SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Top of the Top Festival zyskał 100 tys. widzów. 10,19 mln zł z reklam

Kolejną edycję Top of the Top Festival oglądało średnio 1,74 mln widzów, o 100 tys. więcej niż zeszłoroczną odsłonę widowiska. TVN w czasie transmisji imprezy był zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego, a wpływy z reklam wyniosły 10,19 mln zł - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. - Publiczność nadal chętnie ogląda takie wydarzenia muzyczne - mówi nam Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN Discovery Polska.

Top of the Top Festival 2018 na antenie TVN transmitowany był przez trzy dni - od 14 do 16 sierpnia br. Muzyczna impreza przyciągnęła przed ekrany średnio 1,74 mln widzów, co przełożyło się na 16,41 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 16,98 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 16,66 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Hitem koncert „#iDANCE” z tanecznymi utworami

Największą popularnością cieszył się pierwszy dzień imprezy, który śledziło 1,95 mln osób, co przełożyło się na 18,41 proc. udziału w 4+ i 21,27 proc. w 16-49. Tego dnia miał miejsce m.in. koncert „Forever young” będący hołdem złożony muzyce lat 80. i 90 oraz jubileusz 35-lecia pierwszej płyty zespołu Lady Pank.

Środowy festiwal, gdy w Sopocie odbywały się dwa duże koncerty - „#iDANCE” i „Top of the top” oraz jubileusz zespołu Blue Café, oglądało średnio 1,87 mln widzów przy udziałach na poziomie 16,32 proc. i 16,65 proc.

Warto dodać, że koncert „#iDANCE” miał najwyższą oglądalność spośród wszystkich części Top of the Top Festival 2018 - jego średnia widownia wyniosła 2,52 mln osób, a udziały - 19,08 proc. i 20,27 proc. Taneczne utwory w tej części zaśpiewali m.in.: Edyta Górniak, Kayah, Natalia Szroeder, Natalia Nykiel, Cleo, Sarsa i Pectus.

- Wielkie święto muzyki, jakim niewątpliwie jest Top of the Top Sopot Festival, już po raz drugi dzięki TVN, powróciło na deski Opery Leśnej w Sopocie. W tym roku koncert #iDANCE przyciągnął przed ekrany ponad 2,5 milionową widownię, co w grupie komercyjnej 16-49 dało nam największy udział w rynku. Potwierdza to, że publiczność nadal chętnie ogląda takie wydarzenia muzyczne. Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyniku - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN Discovery Polska.

Ostatni dzień imprezy to ukłon w stronę historii sopockich festiwali oraz dwa jubileusze: 40-lecie zespołu Bajm, oraz „30 lat z wariatami” zespołu Big Cyc. Transmisja tych występów zgromadziła 1,45 mln widzów (odpowiednio 14,62 proc. i 13,45 proc. udziału).

Koncert zyskał 100 tys. widzów, TVN liderem

Top of the Top Festival miał o 100 tys. widzów więcej niż poprzednia edycja muzycznego wydarzenia, którą rok temu (tj. w okresie od 18 do 19 sierpnia ub.r. - wówczas transmisja eventu w TVN trwała dwa dni) śledziło średnio 1,64 mln osób, a jej udział w rynku wynosił 14,80 proc. w 4+, 17,30 proc. w 16-49 i 15,96 proc. w 16-49.

TVN w czasie transmisji z festiwalu był zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Stacja ta w pasmach nadawania festiwalu, a więc 14 sierpnia w godz. 20.00-23.46, 15 sierpnia w godz. 20.00-23.43 oraz 16 sierpnia w godz. 19.58-24.24 miała 15,52 proc. udziału w rynku telewizyjnym w 4+.

Drugie miejsce z udziałem na poziomie 9,73 proc. zajął Polsat, trzecia była TVP1 (7,63 proc.), a czwarta - TVP2 (4,72 proc.).

Wysoką przewagę TVN miał również wśród widzów w grupie wiekowej 16-49.

Wpływy z reklam wyemitowanych wokół tegorocznej muzycznej imprezy TVN wyniosły 10,19 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Producentem Top of the Top Festival jest firma Festival Group.

Festiwal TVN z mniejszą widownią od imprez Polsatu i TVP

Dla porównania, pokazywany przez Polsat pod koniec maja br. konkurencyjny SuperHit Festiwal oglądało 2,49 mln widzów przy udziale w grupie 4+ na poziomie 20,86 proc., w 16-49 - 22,45 proc., a w 16-59 - 21,92 proc.

Z kolei średnia widownia trzech głównych dni 55. KFPP Opole 2018 (od 8 do 10 czerwca br.) w Jedynce i TVP Polonia wyniosła 1,98 mln osób. Przełożyło się to na 21,74 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 16,19 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 17,42 proc. w grupie 16-59.

Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,87 proc.

Dołącz do dyskusji: Top of the Top Festival zyskał 100 tys. widzów. 10,19 mln zł z reklam

21 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gość
niezłe wyniki i widać co polakow najbardziej interesuje. disco i taneczne hity :D
odpowiedź
User
poli
Świetne wyniki na wakacje i w tygodniu po 20, od 1,8 -2,5 mln widzów :) TVN się rozkręca z festiwalem.
odpowiedź
User
blondynka
Jakie świetne wyniki? To jest prawdziwa propaganda sukcesu :). Z tekstu jasno wynika że najmniejsza widownia ze wszystkich festiwali. Do tego 10 mln cennikowo z reklam to w najlepszym wypadku 3,5 mln cashu. Oj chyba TVN dużo dopłacił do kolejnego "disco za wszystko"
odpowiedź