SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” liderami czytelnictwa

„Tele Tydzień” pozostaje liderem czytelnictwa tygodników w Polsce, ale tak jak wszystkie tytuły z czołowej dziesiątki, zanotował on spadek popularności. Z kolei na czele dwutygodników znalazła „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC.

W okresie od czerwca do listopada 2012 roku po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 27,63 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 4,06 pkt. proc.

Na drugim miejscu znalazło się „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które w analizowanym okresie czytane było przez 16,96 proc. respondentów (spadek o 1,46 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.

Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,26 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,40 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,09 proc. pytanych, co oznacza spadek o 0,62 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,68 proc. czytelników, czyli o 1,43 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Polityka” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy), której wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,70 proc. do 5,70 proc.

Natomiast na następnym (ósmym) miejscu uplasował się „Wprost” (AWR Wprost) - jego poziom czytelnictwa zmalał z 6,82 proc. do 5,53 proc.

Wirtualnemedia.plczerwiec – listopad
PBC20122011
TytułProcent respondentów
Tele Tydzień27,63%31,69%
Życie na Gorąco16,96%18,42%
Chwila dla Ciebie13,26%14,40%
Angora11,09%11,71%
Newsweek7,68%9,11%
Auto Świat5,99%6,94%
Polityka5,70%6,70%
Wprost5,53%6,82%
Twoje Imperium4,86%5,51%
To i Owo4,70%6,34%
Na Żywo4,22%4,79%
Gość Niedzielny3,95%3,88%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV3,60%3,92%
kropka tv3,49%-
Uważam Rze inaczej pisane3,19%2,73%
Rewia2,52%3,24%
Super TV2,46%3,17%
Motor2,45%3,11%
Teleprogramy2,40%3,65%
Przekrój2,09%2,99%
Świat i Ludzie1,93%2,31%
Tele Max1,33%1,50%
Forum1,13%1,49%
Teraz (tygodnik bezpłatny)1,09%1,31%
Tygodnik Siedlecki0,68%0,78%
Tygodnik Ostrołęcki0,53%0,68%
Gazeta Regionalna0,53%0,47%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny)0,51%0,62%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny0,48%0,52%
Panorama Leszczyńska0,42%0,45%
Jarmark0,30%0,47%
City (tygodnik bezpłatny)0,20%0,42%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik0,17%0,20%
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny)0,01%0,07%


Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od czerwca do listopada ub.r., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 14,36 proc. respondentów, czyli o 1,59 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.

Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 15,74 proc. do 13,85 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 2,42 pkt. proc. i wyniosło 12,41 proc.

Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 9,81 proc. respondentów. Do czerwca br. poradnik ten był miesięcznikiem.

Wirtualnemedia.plczerwiec-listopad
PBC20122011
TytułProcent respondentów
Przyjaciółka14,36%15,95%
Pani Domu13,85%15,74%
Tina12,41%14,83%
Naj9,81%-
Viva9,26%10,63%
Gala8,27%8,88%
Z Życia Wzięte8,13%8,93%
Party Życie Gwiazd6,71%6,90%
Tele Świat4,90%5,53%
Show Magazyn o Gwiazdach4,03%3,91%
Takie jest Życie3,85%-
Świat Seriali3,40%3,65%
Sukcesy i Porażki2,81%3,06%
Bravo2,61%3,32%
Bravo Sport2,02%2,29%
Flesz Gwiazdy & Styl1,92%-
Relaks (do 12.2011 Bella Relaks)1,22%-
TV 141,21%1,12%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od czerwca do listopada 2011 roku na losowej próbie 24 285 przypadków i w okresie od czerwca do listopada 2012 roku na losowej próbie 24 037 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” liderami czytelnictwa

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
licznik
jakby nie liczyć, teletydzień utrzyma się jeszcze na rynku co najmniej siedem lat - licząc 4 proc. spadku rocznie...
odpowiedź
User
picznik
To są wyniki badania czytelnictwa, a nie wyniki sprzedaży, liczniku. A za 7 lat, to wielu dzisiejszych pism już nie będzie...
odpowiedź
User
liczydło
Fajna zabawa w to liczenie licznikowe:)
Według jego metodologii, na początek - za 3 lata - z rynku znikną Ti Owo oraz Super TV!
odpowiedź