Testa Communications z 453 tys. zł zysku. 71 proc. przychodów z Zimowego Narodowego
Agencja marketingowa Testa Communications w ub.r. zanotowała spadek przychodów o 0,6 proc. do 14,54 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 538,7 do 453,1 tys. zł. 71 proc. przychodów firmy jest z obsługi projektu Zimowy Narodowy.
W ub.r. 71,1 proc. przychodów przyniosła agencji Testa Communications obsługa projektu Zimowy Narodowy - lodowiska na stadionie PGE Narodowy. 20,6 proc. pochodziło ze sprzedaży krajowej usług public relations, a 8,3 proc. z najmu.
Agencja podkreśla, że Zimowy Narodowy to jej autorski projekt, realizowany w okresie zimowym o 2013 roku. Firma odpowiada za jego kompleksową obsługę marketingową, m.in. pozyskiwanie sponsorów i organizację eventów w ramach projektu. W zeszłym sezonie zimowym lodowisko odwiedziło ok. 600 tys. osób.
Klientami Testa Communications są też m.in. Eleven Sports (w zakresie public relations), Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego - Państwowy Zakład Higieny (w zakresie dgitalu) oraz Polskie Towarzystwo Wakcynologii (też w digitalu),
Wydatki operacyjne agencji zwiększyły się w ub.r. o 1,8 proc. do 14,1 mln zł. Nakłady na usług obce poszły w górę z 9,83 do 11,32 mln zł, a na wynagrodzenia - z 1,37 do 1,57 mln zł.
Natomiast wydatki na zużycie materiałów i energii zmalały z 949,9 do 833,5 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 1,41 mln zł do 77,8 tys. zł.
Zmalał zysk
Przy niewielkim spadku wpływów i wzroście kosztów operacyjnych pogorszył się zysk sprzedażowy Testa Communications: z 786,8 do 444,6 tys. zł. Natomiast dzięki wzrostowi innych przychodów operacyjnych z 4 do 486,2 tys. zł zysk operacyjny zwiększył się z 781,5 do 901,2 tys. zł.
Koszty finansowe agencji poszły w górę ze 146,2 do 269,8 tys. zł, a zapłacony podatek dochodowy - z 98,3 do 181,6 tys. zł. W konsekwencji zysk brutto zmalał z 637,1 do 634,8 tys. zł, a zysk netto - z 538,8 do 453,1 tys. zł.
W sprawozdaniu firma zaznaczyła, że w ub.r. zgodnie z nowymi przepisami płaciła podatek w wysokości 19 proc., a nie jak wcześniej 9 proc.
Wskutek epidemii odwołano eventy
98 proc. udziałów agencji ma jej prezes Katarzyna Ziemska, a 2 proc. - Ewa Ostrowska. Na początku sierpnia podczas walnego zgromadzenia zdecydowały, że zeszłoroczny zysk netto spółki zostanie przeznaczony na pokrycie wcześniejszych strat.
W sprawozdaniu Testa Communications poinformowała, że „z uwagi na pandemię gromadzi środki finansowe, w celu zabezpieczenia płynności finansowej w roku 2020”.
Agencja zaznaczyła, że w związku z obostrzeniami sanitarnymi odwołano lub przełożono na czas nieokreślony wszystkie akcje eventowe. Spółka zapowiedziała, że „planuje utrzymać zatrudnienie oraz wypracowane zyski na podobnym poziomie co w roku 2019”.
Dołącz do dyskusji: Testa Communications z 453 tys. zł zysku. 71 proc. przychodów z Zimowego Narodowego