SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Czy targetowanie kontekstowe w erze post-cookies może być efektywne?

Jesteśmy w trakcie największej transformacji reklam online. Najbardziej znany sposób targetowania i śledzenia - 3rd party cookies - niebawem przejdzie do historii. Pojawia się luka dla nowoczesnych i bardziej zaawansowanych technologii, które pomagają marketerom skutecznie reklamować w sieci. Jednym z takich innowacyjnych rozwiązań jest Computer Vision.

Co to jest Computer vision?

Computer vision to technologia rozpoznawania obrazów. Wykorzystuje algorytmy sztucznej inteligencji w połączeniu z wiedzą zdobytą podczas tysięcy kampanii. Łączy w sobie nowoczesną technologię z wieloletnim doświadczeniem w branży marketingowej.

Jak działa computer vision?

Computer vision działa w trzech fazach:

Pozyskiwanie obrazu
Obrazy, nawet duże zestawy, mogą być pozyskiwane w czasie rzeczywistym za pomocą wideo, zdjęć lub technologii 3D, w celu ich analizy.

Przetwarzanie obrazu
Modele głębokiego uczenia automatyzują znaczną część tego procesu. Są one często trenowane przez uprzednie podanie im tysięcy oznaczonych lub wstępnie zidentyfikowanych obrazów. Widzenie komputerowe dokładnie analizuje grafikę, teksty i filmy oraz rozpoznaje ponad 10 000 typów obiektów.

Zrozumienie obrazu
Ostatnim etapem jest etap interpretacji, w którym obiekt jest identyfikowany lub klasyfikowany. Computer vision definiuje „pełne” znaczenie strony. Dzięki temu targetowanie kontekstowe staje się bardziej efektywne niż kiedykolwiek.

Rodzaje computer vision - jak odróżnić narzędzia wysokiej jakości od rozwiązań testowych?

W ostatnim czasie giganci technologiczni, tacy jak Google czy Microsoft, wypuścili własne zestawy narzędzi SDK AI. Są to interesujące rozwiązania techniczne, które oferują łatwy sposób budowania prostych algorytmów sztucznej inteligencji i prostych aplikacji wykorzystujących przetwarzanie obrazu. Istnieje jednak zasadnicza różnica pomiędzy Computer Vision a prototypowymi aplikacjami wykorzystującymi przetwarzanie obrazu.

Computer vision to kompletne rozwiązanie marketingowe. Rozpoznaje ono każdą treść, jaką można znaleźć na stronie internetowej, i przetwarza ją. Następnie definiuje znaczenie strony i potrafi wyszczególnić obiekty znajdujące się na obrazach i filmach.

Computer vision opiera się na takich narzędziach, jak:
•    Przetwarzanie obrazów, wideo, tekstu;
•    Algorytmy AI,
•    Ogromne zbiory wstępnie zidentyfikowanych lub oznaczonych treści,
•    Algorytm definiowania nastrojów.

Aplikacje z implementacją przetwarzania obrazu mają wąski zestaw funkcji. Zwykle są one zbudowane wokół przetwarzania i porównywania obrazów. Zatem ich działanie polega raczej na udzielaniu odpowiedzi, czy na obrazie znajduje się jakiś obiekt. Nie może jednak zaoferować określenia znaczenia i kontekstu strony.

Aplikacje do przetwarzania obrazów są zwykle oparte na:
•    zestawie startowym kilkuset obrazów do nauki algorytmu;
•    interfejsie, który pokazuje wynik porównywania obrazów;
•    prostym przetwarzaniu obrazów.

I właśnie ta różnica polegająca na określeniu znaczenia strony ma zasadnicze znaczenie dla branży marketingowej.

Umieszczanie reklam będzie w coraz większym stopniu zależało od kontekstu strony. Publikując reklamy online, chcesz mieć pewność, że są one wyświetlane na odpowiednich stronach na całym świecie. Świadomość, że algorytm właśnie znalazł sofę na jednym z obrazów, to za mało.

To jest podstawa wartości biznesowej, jaką dostarcza widzenie komputerowe
Istnieją dwa kluczowe elementy pozwalające zrozumieć, w jaki sposób Computer Vision przynosi korzyści Tobie i Twoim klientom.

Właściwe umiejscowienie równa się lepsza sprzedaż, zasięg i zaangażowanie

Na koniec dnia chcesz, aby Twoje reklamy działały i przynosiły doskonałe rezultaty. Umieszczenie reklamy jest kluczowym czynnikiem w tym procesie. Jest to również część, w której Computer Vision doskonale się sprawdza.
Zamiast próbować wyjaśnić spadek wyników spowodowany globalnymi zmianami w zakresie prywatności użytkowników, możesz skorzystać z narzędzia, które rozwiązuje ten problem już od pierwszego dnia.

To lepsze niż cookies

Dzięki zastosowaniu Computer Vision dokonujesz tej istotnej zmiany - od śledzenia użytkowników do wyświetlania reklam we właściwym kontekście. Kontrolując dodatkowo otoczenie reklamy i analizując ją. Wcześniej było to niewykonalne - wykonanie tego zadania przez zespół marketerów zajęłoby wieki. Jednak dziś jest to inteligentny, efektywny czasowo i bezpieczny dla marki sposób publikowania reklam.