TVN może zanotować zysk netto w IV kw.
Grupa TVN powinna zanotować w IV kw. zysk netto, poinformowaławiceprezes Karen Burgess w czwartek. W III kw. grupa zanotowała 78mln zł straty netto, głównie z tytułu opcji wbudowanej. Wyłączającten efekt, TVN miałby zysk w wysokości 21 mln zł.
"W IV kw. strata z tytułu opcji powinna wynieść maksymalnie 34mln zł, w dodatku w ostatnim kwartale roku mamy tradycyjnie dobrewyniki operacyjne" - powiedziała Burgess dziennikarzom.
Burgess poinformowała też, że TVN może na przełomie tego inastępnego roku dokonać niewielkiego przejęcia zagranicą. Możechodzić np. o niewielką stację telewizyjną.
Przychody grupy TVN wzrosły w III kw. do 297 mln zł, czyli o 38%r/r. Wyłączając przychody Grupy Onet i Mango Media, przychodywzrosły o 31% do 258 mln zł.
Przychody reklamowe grupy wzrosły o 32% do 216 mln zł. Tenwzrost wynika przede wszystkim ze zwiększenia się o 37 mln zł nettoprzychodów z tytułu emisji reklam w programie TVN.
Zysk operacyjny grupy wzrósł w III kw. o 94% do 38 mln zł.
Oglądalność programów z grupy TVN w pierwszym dziewięciumiesiącach roku (w grupie wiekowej 16-49 lat, liczona całodobowo)wyniosła 22% w stosunku do 21,8% w analogicznym okresiepoprzedniego roku. Udział stacji TVN w tym czasie spadł do 16,9% z17,7%, a stacji TVN 24 wzrósł do 2,3% z 1,5%. Grupa nieprzedstawiła wyników kanału TVN CNBC, który uruchomiła na początkuwrześnia.
W III kw. oglądalność stacji TVN w grupie docelowej (wiek od 16do 49 lat, mieszkańcy miast) spadł do 19,8% w stosunku do 21,6%przed rokiem. Udział TVN 24 w swojej grupie docelowej (ponad 25lat, mieszkańcy miast o przychodach powyżej średniej) wzrósł do7,7% wobec 5,0% przed rokiem.
"Doskonałe wyniki TVN 24 są efektem wydarzeń politycznych i niezostaną raczej podtrzymane w najbliższych miesiącach" - przyznałprezes Piotr Walter. Szef TVN zwrócił uwagę na poprawę wynikówkanału TVN Siedem, który zwiększył udział w swojej grupie docelowej(16-49 lat, miasta) do 2,4% z 2,3%.
"Obawialiśmy się trochę efektów ofensywy programowej TV4, aleTVN Siedem obronił swoją pozycję" - podkreślił Walter.
W okresie styczeń-wrzesień przychody reklamowe TVN wzrosły o 19%r/r do 712 mln zł. Według spółki, rynek reklamy telewizyjnej wzrósłw tym czasie o 15% i wyniósł 2,129 mld zł.
"Oceniam, że w przyszłym roku ten rynek również będzie rósł wdwucyfrowym tempie" - powiedział Walter.
Dołącz do dyskusji: TVN może zanotować zysk netto w IV kw.