„Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” liderami czytelnictwa
„Tele Tydzień” pozostaje liderem czytelnictwa tygodników w Polsce, ale tak jak wszystkie tytuły z czołowej dziesiątki, zanotował on spadek popularności. Z kolei na czele dwutygodników znalazła „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC.
W okresie od czerwca do listopada 2012 roku po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 27,63 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 4,06 pkt. proc.
Na drugim miejscu znalazło się „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które w analizowanym okresie czytane było przez 16,96 proc. respondentów (spadek o 1,46 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,26 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,40 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,09 proc. pytanych, co oznacza spadek o 0,62 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,68 proc. czytelników, czyli o 1,43 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Polityka” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy), której wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,70 proc. do 5,70 proc.
Natomiast na następnym (ósmym) miejscu uplasował się „Wprost” (AWR Wprost) - jego poziom czytelnictwa zmalał z 6,82 proc. do 5,53 proc.
Wirtualnemedia.pl | czerwiec – listopad | |
PBC | 2012 | 2011 |
Tytuł | Procent respondentów | |
Tele Tydzień | 27,63% | 31,69% |
Życie na Gorąco | 16,96% | 18,42% |
Chwila dla Ciebie | 13,26% | 14,40% |
Angora | 11,09% | 11,71% |
Newsweek | 7,68% | 9,11% |
Auto Świat | 5,99% | 6,94% |
Polityka | 5,70% | 6,70% |
Wprost | 5,53% | 6,82% |
Twoje Imperium | 4,86% | 5,51% |
To i Owo | 4,70% | 6,34% |
Na Żywo | 4,22% | 4,79% |
Gość Niedzielny | 3,95% | 3,88% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 3,60% | 3,92% |
kropka tv | 3,49% | - |
Uważam Rze inaczej pisane | 3,19% | 2,73% |
Rewia | 2,52% | 3,24% |
Super TV | 2,46% | 3,17% |
Motor | 2,45% | 3,11% |
Teleprogramy | 2,40% | 3,65% |
Przekrój | 2,09% | 2,99% |
Świat i Ludzie | 1,93% | 2,31% |
Tele Max | 1,33% | 1,50% |
Forum | 1,13% | 1,49% |
Teraz (tygodnik bezpłatny) | 1,09% | 1,31% |
Tygodnik Siedlecki | 0,68% | 0,78% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,53% | 0,68% |
Gazeta Regionalna | 0,53% | 0,47% |
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) | 0,51% | 0,62% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,48% | 0,52% |
Panorama Leszczyńska | 0,42% | 0,45% |
Jarmark | 0,30% | 0,47% |
City (tygodnik bezpłatny) | 0,20% | 0,42% |
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik | 0,17% | 0,20% |
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny) | 0,01% | 0,07% |
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od czerwca do listopada ub.r., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 14,36 proc. respondentów, czyli o 1,59 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.
Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 15,74 proc. do 13,85 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 2,42 pkt. proc. i wyniosło 12,41 proc.
Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 9,81 proc. respondentów. Do czerwca br. poradnik ten był miesięcznikiem.
Wirtualnemedia.pl | czerwiec-listopad | |
PBC | 2012 | 2011 |
Tytuł | Procent respondentów | |
Przyjaciółka | 14,36% | 15,95% |
Pani Domu | 13,85% | 15,74% |
Tina | 12,41% | 14,83% |
Naj | 9,81% | - |
Viva | 9,26% | 10,63% |
Gala | 8,27% | 8,88% |
Z Życia Wzięte | 8,13% | 8,93% |
Party Życie Gwiazd | 6,71% | 6,90% |
Tele Świat | 4,90% | 5,53% |
Show Magazyn o Gwiazdach | 4,03% | 3,91% |
Takie jest Życie | 3,85% | - |
Świat Seriali | 3,40% | 3,65% |
Sukcesy i Porażki | 2,81% | 3,06% |
Bravo | 2,61% | 3,32% |
Bravo Sport | 2,02% | 2,29% |
Flesz Gwiazdy & Styl | 1,92% | - |
Relaks (do 12.2011 Bella Relaks) | 1,22% | - |
TV 14 | 1,21% | 1,12% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od czerwca do listopada 2011 roku na losowej próbie 24 285 przypadków i w okresie od czerwca do listopada 2012 roku na losowej próbie 24 037 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” liderami czytelnictwa
Według jego metodologii, na początek - za 3 lata - z rynku znikną Ti Owo oraz Super TV!