Telewizja Polsat zarobiła z reklam 4 proc. więcej
W zeszłym kwartale przychody Telewizji Polsat z reklam i sponsoringu zwiększyły się o 4,4 proc. do 345 mln zł. Cały segment mediów grupy Cyfrowy Polsat osiągnął wzrost wpływów i rentowności.
Według danych Publicis Groupe w drugim kwartale br. cały polski rynek reklamy i sponsoringu w telewizji miał wartość 1,2 mld zł, o 4,3 proc. więcej niż przed rokiem. Telewizja Polsat szacuje, że jej udział w tym rynku wyniósł 28,7 proc., po wzroście rok do roku o 0,1 pkt proc.
W całym minionym półroczu przychody reklamowe i sponsoringowe nadawcy zwiększyły się o 4,3 proc. do 629 mln zł, natomiast rynek reklamy i sponsoringu tv urósł o 4,1 proc. do 2,21 mld zł.
- Zarówno w II kwartale, jak i całym półroczu osiągnęliśmy dobre wyniki oglądalności pomimo utrzymującego się niekorzystnego wpływu procesu przejścia na standard DVB-T2 w naziemnej telewizji cyfrowej. Odnotowaliśmy także bardzo dobre wyniki finansowe - nasze przychody z reklamy TV rosły w obydwu okresach o ponad 4 proc., nieco szybciej niż rynek - podkreśla Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat.
Stacje Polsatu ze spadkiem udziału w oglądalności
Do Telewizji Polsat należą 42 kanały, z których dziewięć nie jest ujętych w badaniu telemetrycznym Nielsen Audience Measurement. Ich łączny udział (bez działających w modelu partnerskim stacji Polsat Viasat Explore, Polsat Viasat Nature, Polsat Viasat History, JimJam, CI Polsat, Polsat Comedy Central Extra) w rynku oglądalności w pierwszej połowie br. wyniósł 21,9 proc., po spadku rok do roku o 1,1 pkt proc.
Udział stacji grupy TVN Warner Bros. Discovery zmalał z 24,6 do 23,4 proc., Telewizji Polskiej - z 21 do 20,2 proc., natomiast w przypadku pozostałych kanałów emitowanych satelitarnie i w sieciach kablowych nastąpił wzrost z 23,4 do 26,3 proc.
Media Cyfrowego Polsatu zyskowniejsze
Cały pion mediów grupy Cyfrowy Polsat - obejmujący też portale internetowe, na czele z tymi należącymi do kupionej trzy lata temu Grupy Interia - w zeszłym kwartale osiągnął 639 mln zł przychodów, o 5 proc. więcej niż przed rokiem. W sprawozdaniu zaznaczono, że to efekt wyższych wpływów z reklam oraz od operatorów kablowych i satelitarnych.
Koszty operacyjne segmentu mediowego zwiększyły się natomiast o 4 proc. do 483 mln zł. - Traktując obszar produkcji kontentu jako naszą przewagę konkurencyjną, nieprzerwanie inwestujemy w atrakcyjność naszej oferty programowej, w tym najlepszy sport, nowe seriale oraz atrakcyjną ramówkę, co odzwierciedla się w wyższej bazie kosztowej - wyjaśniono w sprawozdaniu.
Marża EBITDA segmentu wzrosła o 1 pkt proc. do 24,5 proc., a zysk EBITDA - o 10 proc. do 157 mln zł.
Cyfrowy Polsat podtrzymuje prognozy wzrostu rynku reklamy
Grupa Cyfrowy Polsat zaznaczyła w raporcie, że podtrzymuje swoje oczekiwania co do wzrostu rynku reklamy telewizyjnej i sponsoringu w całym br. w niskim jednocyfrowym tempie.
Cała grupa Cyfrowy Polsat w minionym kwartale zwiększyła wpływy sprzedażowe o 1,9 proc. do 3,29 mld zł, a jej zysk netto skurczył się z 282,7 do 8,1 mln zł, głównie wskutek 300 mln zł kosztów finansowych.
Dołącz do dyskusji: Telewizja Polsat zarobiła z reklam 4 proc. więcej