsung, który odebrał pozycję lidera Apple.
Samsung sprzedał w III kwartale 27,8 miliona smartfonów, co dało mu 23,8 proc. udziału w rynku. Odebraną Nokii w II kwartale pozycję lidera straciło Apple, które sprzedało 17,1 miliona iPhone'ów i miało 14,6 proc. rynkowego udziału.
Firma z Cupertino zanotowała tylko 21-proc., najniższy w ostatnich dwóch latach wzrost sprzedaży swoich urządzeń w ujęciu rocznym.
Z kolei Nokia sprzedała w III kwartale 16,8 miliona smartfonów. Dało to fińskiej firmie 14,4 proc. udziału w rynku, w porównaniu do 32,7 proc. w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Globalna sprzedaż smartfonów i udział w rynku - III kw. 2011 r.
Sprzedaż smartfonów (w mln sztuk) | III kw. 2010 | III kw. 2011 |
Samsung | 7.5 | 27.8 |
Apple | 14.1 | 17.1 |
Nokia | 26.5 | 16.8 |
Pozostali | 32.9 | 55.3 |
Suma | 81.0 | 117.0 |
Udział w rynku | III kw. 2010 | III kw. 2011 |
Samsung | 9.3% | 23.8% |
Apple | 17.4% | 14.6% |
Nokia | 32.7% | 14.4% |
Pozostali | 40.6% | 47.3% |
Suma | 100.0% | 100.0% |
Wzrost r/r | 86.5% | 44.4% |
Dołącz do dyskusji: Strategy Analytics: Samsung pokonał Apple na rynku smartfonów