TVN24 najchętniej oglądaną stacją tematyczną w I półroczu. TVP Sport zyskał najwięcej (top 25)
Pozycję lidera oglądalności wśród kanałów tematycznych wśród wszystkich widzów w pierwszym półroczu 2019 roku zajęło TVN24. Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce należało do TTV. Największym wzrostem w top 25 w 4+ pochwalić się mógł TVP Sport, a najwięcej straciła TVP Rozrywka - raport Wirtualnemedia.pl.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji tematycznych w pierwszym półroczu 2019 roku należało do TVN24, którego średni dobowy udział wyniósł 4,42 proc., po wzroście względem analogicznego miesiąca rok wcześniej o 13,62 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców.
Drugą lokatę zajęło TVP Info. Średni miesięczny wynik tego kanału wyniósł 3,47 proc., po wzroście o 1,76 proc.
Podium uzupełnia kanał TTV. Jego udział zwiększył się o 3,29 proc. i w analizowanym okresie wyniósł 2,20 proc.
Kolejną pozycję zajęła stacja TVP Seriale z wynikiem w zeszłym półroczu na poziomie 1,35 proc., po spadku o 4,93 proc.
Pierwszą piątkę zestawienia zamyka kanał TVP ABC (1,35 proc.; spadek o 3,57 proc.).
Wśród 25 topowych stacji największym wzrostem w tej grupie wiekowej pochwalić się mógł TVP Sport, którego średni udział w pierwszym półroczu br. wyniósł 1,23 proc. (po wzroście o 78,26 proc.). Stacja ta na MUX-3 nadaje od 7 czerwca ub.r., gdzie zastąpiła TVP Rozrywkę (stąd jej wyniki za pierwsze półrocze ub.r. zaniża zerowa oglądalność w okresie od 1 stycznia do 6 czerwca). Z kolei od 22 grudnia ub.r. stacja w jakości HD jest dostępna również na ósmym multipleksie DVB-T (wraz z TVP Rozrywką, która powróciła do naziemnej telewizji cyfrowej).
Wspomniana wyżej TVP Rozrywka zanotowała z kolei spadek udziału w pierwszym półroczu br. względem pierwszego półrocza ub.r. o 49,46 proc. do 0,47 proc. Jednocześnie jest to największa strata w zestawieniu top 25.
W czołowej dziesiątce zestawienia uplasowały się jeszcze takie kanały jak: Stopklatka TV (1,05 proc.; do góry o 12,90 proc.), Polsat News (1,03 proc.; - 8,04 proc.), TVP3 (1 proc.; + 17,65 proc.) i Fokus TV (0,89 proc.; - 1,11 proc.).
Wśród widzów w grupie 16-49, czyli docelowej dla nadawców komercyjnych, w pierwszym półroczu 2019 roku pierwsze miejsce zajął kanał TTV, którego udział w porównaniu do pierwszego półrocza 2018 roku zwiększył się o 18,02 proc. i wyniósł 3,34 proc.
Drugi był TVN24 (2,57 proc.; wzrost o 17,89 proc.). Podium uzupełniają TVP Seriale (1,51 proc.; bez zmian).
W czerwcu 2019 roku pierwsze miejsce zajął kanał TVN24, którego udział w porównaniu do czerwca 2018 roku zwiększył się o 7,81 proc. i wyniósł 4,28 proc.
Drugie było TVP Info (3,80 proc.; do góry o 24,18 proc.), a podium uzupełnia TTV, które rok wcześniej plasowało się na czwartej lokacie (2,24 proc.; do góry o 6,16 proc.).
Dane 25 najchętniej oglądanych kanałów tematycznych w czerwcu 2019 roku dla grupy 16-49.
Dołącz do dyskusji: TVN24 najchętniej oglądaną stacją tematyczną w I półroczu. TVP Sport zyskał najwięcej (top 25)