„Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” na czele czytelnictwa tygodników i dwutygodników
Liderem czytelnictwa tygodników w Polsce jest „Tele Tydzień”, z kolei wśród dwutygodników na czele znajduje się „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.
Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od grudnia 2014 roku do maja 2015 roku sięgało 23,91 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 3,66 pkt. proc. - największy w zestawieniu.
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 16,09 proc. respondentów (spadek o 1,22 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 12,88 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,73 proc. czytelników.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 10,67 proc. pytanych, co oznacza spadek o 0,84 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 6,64 proc. czytelników, czyli o 1,74 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się kolejny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,13 proc. do 4,93 proc.
Tygodniki 15-75 | grudzień 2014 : maj 2015 | grudzień 2013 : maj 2014 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Tele Tydzień | 23,91% | 27,57% |
Życie na Gorąco | 16,09% | 17,31% |
Chwila dla Ciebie | 12,88% | 13,73% |
Angora | 10,67% | 11,51% |
Newsweek | 6,64% | 8,38% |
Auto Świat | 6,17% | 7,08% |
Wprost | 4,93% | 6,13% |
Twoje Imperium | 4,57% | 5,36% |
To & Owo | 4,34% | 4,90% |
Na Żywo | 4,13% | 4,76% |
Polityka | 4,05% | 4,99% |
Gość Niedzielny | 3,73% | 4,54% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 2,84% | 3,31% |
Motor | 2,66% | 2,95% |
Rewia | 2,51% | 3,30% |
Świat & Ludzie | 1,98% | 2,42% |
W Sieci | 1,11% | 1,31% |
Dobry Tydzień | 0,87% | - |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,45% | 0,47% |
Tygodnik Siedlecki | 0,41% | 0,66% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,38% | 0,59% |
W grupie wiekowej 16-59 lat liderem również był „Tele Tydzień”, którego wynik zmniejszył się o 3,30 pkt. proc. do 23,96 proc. Na drugim miejscu uplasowało się „Życie na Gorąco” (14,74 proc.; w dół o 0,99 proc.), a podium uzupełnia „Chwila dla Ciebie” (12,14 proc.; - 0,63 proc.).
Tygodniki 16-59 | grudzień 2014 : maj 2015 | grudzień 2013 : maj 2014 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Tele Tydzień | 23,96% | 27,26% |
Życie na Gorąco | 14,74% | 15,73% |
Chwila dla Ciebie | 12,14% | 12,77% |
Angora | 10,76% | 11,42% |
Newsweek | 7,29% | 9,09% |
Auto Świat | 7,27% | 8,22% |
Wprost | 5,07% | 6,18% |
Twoje Imperium | 3,96% | 4,80% |
To & Owo | 4,29% | 4,91% |
Na Żywo | 3,95% | 4,23% |
Polityka | 3,79% | 4,70% |
Gość Niedzielny | 2,73% | 3,74% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 2,62% | 3,10% |
Motor | 3,07% | 3,23% |
Rewia | 2,12% | 2,85% |
Świat & Ludzie | 1,52% | 1,99% |
W Sieci | 1,11% | 1,17% |
Dobry Tydzień | 0,73% | - |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,55% | 0,50% |
Tygodnik Siedlecki | 0,44% | 0,69% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,40% | 0,64% |
Na drugiej podstronie dane dwutygodników
1 2
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” na czele czytelnictwa tygodników i dwutygodników
Ile tego sprzedają??