„Tele Tydzień” i „Tele Świat” na czele sprzedaży pism telewizyjnych po trzech kwartałach
W pierwszych trzech kwartałach br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników telewizyjnych był „Tele Tydzień”. Z kolei na czele dwutygodników znalazł się „Tele Świat” - dane ZKDP pism telewizyjnych w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku uplasowała się na poziomie 750 884 egz., co oznacza spadek względem analogicznego miesiąca poprzedniego roku o 5,66 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę zajął inny tygodnik Wydawnictwa Bauer - „To & Owo”, którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 7,38 proc. i ustabilizowała się na poziomie 312 253 egz.
Podium zamyka „Kurier TV” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik w pierwszych dziewięciu miesiącach 2016 roku wyniósł 161 321 egz., po spadku o 8,30 proc.
Na ostatnim (czwartym) miejscu sklasyfikowany został magazyn „Program TV” (Oficyna Wydawnicza „Press - Media”). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma zmniejszyła się o 12,42 proc. i wyniosła 80 191 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu tygodników telewizyjnych.
Średnia sprzedaż ogółem liderującego dwutygodnika, czyli magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszych trzech kwartałach br. wyniosła 321 218 egz. Była ona o 3,61 proc. mniejsza, niż w takim samym okresie 2015 roku.
Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie osiągnął on średni wynik na poziomie 188 165 egz., po wzroście o 0,66 proc. - jedynym w zestawieniu wszystkich pism telewizyjnych.
Podium uzupełnia „Telemax” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik wyniósł 142 363 egz., po spadku w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej o 5,26 proc.
Na czwartym miejscu uplasował się „Super TV” (ten sam wydawca) z wynikiem w okresie od stycznia do września br. wynoszącym 115 489 egz. Wynik tego magazynu zmniejszył się w skali roku o 10,92 proc.
Ostatnią lokatę w rankingu zajął „Ekran TV” (Press-Media) ze średnią sprzedażą ogółem w I, II i III kwartale 2016 roku na poziomie 41 386 egz. Magazyn ten zanotował największą stratę w zestawieniu wśród dwutygodników, wynoszącą 15,34 proc.
Wirtualnemedia.pl | I-III kwartał | Dynamika | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Tele Tydzień | 982 605 | 751 479 | 750 884 | 1 085 129 | 796 920 | 795 897 | -5,66% |
To & Owo | 459 416 | 312 258 | 312 253 | 506 462 | 337 133 | 337 133 | -7,38% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 244 421 | 161 321 | 161 321 | 267 620 | 175 927 | 175 927 | -8,30% |
Program TV | 165 573 | 99 773 | 80 191 | 188 059 | 112 687 | 91 558 | -12,42% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Dwutygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Tele Świat | 467 298 | 321 218 | 321 218 | 494 730 | 333 265 | 333 265 | -3,61% |
TV14 | 286 064 | 188 165 | 188 165 | 285 079 | 186 937 | 186 937 | 0,66% |
Tele Max | 226 233 | 142 363 | 142 363 | 236 423 | 150 264 | 150 264 | -5,26% |
Super TV | 206 374 | 115 489 | 115 489 | 225 074 | 129 641 | 129 641 | -10,92% |
Ekran TV | 76 624 | 41 386 | 41 386 | 91 050 | 48 887 | 48 887 | -15,34% |
We wrześniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników telewizyjnych również był „Tele Tydzień”, którego wynik względem września ub.r. zmniejszył się o 8,10 proc. do poziomu 733 949 egz.
Drugie miejsce zajął magazyn „To & Owo” (299 664 egz.; w dół o 8,71 proc.), a trzecie - „Kurier TV” (156 800 egz., spadek o 12,74 proc. - największy wśród wszystkich tygodników).
Wśród dwutygodników telewizyjnych liderem średniej sprzedaży ogółem również w tym ujęciu był „Tele Świat”, którego wynik względem września 2015 roku zmniejszył się o 5,14 proc. do poziomu 308 656 egz.
Drugi był magazyn „TV14” (184 000 egz.; w dół o 0,59 proc.), a na podium znalazł się jeszcze „Tele Max” (140 180 egz., - 5,55 proc.).
W tym ujęciu wszystkie dwutygodniki zanotowały spadki, a najwięcej stracił magazyn „Ekran TV” - było to 16,79 proc. do 38 034 egz.
Wirtualnemedia.pl | wrzesień | Dynamika | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Tele Tydzień | 963 723 | 733 949 | 733 949 | 1 099 962 | 799 602 | 798 602 | -8,10% |
To & Owo | 453 742 | 299 664 | 299 664 | 504 990 | 328 271 | 328 271 | -8,71% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 245 526 | 156 800 | 156 800 | 272 433 | 179 696 | 179 696 | -12,74% |
Program TV | 164 293 | 95 953 | 77 814 | 167 266 | 106 048 | 85 810 | -9,32% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Dwutygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Tele Świat | 454 946 | 308 656 | 308 656 | 492 423 | 325 377 | 325 377 | -5,14% |
TV14 | 283 716 | 184 000 | 184 000 | 282 341 | 185 091 | 185 091 | -0,59% |
Tele Max | 220 955 | 140 180 | 140 180 | 234 915 | 148 410 | 148 410 | -5,55% |
Super TV | 184 954 | 108 030 | 108 030 | 214 927 | 125 643 | 125 643 | -14,02% |
Ekran TV | 75 193 | 38 034 | 38 034 | 82 690 | 45 711 | 45 711 | -16,79% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” i „Tele Świat” na czele sprzedaży pism telewizyjnych po trzech kwartałach