SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Tele Tydzień” i „Tele Świat” na czele sprzedaży pism telewizyjnych po trzech kwartałach

W pierwszych trzech kwartałach br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników telewizyjnych był „Tele Tydzień”. Z kolei na czele dwutygodników znalazł się „Tele Świat” - dane ZKDP pism telewizyjnych w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku uplasowała się na poziomie 750 884 egz., co oznacza spadek względem analogicznego miesiąca poprzedniego roku o 5,66 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę zajął inny tygodnik Wydawnictwa Bauer - „To & Owo”, którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 7,38 proc. i ustabilizowała się na poziomie 312 253 egz.

Podium zamyka „Kurier TV” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik w pierwszych dziewięciu miesiącach 2016 roku wyniósł 161 321 egz., po spadku o 8,30 proc.

Na ostatnim (czwartym) miejscu sklasyfikowany został magazyn „Program TV” (Oficyna Wydawnicza „Press - Media”). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma zmniejszyła się o 12,42 proc. i wyniosła 80 191 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu tygodników telewizyjnych.

Średnia sprzedaż ogółem liderującego dwutygodnika, czyli magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszych trzech kwartałach br. wyniosła 321 218 egz. Była ona o 3,61 proc. mniejsza, niż w takim samym okresie 2015 roku.

Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie osiągnął on średni wynik na poziomie 188 165 egz., po wzroście o 0,66 proc. - jedynym w zestawieniu wszystkich pism telewizyjnych.

Podium uzupełnia „Telemax” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik wyniósł 142 363 egz., po spadku w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej o 5,26 proc.

Na czwartym miejscu uplasował się „Super TV” (ten sam wydawca) z wynikiem w okresie od stycznia do września br. wynoszącym 115 489 egz. Wynik tego magazynu zmniejszył się w skali roku o 10,92 proc.

Ostatnią lokatę w rankingu zajął „Ekran TV” (Press-Media) ze średnią sprzedażą ogółem w I, II i III kwartale 2016 roku na poziomie 41 386 egz. Magazyn ten zanotował największą stratę w zestawieniu wśród dwutygodników, wynoszącą 15,34 proc.

Wirtualnemedia.pl

I-III kwartał

Dynamika

ZKDP

2016

2015

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Tele Tydzień

982 605

751 479

750 884

1 085 129

796 920

795 897

-5,66%

To & Owo

459 416

312 258

312 253

506 462

337 133

337 133

-7,38%

Magazyn Telewizyjny Kurier TV

244 421

161 321

161 321

267 620

175 927

175 927

-8,30%

Program TV

165 573

99 773

80 191

188 059

112 687

91 558

-12,42%

Wirtualnemedia.pl

Dwutygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Tele Świat

467 298

321 218

321 218

494 730

333 265

333 265

-3,61%

TV14

286 064

188 165

188 165

285 079

186 937

186 937

0,66%

Tele Max

226 233

142 363

142 363

236 423

150 264

150 264

-5,26%

Super TV

206 374

115 489

115 489

225 074

129 641

129 641

-10,92%

Ekran TV

76 624

41 386

41 386

91 050

48 887

48 887

-15,34%

We wrześniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników telewizyjnych również był „Tele Tydzień”, którego wynik względem września ub.r. zmniejszył się o 8,10 proc. do poziomu 733 949 egz.

Drugie miejsce zajął magazyn „To & Owo” (299 664 egz.; w dół o 8,71 proc.), a trzecie - „Kurier TV” (156 800 egz., spadek o 12,74 proc. - największy wśród wszystkich tygodników).

Wśród dwutygodników telewizyjnych liderem średniej sprzedaży ogółem również w tym ujęciu był „Tele Świat”, którego wynik względem września 2015 roku zmniejszył się o 5,14 proc. do poziomu 308 656 egz.

Drugi był magazyn „TV14” (184 000 egz.; w dół o 0,59 proc.), a na podium znalazł się jeszcze „Tele Max” (140 180 egz., - 5,55 proc.).

W tym ujęciu wszystkie dwutygodniki zanotowały spadki, a najwięcej stracił magazyn „Ekran TV” - było to 16,79 proc. do 38 034 egz.

Wirtualnemedia.pl

wrzesień

Dynamika

ZKDP

2016

2015

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Tele Tydzień

963 723

733 949

733 949

1 099 962

799 602

798 602

-8,10%

To & Owo

453 742

299 664

299 664

504 990

328 271

328 271

-8,71%

Magazyn Telewizyjny Kurier TV

245 526

156 800

156 800

272 433

179 696

179 696

-12,74%

Program TV

164 293

95 953

77 814

167 266

106 048

85 810

-9,32%

Wirtualnemedia.pl

Dwutygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Tele Świat

454 946

308 656

308 656

492 423

325 377

325 377

-5,14%

TV14

283 716

184 000

184 000

282 341

185 091

185 091

-0,59%

Tele Max

220 955

140 180

140 180

234 915

148 410

148 410

-5,55%

Super TV

184 954

108 030

108 030

214 927

125 643

125 643

-14,02%

Ekran TV

75 193

38 034

38 034

82 690

45 711

45 711

-16,79%

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” i „Tele Świat” na czele sprzedaży pism telewizyjnych po trzech kwartałach

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nick
Jak sprzedaż będzie się dalej obniżała w tym tempie, to produkcję przeniosą z drukarni na drukarki.
odpowiedź