SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Szpital” wygrał z konkurencją. 80,5 mln zł z reklam

Piąty sezon serialu „Szpital” oglądało średnio 2,24 mln osób, czyli o 220 tys. widzów mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Produkcja dała TVN pozycję lidera rynku, a wpływy z reklam wyniosły 80,48 mln zł.

Telewizja TVN piątą serię „Szpitala” pokazywała w dni powszednie o godz. 18.00, w okresie od 9 lutego do 12 czerwca 2015 roku. Średnia widownia premierowych odcinków paradokumentu wyniosła 2,24 mln osób. Przełożyło się to na 19,24 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 18,06 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

W analizowanym okresie najchętniej oglądany odcinek produkcji wyemitowano 24 lutego br. Przed telewizorami zgromadził on 3,02 mln oglądających.

Trzy topowe odcinki „Szpitala”

Data

Wszyscy 4+

AMR

SHR %

24-02-2015

3 021 233

21,44%

19-02-2015

2 904 121

20,43%

02-03-2015

2 875 902

20,35%

W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej „Szpital” stracił 220 tys. widzów. Wówczas trzecią edycję produkcji,  emitowaną w okresie od 10 lutego do 30 maja ub.r., śledziło średnio 2,46 mln widzów, co przełożyło się odpowiednio na 20,97 proc. oraz 19,26 proc. udziału (więcej na ten temat).

TVN w paśmie emisji scripted-docu zajął pierwsze miejsce w rynku telewizyjnym wśród głównych stacji telewizyjnych. Wiceliderem w tym czasie był Polsat, emitujący wówczas „Pierwszą miłość” i początek „Wydarzeń”, co dało mu 16,80 proc. udziału. Trzecie miejsce zajęła TVP1 (gł. „Klan” i „Świat się kręci”; 13,59 proc.), a czwarte - TVP2 (gł. „Panorama” „Sport telegram”, „Pogoda” „Jeden z dziesięciu”; 10,11 proc.).

Z kolei wśród widzów w grupie komercyjnej liderem był już jednak Polsat, a za nim uplasowały się: TVN, Jedynka oraz Dwójka.

Oglądalność scripted-docu na tle konkurencji

Stacja

Wszyscy 4+

16-49

AMR

SHR %

SHR %

TVN - Szpital 5

2 236 861

19,24%

18,06%

Polsat

1 953 487

16,80%

22,29%

TVP1

1 579 520

13,59%

7,90%

TVP2

1 175 908

10,11%

6,78%

Wpływy reklamowe TVP2 wokół paradokumentalnej produkcji wyniosły 80,48 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

„Szpital” to realizowany w Krakowie serial z gatunku scripted-docu, pokazujący pracę szpitalnego oddziału ratunkowego. W każdym odcinku prezentowane są dwie historie pacjentów z innymi chorobami i problemami życiowymi. Poza amatorami w produkcji grają również aktorzy z teatrów.

Za produkcję odpowiada samodzielnie stacja TVN. Nowe odcinki „Szpitala” kanał pokaże jesienią br.

Dołącz do dyskusji: „Szpital” wygrał z konkurencją. 80,5 mln zł z reklam

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Adam
Tragedia...
0 0
odpowiedź
User
Alicja
Słabo. "W11 Wydział Śledczy" u szczytu popularności oglądało ponad 4 miliony osób.
0 0
odpowiedź