Reklamy i muzyka od Team X dają zarobić: Spotlight Agency potroiła przychody
Zajmująca się influencer marketingiem Spotlight Agency, obsługująca m.in. członków Team X, w ub.r. osiągnęła 11,4 mln zł wpływów i 136,1 tys. zł zysku netto, podczas gdy rok wcześniej przy 3,7 mln zł przychodów zarobiła na czysto 54,6 tys. zł.
Biznes Spotlight Agency urósł przede wszystkim w kraju - jej przychody tu poszły w górę z 2,04 do 9,77 mln zł. Natomiast wpływy z zagranicy zmalały z 1,69 do 1,6 mln zł.
Agencja zajmuje się obsługą marketingową ponad 20 influencerów, aktywnych głównie na Instagramie, YouTubie i TikToku. W tej grupie są współwłaściciele firmy Weronika Bielik i Stuart Kluz Burton, ponadto m.in. Natalia Kaczmarczyk (znana jako Natsu). Patrycja Mołczanow, Angela Dańczak, Caroline Juchniewicz, Leksiu czy Julia Żugaj.
Firma odpowiada za działania reklamowe w treściach publikowanych przez nich w social media (np. lokowanie produktu), a także ich udział w akcjach marketingowych. Najważniejszym obsługiwanym projektem był wymyślony przez Stuarta Burtona trzy lata temu Team X. Zyskał tak dużą popularność w internecie, że tworzący go influencerzy stali się twarzami reklamowymi kilku produktów: trafili na opakowania płatków śniadaniowych Yummer's (dostępnych od jesieni ub.r. w Biedronce), soków (też sprzedawanych przez Biedronkę) oraz kosmetyków Ingrid, wprowadzonych do sprzedaży w lipcu br. przez sieć Rossmann.
Team X zarabia też na muzyce: od początku ub.r. wypuszcza swoje piosenki i teledyski, a od końcówki ub.r. daje koncerty.
Po stronie kosztowej Spotlight Agency najmocniej urosły wydatki na usługi obce (z 1,5 do 6,75 mln zł) oraz wynagrodzenia (z 1,9 do 3,36 mln zł). Spółka ma tylko jednego pracownika etatowego, natomiast szybko powiększ zespół współpracowników. Tylko w ostatnich miesiącach dołączyli do niego m.in. Milena Małyszek, Michał Bugno i Magda Den.
Natomiast pozostałe koszty operacyjne agencji poszły w górę z 21,4 do 226,6 tys. zł.
Bez dywidendy ze Spotlight Agency
Firma osiągnęła w ub.r. 596,6 tys. zł zysku sprzedażowego i 448,5 tys. zł operacyjnego, wobec odpowiednio 76,6 i 78,2 tys. zł rok wcześniej. Po potrąceniu podatku dochodowego (274,3 tys. zł w ub.r., 14,8 tys. zł w 2020 roku) zysk netto wzrósł z 54,6 do 136,1 tys. zł.
Udziałowcy agencji - po 33 proc. kapitału mają Wojciech Szaniawski i Stuart Kluz Burton, a 34 proc. Weronika Bielik - postanowili, że jej zeszłoroczny zasili kapitał zapasowy.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.
Natsu poza Team X, ale dalej ze Spotlight Agency
Influencerzy związani ze Spotlight Agency nie uniknęli kłopotów. W maju ub.r. w internecie pojawiły się nagrania sprzed kilku lat pokazujące, jak Natsu rozbierała się za pieniądze przed kamerką internetową. Kilka miesięcy później influencerka ogłosiła odejście z Team X, zapowiedziała, że skupi się na własnych projektach. Spotlight Agency objęła połowę udziałów w jej spółce Natsu World.
Natomiast Leksiu wysyłał nastoletniej fance swoje nagie zdjęcia, w styczniu ujawnił to youtuber Konopsky. Leksiu poinformował, że odchodzi z Team X i zawiesza swoją aktywność w internecie. - Muszę skupić się na sobie i swoich sprawach - tłumaczył.
Weronika Bielik miała z kolei problemy z prowadzonym przez prezesa UOKiK postępowaniem dotyczącym aktywności reklamowych influencerów: nie odbierała pism wzywających do przekazania wskazanych informacji i dokumentów. - Ze względu na długą nieobecność w Polsce o wezwaniu do współpracy z UOKiK dowiedziałam się dopiero od redakcji Wirtualnych Mediów. Oczywiście pozostaję do dyspozycji urzędu, jeszcze dziś skieruję pismo do UOKiK z wnioskiem o przywrócenie terminu na udzielenie żądanych informacji - mówiła nam w maju.
Dołącz do dyskusji: Reklamy i muzyka od Team X dają zarobić: Spotlight Agency potroiła przychody