SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Szkoła” wiosną hitem TVN. Jesienią trzecia seria

Drugi sezon „Szkoły” oglądało 1,06 mln widzów, o 40 tys. więcej niż śledziło premierową serię scripted-docu emitowaną jesienią ub.r. Produkcja dała TVN pozycję lidera oglądalności w rynku, a wpływy z reklam wyniosły 21,14 mln zł.

 

Bohaterowie serialu „Szkoła” / fot. TVNBohaterowie serialu „Szkoła” / fot. TVN

Druga edycja „Szkoły” na antenie TVN była emitowany w dni powszednie o godz. 15.00, w okresie od 9 lutego do 29 maja 2015 roku. Średnia widownia scripted-docu w tym okresie wyniosła 1,06 mln osób. Przełożyło się to na 15,03 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 19,07 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.

W analizowanym okresie największą widownię zgromadził pierwszy odcinek drugiej serii produkcji, który oglądało 1,48 mln osób.

Trzy topowe odcinki „Szkoły 2”

Data

Wszyscy 4+

AMR

SHR %

09-02-2015

1 479 410

17,68%

24-02-2015

1 437 107

18,39%

25-02-2015

1 409 279

17,69%

Dla porównania, pierwszy sezon „Szkoły”, emitowany jesienią ub.r., oglądało średnio 1,02 mln osób, co przekładało się odpowiednio na 15,83 proc. i 18,79 proc. udziału. Oznacza to, że paradokument wiosną zyskał 40 tys. widzów (więcej na ten temat).

Z danych wynika, że TVN w paśmie emisji „Szkoły” był liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajęła TVP1, emitująca wówczas gł. „Wiadomości”, „Pogodę”, magazyn „Okrasa łamie przepisy” i „Wspaniałe stulecie”, co dało jej 13,95 proc. udziału. Dalej z głównych czterech nadawców uplasowały się: Polsat (serial paradokumentalny „Dzień, który zmienił moje życie” i „Wydarzenia”; 12,75 proc.) oraz TVP2 (gł. powtórki seriali; 3,26 proc.).

Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej wiceliderem był Polsat, a dalsze miejsca wśród tzw. „wielkiej czwórki” należały do Jedynki i Dwójki.

Oglądalność paradokumentu na tle konkurencji

Stacja

Wszyscy 4+

16-49

AMR

SHR %

SHR %

TVN - Szkoła 2

1 059 741

15,03%

19,07%

TVP1

983 504

13,95%

8,02%

Polsat

899 429

12,75%

14,81%

TVP2

230 156

3,26%

3,83%

Wpływy reklamowe podczas emisji paradokumentu wyniosły 21,14 mln zł. Dla porównania jesienny sezon zarobił 5,34 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

- Cieszy nas to, że serial zyskał stałą widownię nie tylko wśród uczniów, ale także nauczycieli i rodziców. Jego siłą jest to, że porusza ważne i kontrowersyjne tematy z którymi borykają się współcześni nastolatkowie. Pokazuje, że szkoła nie tylko uczy, ale także wychowuje i kształtuje charaktery - tłumaczy Krystyna Lasoń, producentka serialu.

Producenci rozpoczęli już pracę nad kolejnym sezonem „Szkoły”. Nowe odcinki na antenę TVN trafią jesienią br.

„Szkoła” to serial scripted-docu, który skupia się na życiu uczniów klas gimnazjalnych i licealnych, a stałymi bohaterami produkcji są nauczyciele, których grają aktorzy z krakowskich teatrów. Paradokument realizowany jest przez krakowski oddział TVN, który wcześniej odpowiadał m.in. za „W11” i „Detektywów”, a obecnie produkuje też „Szpital”.

Dołącz do dyskusji: „Szkoła” wiosną hitem TVN. Jesienią trzecia seria

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Adam023
Szkoda, że nie można przeklinać... ale ja nie mogę...
odpowiedź
User
xxx
Sam program nie jest realizowany źle,powiedziałbym nawet że najlepiej ze wszystkich paradokumentów.Natomiast historie tutaj przedstawiane to już inna bajka...
odpowiedź
User
Popi91
Cieszę się, drugi sezon miał więcej odcinków. Ostatnio w piątek pokazali w następnym odcinku, czego nie było w 63.odcinku, ale było w 141.
Mnie najbardziej rozbawił odcinek 134. z tymi żartami Głowińskiego do Gruszki i Kremer, która miała jechać na wycieczkę.
2 z tych 3 topowych odcinków były emitowane w czasie 2.tygodnia ferii w moim kujawsko-pomorskim, my mieliśmy na końcu ferie. O 14 odcinków więcej było niż ostatnio. W ostatnich odcinkach mało Lesickiego i Hubera oraz brak Gądka, mało Żabińskiej i Nieckowskiego, ale za to trochę Małka, dużo Gruszki i Kremer, Dudziaka, a także Turczyn. Dla mnie ten serial trochę "na żywo" jest robiony i realistycznie. Widziałem wideo z Głowińskim na 159.odcinek, nie było chuligana Adriana ostatnio. Mało Borkowskiej, średnio często był dyrektor Chlebowski, Stańko też często. Piosenka Dawida Kwiatkowskiego na teledysku ze Stańko i Małkiem. Moi ulubieńcy to Gruszka, Kremer, Stańko, Lesicki, Dudziak, Huber no i Małek.
Małek wygląda na 50+, a ma tylko 43 lata.
odpowiedź