Tryb ciemny w aplikacji Facebooka na iOS wreszcie staje się rzeczywistością
Po wielomiesięcznych testach Facebook udostępnia tryb ciemny w swojej mobilnej aplikacji na urządzenia z systemem iOS.
Pierwsze nieoficjalne informacje o prowadzonych przez Facebooka pracach nad wersją aplikacji oferującej tryb ciemny pojawiły się jeszcze w sierpniu 2019 r. Dopiero w czerwcu tego roku "dark mode" mogli włączyć nieliczni użytkownicy, a teraz opcja jest nareszcie udostępniana szerszemu gronu posiadaczy urządzeń Apple.
Facebook najdłużej zwleka z wprowadzeniem trybu ciemnego właśnie do mobilnych aplikacji społecznościowego portalu. Dużo wcześniej opcja ta pojawiła się w jego webowej wersji, a także w Instagramie, Messengerze i WhatsAppie.
Aby sprawdzić możliwość włączenia trybu ciemnego w Facebooku na iOS, przede wszystkim należy mieć zainstalowaną najnowszą wersję aplikacji z App Store. Po jej otwarciu i przejściu do ustawień (zakładka w prawym dolnym rogu), należy rozwinąć sekcję "Ustawienia i prywatność", w której pośród dostępnych opcji powinien pojawić się "Tryb ciemny".
Do wyboru są tutaj trzy tryby: włączony, wyłączony i systemowy, w ramach którego wygląd aplikacji będzie dostosowywany w oparciu o ustawienia systemowe urządzenia.
Facebook is publicly testing Dark Mode! ??
— Jane Manchun Wong (@wongmjane) October 30, 2020
You asked it, I chatted with Facebook’s @alexvoica about it and here’s a video made in collaboration with Facebook! pic.twitter.com/TGjdTXDxoP
Na razie nie wiadomo kiedy tryb ciemny zawita do Facebooka w wersji na urządzenia z systemem Android.
Facebook ma za sobą znakomity kwartał, zakończony dwucyfrowymi wzrostami zarówno po stronie finansowej, jak i pod względem popularności swoich usług. Firma zanotowała w ujęciu rocznym ponad 20-proc. wzrosty całkowitego przychodu (do 21,47 mld dolarów), przychodu z reklam (do 21,22 mld dolarów) i zysku netto (do 7,85 mld dolarów). O 12 proc. rok do roku wzrosła zarówno miesięczna liczba aktywnych użytkowników (do 2,74 mld), jak i liczba osób codziennie odwiedzających portal (do 1,82 mld). Z całej rodziny produktów Facebooka - Facebooka, Instagrama, Messengera i WhatsAppa - każdego dnia korzystało w III kwartale 2,54 mld ludzi na świecie (+15 proc. r/r), a 3,21 mld ludzi (+14 proc. r/r) przynajmniej jednej z tych usług używało minimum raz w miesiącu.
Dołącz do dyskusji: Tryb ciemny w aplikacji Facebooka na iOS wreszcie staje się rzeczywistością