„Tele Tydzień” najchętniej czytanym tygodnikiem w Polsce
W okresie od sierpnia 2013 roku do stycznia 2014 roku liderem czytelnictwa tygodników w Polsce pozostał „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników na pierwszym miejscu znalazła się „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.
Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od sierpnia 2013 roku do stycznia 2014 roku sięgało 26,64 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,86 pkt. proc.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 17,54 proc. respondentów (wzrost o 0,81 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 14,14 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,33 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 12,15 proc. pytanych, co oznacza wzrost o 1,16 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 8,79 proc. czytelników, czyli o 0,96 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa wzrósł z 5,42 proc. do 5,84 proc.
Tygodniki | sierpień 2013 : styczeń 2014 | sierpień 2012 : styczeń 2013 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Tele Tydzień | 26,64% | 27,50% |
Życie na Gorąco | 17,54% | 16,73% |
Chwila dla Ciebie | 14,14% | 13,33% |
Angora | 12,15% | 10,99% |
Newsweek | 8,79% | 7,83% |
Auto Świat | 7,25% | 5,90% |
Wprost | 5,84% | 5,42% |
Twoje Imperium | 5,26% | 4,70% |
To & Owo | 5,03% | 4,51% |
Na Żywo | 4,88% | 4,33% |
Polityka | 4,68% | 5,32% |
kropka tv | 4,32% | 3,55% |
Gość Niedzielny | 3,96% | 3,86% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 3,24% | 3,54% |
Rewia | 3,22% | 2,61% |
Motor | 2,92% | 2,35% |
Świat & Ludzie | 2,30% | 2,14% |
Przekrój | 2,30% | 1,97% |
Teleprogramy | 2,23% | 2,60% |
Super TV | 2,14% | 2,36% |
Uważam Rze inaczej pisane | 2,13% | 2,91% |
Teraz | 1,60% | 1,08% |
Tele Max | 1,40% | 1,31% |
W Sieci | 1,24% | - |
Tygodnik Siedlecki | 0,77% | 0,61% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,67% | 0,57% |
MM Moje Miasto | 0,59% | 0,53% |
City | 0,45% | 0,17% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,39% | 0,45% |
Teraz Opole | 0,09% | 0,02% |
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od sierpnia ub.r. do stycznia br., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 14,29 proc. respondentów, czyli o 0,06 pkt. proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała wzrost czytelnictwa z 13,94 proc. do 14,08 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 0,02 pkt. proc. i wyniosło 12,41 proc.
Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 11,51 proc. respondentów (do góry o 1,25 pkt. proc.).
Dwutygodniki | sierpień 2013 : styczeń 2014 | sierpień 2012 : styczeń 2013 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Przyjaciółka | 14,29% | 14,23% |
Pani Domu | 14,08% | 13,94% |
Tina | 12,41% | 12,43% |
Naj | 11,51% | 10,26% |
Viva | 9,47% | 9,31% |
Gala | 9,37% | 8,23% |
Z Życia Wzięte | 8,07% | 7,98% |
Party Życie Gwiazd | 7,46% | 6,55% |
Tele Świat | 5,06% | 4,87% |
Show | 5,02% | 4,19% |
Takie jest Życie | 4,74% | 3,72% |
Świat Seriali | 3,62% | 3,31% |
Sukcesy i Porażki | 3,44% | 2,93% |
Bravo | 2,75% | 2,54% |
Flesz Gwiazdy & Styl | 2,31% | 1,93% |
Bravo Sport | 2,19% | 1,96% |
Grazia | 1,89% | - |
Relaks | 1,69% | 1,25% |
TV14 | 1,25% | 1,24% |
Forum | 0,99% | - |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od sierpnia 2012 roku do stycznia 2013 roku na losowej próbie 23 608 przypadków i w okresie od sierpnia 2013 roku do stycznia 2014 roku na losowej próbie 21 225 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od października 2013 roku do stycznia 2014 nie był badany tygodnik „Przekrój”, a w styczniu 2014 roku - „City” i „Uważam Rze inaczej pisane”.
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” najchętniej czytanym tygodnikiem w Polsce