Wpływy Ten Square Games wzrosły dwukrotnie, a zysk trzykrotnie. 96 proc. przychodów z mikropłatności, 83 proc. z „Fishing Clash”
W minionym kwartale firma Ten Square Games, zajmująca się produkcją gier mobilnych i przeglądarkowych, zanotowała 45,3 mln zł wpływów sprzedażowych i 10,35 mln zł zysku netto, wobec 14,4 mln zł wpływów i 5 mln zł zysku netto rok wcześniej. Już 96 proc. przychodów spółki pochodzi z mikropłatności.
Ten Square Games tworzy gry mobilne i przeglądarkowe udostępniane w modelu fremium: za darmo, ale z wielu odpłatnymi opcjami. To właśnie z mikropłatności od użytkowników pochodzi zdecydowana większość jej wpływów. Przychody z tego źródła wzrosły z 11,27 mln zł w pierwszym kwartale ub.r. do 43,32 mln zł w minionym kwartale, a ich udział w łącznych wpływach spółki - z 78,3 do 95,7 proc.
Natomiast przychody z reklam zmalały z 2,28 do 1,13 mln zł, a ich udział poszedł w dół z 15,9 do 2,5 proc. Wpływy z licencji spadły nieznacznie - z 845,4 do 835,8 tys. zł.
96 proc. wpływów z „Fishing Clash”, 87 proc. z gier mobilnych
Obecnym hitem Ten Square Games jest gra „Fishing Clash”, z której wpływy zwiększyły się w skali roku z 7,56 do 37,52 mln zł. W minionym kwartale stanowiły 82,9 proc. łącznych przychodów firmy, wobec 52,5 proc. rok wcześniej.
Wpływy z „Let’s Fish” wzrosły z 3,7 do 4,09 mln zł (a ich udział zmalał z 25,7 do 9 proc.), a z „Wild Hunt” - z 668,2 tys. zł do 2,44 mln zł (co dało wzrost udziału z 4,6 do 5,4 proc.).
Natomiast przychody z pozostałych produkcji spółki spadły z 2,47 do 1,23 mln zł.
Prawie czterokrotnie poszły w górę wpływy z gier mobilnych - z 10,73 do 39,55 mln zł, co przełożyło się na wzrost ich udziału w całkowitych przychodach Ten Square Games z 74,5 do 87,3 proc.
Natomiast przychody z gier przeglądarkowych zwiększyły się z 3,66 do 5,73 mln zł, a ich udział skurczył się z 25,5 do 12,7 proc.
Przychody firmy w Europie zwiększyły się rok do roku z 6,4 do 19,06 mln zł (a ich udział zmalał z 45 do 42,1 proc.), a w Ameryce Północnej - z 4,82 do 18,84 mln zł (przy wzroście udziału z 33 do 41,6 proc.).
W samej Polsce przychody wyniosły w minionym kwartale 3,37 mln zł, wobec 1,55 mln zł rok wcześniej.
Pięć razy więcej na usługi obce
Koszty operacyjne Ten Square Games w pierwszym kwartale br. wyniosły 33,97 mln zł, podczas gdy rok wcześniej było to 8,48 mln zł.
Ich zdecydowaną większość stanowią nakłady na usługi obce (m.in. marketing i prowizje dla operatorów mikropłatności), które zwiększyły się w skali roku z 6,59 do 31,16 mln zł. Natomiast wydatki na wynagrodzenia wzrosły z 1,37 do 2,03 mln zł.
Wskaźniki rentowności spółki wzrosły mniej więcej dwukrotnie: zysk operacyjny z 6,26 do 12,29 mln zł, zysk brutto - z 6,23 do 12,67 mln zł, a zysk netto - z 5 do 10,35 mln zł.
Kurs tąpnął po amerykańskich sankcjach na Huawei
Ten Square Games zadebiutowała na rynku głównym warszawskiej giełdy w maju ub.r. Większościowymi akcjonariuszami spółki są członkowie jej zarządu: prezes Maciej Popowicz (ma 39,48 proc. akcji) i wiceprezes Arkadiusz Pernal (18,89 proc.).
Cena akcji spółki, podobnie jak paru innych producentów gier mobilnych notowanych na warszawskim parkiecie, znacząco zmalała w poniedziałek, kiedy ogłoszono, że zgodnie z decyzją władz USA współpracę z Huawei ograniczą Google, Intel i Qualcomm.
Kurs Ten Square Games w poniedziałek poszedł w dół ze 146 mln zł do 130,4 zł, po czym zatrzymał się na tym poziomie. W środę na koniec sesji wynosił 131 zł, co dawało kapitalizację firmy w wysokości 953 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Wpływy Ten Square Games wzrosły dwukrotnie, a zysk trzykrotnie. 96 proc. przychodów z mikropłatności, 83 proc. z „Fishing Clash”