Szymon Majewski traci popularność. Tylko 1,8 mln widzów
“Szymon na żywo” po trzech odcinkach ma o 600 tys. widzów mniej niż rok temu oglądało “Szymon Majewski Show", a jego widownia spada z wydania na wydanie. Jak podkreśla Bogdan Czaja, z-ca dyr. programowego TVN "stacja cały czas pracuje nad formatem".
“Szymon na żywo” emitowany jest w poniedziałki o 21.30. Po trzech odcinkach widownia formatu wynosi 1,75 mln widzów, co daje TVN średnio 12,83 proc. udziału w grupie 4+ i 13,76 proc. w 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Pierwszy odcinek obejrzało jeszcze ponad 2 mln osób, trzeci miał już tylko 1,52 mln oglądających.
Nowy program Majewskiego ogląda znacznie mniej widzów niż emitowany rok temu w marcu poprzedni format satyryka, czyli “Szymon Majewski Show”, który był pokazywany w tym samym paśmie. Po trzech odcinkach gromadził on bowiem 2,32 mln widzów, a udział TVN wynosił odpowiednio 17,16 proc. i 18,47 proc. (więcej na ten temat).
W paśmie emisji “Szymona na żywo” TVN zajmuje trzecią pozycję w rynku telewizyjnym. Liderem jest TVP2, która nadaje wówczas kulisy “M jak miłość” oraz program ”Tomasz Lis na żywo”. Daje to jej 25,28 proc. udziału w grupie 4+. Drugie miejsce zajmuje Polsat (filmy fabularne; 20,36 proc.). Gorzej od TVN wypada za to TVP1 (“Teatr TV“, “Czas na dokument”; 7,79 proc.). Z kolei w grupie komercyjnej liderem jest Polsat przed TVP2, a TVN także jest trzeci.
>>> “Kuba Wojewódzki” cały czas na fali
- Nie jesteśmy zadowoleni z wyników oglądalności “Szymona na żywo” - przyznaje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Bogdan Czaja, zastępca dyrektora programowego TVN. - To jednak nowy program, jego formuła jest cały czas dopracowywana. Nie zmieniamy planów dotyczących jego emisji - dodaje Czaja.
Z danych telemetrycznych wynika, że rozrywkowy format śledzą najchętniej kobiety, osoby po 30. roku życia oraz mieszkańcy średnich i dużych miast.
W programie “Szymon na żywo” znaleźć można rozmowy z gwiazdami prowadzone przez Szymona, parodie polityków czy śmieszne materiały z udziałem Billguuna Ariunabaatara. Producentami show są Rinke Rooyens, szef Rochstaru i Remik Maścianica.
Oglądalność “Szymona na żywo” odcinek po odcinku
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
12-03-2012 | 2 027 906 | 15,09% | 16,11% |
19-03-2012 | 1 703 939 | 12,69% | 14,07% |
26-03-2012 | 1 518 366 | 10,71% | 11,13% |
Średnia | 1 754 405 | 12,83% | 13,76% |
Widownia formatu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP 2 | 3 447 308 | 25,28% | 18,31% |
Polsat | 2 776 413 | 20,36% | 26,61% |
TVN – Szymon... | 1 754 405 | 12,83% | 13,76% |
TVP 1 | 1 062 221 | 7,79% | 6,53% |
Profil widowni programu
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 36,95% | 77 |
Kobiety | 63,05% | 121 | |
Wiek | 4-9 | 1,24% | 21 |
10-15 | 1,64% | 25 | |
16 - 19 | 2,40% | 44 | |
20 - 24 | 3,87% | 50 | |
25 - 29 | 6,48% | 73 | |
30 - 34 | 11,49% | 139 | |
35 - 39 | 9,37% | 126 | |
40 - 44 | 7,26% | 112 | |
45 - 49 | 7,84% | 117 | |
50 - 54 | 10,54% | 132 | |
55 - 59 | 9,96% | 127 | |
60 | 27,89% | 135 | |
Wlk. miasta | Wieś | 26,50% | 67 |
< 50 tys. | 23,33% | 99 | |
50-100 tys. | 10,29% | 124 | |
100-200 tys. | 9,94% | 130 | |
> 200 tys. | 29,94% | 140 | |
Zawód | Top management | 11,50% | 117 |
Pracownicy średniego szczebla | 20,02% | 129 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 20,06% | 106 | |
Emeryci | 34,01% | 135 | |
Inni | 14,41% | 47 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 40,22% | 100 |
Średnie | 39,98% | 123 | |
Wyższe | 16,92% | 116 | |
Inne | 2,89% | 23 |
Dołącz do dyskusji: Szymon Majewski traci popularność. Tylko 1,8 mln widzów