Topnieje sprzedaż miesięczników popularnonaukowych i historycznych (dane za kwiecień)
W kwietniu br. liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „W Sieci Historii”.
Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w kwietniu 2016 roku wyniosła 94 448 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku była ona niższa o 7,45 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 10,82 proc. do 61 306 egz.
Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie liderem był magazyn „W Sieci Historii” (Fratria). Jego sprzedaż ogółem wyniosła 26 743 egz., po spadku o 3,19 proc.
Na drugim miejscu znalazł się „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 21 366 egz. (obniżyła się ona o 21,20 proc. - najbardziej w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych).
Trzecią pozycję zajął magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego średni wynik sprzedażowy w kwietniu br. wyniósł 19 477 egz., po spadku o 15,46 proc.
ZKDP |
kwiecień |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Świat Wiedzy |
159 979 |
94 448 |
94 448 |
159 989 |
102 055 |
102 055 |
-7,45% |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat |
117 000 |
61 496 |
61 306 |
131 991 |
69 071 |
68 743 |
-10,82% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
W Sieci Historii |
57 000 |
26 773 |
26 743 |
60 233 |
27 688 |
27 623 |
-3,19% |
Newsweek Polska Historia |
42 998 |
21 435 |
21 366 |
49 000 |
27 204 |
27 115 |
-21,20% |
Focus Historia |
36 150 |
19 477 |
19 477 |
41 000 |
23 040 |
23 040 |
-15,46% |
W kwietniu br. w porównaniu do lutego br. największym wzrostem wśród miesięczników popularnonaukowych i historycznych - o 39,47 proc. - pochwalić się mógł magazyn „Focus Historia”.
Z kolei najwięcej stracił „Świat Wiedzy” - było to 8,33 proc.
ZKDP |
2016 |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
kwiecień |
marzec |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Świat Wiedzy |
159 979 |
94 448 |
94 448 |
159 971 |
103 032 |
103 032 |
-8,33% |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat |
117 000 |
61 496 |
61 306 |
101 500 |
57 533 |
57 483 |
6,65% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
W Sieci Historii |
57 000 |
26 773 |
26 743 |
57 002 |
24 989 |
24 959 |
7,15% |
Newsweek Polska Historia |
42 998 |
21 435 |
21 366 |
42 502 |
22 636 |
22 564 |
-5,31% |
Focus Historia |
36 150 |
19 477 |
19 477 |
35 000 |
13 965 |
13 965 |
39,47% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Topnieje sprzedaż miesięczników popularnonaukowych i historycznych (dane za kwiecień)