„Tele Tydzień” najchętniej czytanym tygodnikiem. „Przyjaciółka” nowym liderem wśród dwutygodników
W okresie od marca do sierpnia 2014 roku liderem czytelnictwa tygodników w Polsce był „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników na pierwsze miejsce awansowała „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.
Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od marca do sierpnia 2014 roku sięgało 25,56 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,45 pkt. proc.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 16,12 proc. respondentów (spadek o 1,74 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 12,67 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,50 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 10,84 proc. pytanych, co oznacza spadek o 1,15 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,59 proc. czytelników, czyli o 1,31 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się kolejny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,27 proc. do 6,01 proc.
Tygodniki 15-75 | marzec 2014 : sierpień 2014 | marzec 2013 : sierpień 2013 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Tele Tydzień | 25,56% | 27,01% |
Życie na Gorąco | 16,12% | 17,86% |
Chwila dla Ciebie | 12,67% | 14,50% |
Angora | 10,84% | 11,99% |
Newsweek | 7,59% | 8,90% |
Auto Świat | 6,22% | 7,17% |
Wprost | 6,01% | 6,27% |
Twoje Imperium | 4,98% | 5,16% |
To & Owo | 4,76% | 4,74% |
Polityka | 4,64% | 5,47% |
Na Żywo | 4,50% | 4,91% |
Gość Niedzielny | 4,30% | 4,02% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 3,21% | 3,67% |
Rewia | 2,89% | 3,23% |
Motor | 2,80% | 2,93% |
Świat & Ludzie | 2,32% | 2,63% |
Teleprogramy | 2,09% | 2,44% |
Super TV | 2,08% | 2,20% |
Tele Max | 1,87% | 1,45% |
W Sieci | 1,41% | 1,14% |
Teraz | 1,40% | 1,23% |
Tygodnik Siedlecki | 0,67% | 0,70% |
MM Moje Miasto | 0,58% | 0,37% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,52% | 0,75% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,51% | 0,51% |
Teraz Opole | 0,05% | 0,03% |
PBC od niedawna prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).
W tej grupie wiekowej tylko jeden tygodnik z czołowej piątki - „Newsweek Polska”, miał większy wskaźnik czytelnictwa niż wśród osób w wieku 15-75 lat, a pozostałe cztery tytuły - „Tele Tydzień”, „Życie na Gorąco”, „Chwila dla Ciebie” i „ Angora” - odnotowały niższe wyniki.
Tygodniki 16-59 | marzec 2014 : sierpień 2014 |
PBC | |
Tytuł | Procent respondentów |
Tele Tydzień | 25,19% |
Życie na Gorąco | 14,61% |
Chwila dla Ciebie | 11,79% |
Angora | 10,74% |
Newsweek | 8,20% |
Auto Świat | 7,17% |
Wprost | 6,08% |
Twoje Imperium | 4,43% |
To & Owo | 4,78% |
Polityka | 4,25% |
Na Żywo | 4,25% |
Gość Niedzielny | 3,51% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 3,00% |
Rewia | 2,42% |
Motor | 2,98% |
Świat & Ludzie | 1,94% |
Teleprogramy | 2,15% |
Super TV | 2,09% |
Tele Max | 1,85% |
W Sieci | 1,32% |
Teraz | 1,37% |
Tygodnik Siedlecki | 0,63% |
MM Moje Miasto | 0,64% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,55% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,51% |
Teraz Opole | 0,04% |
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od marca do sierpnia br., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 13,16 proc. respondentów, czyli o 0,11 pkt. proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Wówczas tytuł ten był drugi.
Z kolei na drugie miejsce z pierwszego spadła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 14,23 proc. do 11,93 proc. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 2,12 pkt. proc. i wyniosło 10,49 proc.
Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 9,80 proc. respondentów (w dół o 1,97 pkt. proc.).
Dwutygodniki 15-75 | marzec 2014 : sierpień 2014 | marzec 2013 : sierpień 2013 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Przyjaciółka | 13,16% | 13,05% |
Pani Domu | 11,93% | 14,23% |
Tina | 10,49% | 12,61% |
Naj | 9,80% | 11,77% |
Viva | 9,34% | 9,94% |
Gala | 8,56% | 9,96% |
Z Życia Wzięte | 6,84% | 7,95% |
Party Życie Gwiazd | 6,82% | 7,61% |
Tele Świat | 4,80% | 5,32% |
Show | 4,39% | 5,19% |
Takie jest Życie | 3,97% | 4,31% |
Świat Seriali | 3,25% | 3,30% |
Sukcesy i Porażki | 2,88% | 3,14% |
Bravo | 2,27% | 2,60% |
Bravo Sport | 2,17% | 2,02% |
Flesz Gwiazdy & Styl | 1,88% | 2,26% |
Super TV | 1,73% | - |
Relaks | 1,65% | 1,77% |
TV14 | 1,33% | 1,36% |
Grazia | 1,25% | 1,79% |
Tele Max | 1,04% | - |
Forum | 0,81% | 1,25% |
Natomiast wśród czytelników z grupy komercyjnej trzy czołowe dwutygodniki miały słabsze wyniki czytelnictwa, niż w grupie wiekowej 15-75.
Dwutygodniki 16-59 | marzec 2014 : sierpień 2014 |
PBC | |
Tytuł | Procent respondentów |
Przyjaciółka | 11,94% |
Pani Domu | 11,26% |
Tina | 10,04% |
Naj | 9,69% |
Viva | 10,07% |
Gala | 9,25% |
Z Życia Wzięte | 6,38% |
Party Życie Gwiazd | 7,54% |
Tele Świat | 4,90% |
Show | 4,95% |
Takie jest Życie | 3,72% |
Świat Seriali | 3,36% |
Sukcesy i Porażki | 2,78% |
Bravo | 2,17% |
Bravo Sport | 2,25% |
Flesz Gwiazdy & Styl | 2,16% |
Super TV | 1,69% |
Relaks | 1,41% |
TV14 | 1,23% |
Grazia | 1,41% |
Tele Max | 0,91% |
Forum | 0,78% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od marca 2013 do sierpnia 2013 roku na losowej próbie 20 237 przypadków i w okresie od marca 2014 do sierpnia 2014 roku na losowej próbie 21 005 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 16 665 przypadków).
Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od maja do sierpnia 2014 roku nie były badane takie tygodniki, jak: „Super TV” i „Tele Max”, a w okresie od marca do kwietnia 2014 roku - dwutygodniki „Super TV” i „Tele Max”.
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” najchętniej czytanym tygodnikiem. „Przyjaciółka” nowym liderem wśród dwutygodników