TVN zyskał dzięki 'Odwróconym'
Sensacyjny serial 'Odwróceni' miał nieco gorsze wyniki oglądalności niż piątkowe pasmo TVN rok temu, ale poprawił za to udziały stacji w komercyjnej grupie docelowej.
Średnio 2,64 mln widzów oglądało emitowany w TVN od 16 marca do 8 kwietnia w piątki o 20.00 serial „Odwróceni” – wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl
Udziały produkcji w rynku telewizyjnym wyniosły 19,36 proc. w grupie wszystkich widzów, zaś wyższe były wśród osób z grupy wiekowej 16-49 lat, gdzie ukształtowały się na poziomie 21,79 proc.
Najwięcej widzów przyciągnął pierwszy odcinek (3,89 mln osób), najmniej - ostatni (1,73 mln). Premierowy epizod miał także najwyższe udziały w rynku (24,5 proc.), z kolei ostatni odcinek mimo słabej widowni ogółem osiągnął najlepsze udziały w grupie docelowej (25,67 proc.)
Wszyscy 4+ | 16 - 49 | ||
Date | AMR | SHR % | SHR % |
08-06-2007 | 1 734 432 | 16,16% | 25,67% |
01-06-2007 | 2 082 561 | 16,27% | 23,51% |
25-05-2007 | 2 089 628 | 19,42% | 25,12% |
18-05-2007 | 2 481 045 | 18,96% | 19,46% |
11-05-2007 | 2 185 046 | 16,35% | 23,05% |
04-05-2007 | 2 503 918 | 19,59% | 18,49% |
27-04-2007 | 2 417 460 | 18,49% | 21,13% |
20-04-2007 | 2 775 458 | 18,59% | 21,75% |
13-04-2007 | 2 825 653 | 20,24% | 19,84% |
06-04-2007 | 2 764 417 | 19,04% | 22,16% |
30-03-2007 | 3 100 740 | 21,22% | 24,04% |
23-03-2007 | 3 226 866 | 20,24% | 17,68% |
16-03-2007 | 3 891 342 | 24,50% | 19,02% |
średnia | 2 637 537 | 19,36% | 21,79% |
W czasie emisji „Odwróconych” TVN była dopiero trzecią stacją pod względem udziałów w rynku telewizyjnym. Najwięcej widzów w tym paśmie miała publiczna Jedynka, którą oglądało 3,59 mln osób (stacja emitowała „Sport”, „Pogodę” i filmy fabularne). Na drugim miejscu był Polsat (2,73 mln, głównie filmy fabularne). Za TVN znalazła się jedynie Dwójka (1,94 mln, „Wielki poker”).
Wszyscy 4+ | |||
Stacja | AMR | AMR % | SHR % |
TVP1 | 3 595 628 | 9,99% | 26,39% |
Polsat | 2 728 330 | 7,58% | 20,03% |
TVN | 2 637 537 | 7,33% | 19,36% |
TVP2 | 1 945 967 | 5,41% | 14,28% |
Serial „Odwróceni” miał minimalnie niższą oglądalność niż pasmo 20.00 – 21.00 w TVN rok temu, gdy oglądało je 2,8 mln widzów przy udziałach w rynku na poziomie 19,87 proc. Stacji udało się jednak poprawić o ponad 5,6 proc. wyniki w grupie wiekowej 16 – 49 lat, gdzie udziały rok temu wynosiły 16,17 proc., a teraz – 21,79 proc.
Na reklamach nadawanych wokół serialu TVN zarobił w sumie 17,56 mln złotych (dane cennikowe, bez rabatów).
Perypetie bohaterów sensacyjnej produkcji śledziły głównie kobiety, widzowie w wieku 30 – 39 lat i powyżej 45 roku życia oraz mieszkańcy miast.
AFF | ADH % | ||
Płeć | Mężczyźni | 86 | 41,54% |
Kobiety | 113 | 58,46% | |
Wiek | 4- 9 | 22 | 1,39% |
10- 15 | 56 | 4,45% | |
16 - 19 | 54 | 3,40% | |
20 - 24 | 51 | 4,53% | |
25 - 29 | 80 | 6,74% | |
30 - 34 | 111 | 8,40% | |
35 - 39 | 111 | 7,29% | |
40 - 44 | 96 | 6,51% | |
45 - 49 | 125 | 10,15% | |
50 - 54 | 146 | 12,03% | |
55 - 59 | 218 | 15,17% | |
60+ | 110 | 19,93% | |
Wlk.miasta | Wieś | 63 | 24,37% |
< 50 tys. | 100 | 24,03% | |
50-100 tys. | 123 | 10,92% | |
100-200 tys. | 146 | 11,69% | |
> 200 tys. | 141 | 29,00% | |
Zawód | Top management | 94 | 7,61% |
Pracownicy szczebla średniego | 146 | 17,51% | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 95 | 18,11% | |
Emeryci | 139 | 36,28% | |
Inne | 59 | 20,50% | |
Wykształcenie | Podstawowe | 106 | 48,10% |
Średnie | 114 | 33,69% | |
Wyższe | 115 | 12,37% | |
Inne | 41 | 5,84% |
Serial „Odwróceni” prawdopodobnie będzie kontynuowany. Szczegóły nie są jednak na razie znane.
Dołącz do dyskusji: TVN zyskał dzięki 'Odwróconym'