SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Telewizyjne hity 2002

Sport najpopularniejszy

Według danych TNS OBOP Polacy interesują się sportem i chętnie poświęcają czas telewizyjnym transmisjom z rozgrywek sportowych. Wydarzenia takie jak: relacje ze skoków narciarskich z udziałem Adama Małysza oraz mecze piłki nożnej rozegrane w ramach Mistrzostw Świata Korea-Japonia 2002 zdominowały ranking najlepiej oglądanych programów telewizyjnych w ubiegłym roku. Cieszyły się one równie dużym zainteresowaniem jak transmisje z wizyty Jana Pawła II i ulubione seriale Polaków: "Na dobre i na złe", "Klan" czy "M jak miłość".

 

Data

Stacja

Program

tys.

1

2002-02-13

TVP 1

SALT LAKE SKOKI NAR.

13844,12

2

2002-01-20

TVP 1

SKOKI NAR. PŚ ZAKOPANE

11998,88

3

2002-02-10

TVP 1

SALT LAKE - STUDIO

11393,48

4

2002-12-15

TVP 2

NA DOBRE I NA ZŁE

10251,68

5

2002-01-01

TVP 1

TELEEXPRESS*

9624,91

6

2002-08-16

TVP 1

TRANSMISJA POW. JANA PAWŁA II

9617,13

7

2002-06-30

TVP 2

PN MŚ 2002: NIEMCY- BRAZYLIA

9269,2

8

2002-01-06

TVP 1

SKOKI NAR. PŚ BISCHOFSHOFEN

8979,89

9

2002-01-12

TVP 1

SKOKI NAR. PŚ WILLINGEN

8898,99

10

2002-01-01

TVP 1

SKOKI NAR. PŚ GARMISCH PART.

8745,45

W ubiegłym roku najwięcej czasu antenowego (godzin emisji) zajęły: seriale i filmy fabularne - ponad 21 tysięcy godzin czyli przeszło 30 % udziałów w ogólnym czasie nadawania. Następne w kolejności były programy rozrywkowe (12,7%), reklama (8,5%), programy dziecięce (6,8%), informacje (4,9%), audycje poradniczo-edukacyjne (2,9%) oraz sport (2,4%). Co ciekawe zupełnie inną kolejność otrzymamy - w rankingu kategorii programów - jeśli porównamy udział w czasie nadawania z udziałem w czasie poświęconym na oglądanie tych programów. W takim zestawieniu na pierwszym miejscu znalazły się programy informacyjne i sport, a w następnej kolejności programy sensacyjno-dokumentalne, film, publicystyka, rozrywka, seriale, reklama i inne typy programów. Oznacza to że programy informacyjne i sport mimo że, nie zajmują najwięcej miejsca w ramówce to jednak cieszą się ogromnym zainteresowaniem widzów.

W roku 2002 oglądaliśmy telewizję średnio przez przeszło 3 godziny dziennie, z czego najwięcej uwagi poświęciliśmy TVP1 (26,5%), TVP2 (20,6%), Polsatowi (18,5%) i TVN (13,8%). Następne w kolejności, według udziałów w rynku, uplasowały się TVP3 (4,4%), TV4 (4%) i TVN Siedem (1,8%). Największy sukces, w stosunku do lat poprzednich, zanotowała telewizja publiczna dzięki utrzymaniu pozycji lidera przez TVP1, wejściu TVP2 na drugie miejsce i znaczącemu zwiększeniu udziałów przez TVP3 (z 3,5% do prawie 5%). Największy spadek zanotował Polsat (z 23% udziałów w roku 2000 i 21% w 2001 na 18,5% w roku 2002). Jednak od jesieni 2002 - dzięki wprowadzeniu znaczących zmian - stacja powoli zmienia ten niekorzystny dla siebie trend. TVN utrzymała dobre prawie 14-procentowe udziały w rynku, natomiast TVN Siedem nie przekroczyła wyników osiąganych przez RTL 7.

Dołącz do dyskusji: Telewizyjne hity 2002

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl